Tanssi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Hippa

Okkapukku.
VIP
Joo, tiedän kyllä, ettei ole mikään tanssifoorumi, mutta fitnesskilpailijoidenhan tulee osata tanssia, joten kysyn mitä lajeja itse kukin harrastaa (jos harrastaa) ja minkälaista ko. tanssilaji on?

Marjo Krishi ainakin käy dance hall reggae tunneilla ja olen itsekin harkinnut, että siitä aloittaisin itsekin.

Osaisko joku suositella jotain tanssilajia?

Itse olen nuorempana ollut muutamassa tanssiryhmässä mukana, mutta lukioaikana sitten loppui se harrastus. Tanssi on siis vähän niin kuin kadonnut pois mun elimistöstä..

Suosittelisin fitnessurheilijoille myös balettia tai nykytanssia. Sais vähän sitä keskikroppaaki koottua eikä riehuu ku lahnat siel lavalla. ;)

Ihan mitä tahansa mukaan lukien Pilates, joka siis nyt ei ole mikään tanssilaji. Jos haluaa ripata liikkeitä vapariinsa, kaikki hip-hopista showhun, mutta kuten Rocket sanoi: teet mitä tahansa niin jos perusasiat (pito keskikropassa ja syvissä pakaralihaksissa... nekin on kyllä keskivartaloa) puuttuu niin hirveeltä näyttää.

Mukaanlukien se, että on viimosen päälle koreografia, jota sitten ei tehdä täysillä: kädet ei ojennu kuin MTV:n musavideoiden tanssijoilla ja fiilistä ei ole lainkaan vaan kaseja lasketaan.

t: eräs joka laskee kaseja, ilman fiilistä eikä aloittanut telinevoikkaa 5-vuotiaana, joten sitä keskivartalon pitoa ei ole :D

Kaseja on pakko laskea, koska muuten se homma menee ihan mönkään. Se on sit eri asia, että osaako niitä laskea ilman, että se näkyy esiintymisessä.

Mulla ei ole kisasuunnitelmia näkyvillä, joten homman nimi on lähinnä se, että haluaa tanssin makuun, jotta sitten joskus jos kisoihin menee ni ei tule kamala kiire oppia tanssin aakkosia.

Pääosin mua nyt kiinnostaisi kuulla mitä kisailijat harrastaa salin lisäksi ja miten aikovat vaparista selviytyä ja sitten tietty, jos joku harrastaa tanssia muuten vaan.

On turhan kallista lähteä johki tanssitunneille, jos ei etukäteen tiedä mitään.

Jazztanssi on myös monipuolista! Nuorempana tuli harrastettua sitä pari vuotta. Nyt kiinnostais hirveesti joku showtanssi tai break dance... (voi kun olisi aikaa!)

Nykyään taidan treenata tanssikuvioitani ainoastaan baarin tanssilattialla :D

Suosittelen ehdottomasti Dance Hall Reggaeta kaikille.. Todella rankkaa ja niiiin palkitsevaa! Ja niinhän tanssin kuvauksessakin sanotaan: "soveltuu mm. fitness-tyyppiseen treenaukseen".
Itse olen tätä pari kuukautta harrastanut ja hyvältä tuntuu. Rankkaa on..
Jos joskus fitnesskisoja katsellessa on tuntunut "tanssiosuuden" olevan "kivan- ja helponnäköistä touhua..." niin johan muuttuu käsitteet kun pompit spagaatihyppyjä ja yrität punnertaa yhdelle kädellä. Jep jep :worship:
Kaikki kunnia skabaajille! Musta tuntuu että olen notkea kuin rautakanki ja pomppiessa beba painaa ku perunasäkki... Mutta, 2 kk:tta vasta takana ;)

Hippa sanoi:
Kaseja on pakko laskea, koska muuten se homma menee ihan mönkään. Se on sit eri asia, että osaako niitä laskea ilman, että se näkyy esiintymisessä.

:offtopic: Ei ole valmis lavalle, ellei päässä mene automaattisesti kaseja laskeva metronomi. Jos on edes vähän tanssinut, se alkaa tikittää heti, kun kuulee musiikkia eikä laskemista joudu ajattelemaan. Ok, fitness-kisaaja ei ole tanssija, mutta silti.

Minä suosittelisin jazztanssia; se on kuitenkin pitkälti kaiken showtanssin perusta, ja kun siitä hallitsee tekniikan, on helpompi siirtyä mihin tahansa muuhun tanssiin. (paitsi flamencoon. Mikään ei ole niin vaikeaa.)

Ja jos haluaa naisellisuutta liikeisiinsä, kannattaa kokeilla vatsatanssia. Lisäksi se on mielettömän hauskaa.

Suosittelen showtanssia ja showjazzia. Tosin olisi hyvä harrastaa monipuolisesti kaikkea esim. jazz, showtanssi, street tms.

Ja juuh ei niitä kaseja lasketa, paitsi treenatessa!

Mulla tykyttää aina kasit :)

Breikissä se on hassu juttu, ku siellä ei voi tanssia kasien mukaan. Jos yrittää laskee kaseja, menee tanssit ihan pilalle.

Mä aloitin tosiaan tuolloin baletin ja se on ihan erinomainen pohja mille tahansa tanssille. Kävin myös vähän aikaa showtunnilla ja videoclipdancingissä.

Show ei ollut kovin jees, koska itse tanssia oli tosi vähän. Kaikkea lämppäriä ja vatsalihaksia yms oli sitten yli puolet tunnista. Sitä en etsi.

VCD oli tosi jees, koska tunti oli lähes pelkästään koreografioita.

Breikki on ihanaa, koska se kehittää ketteryyttä ja akrobaattisia taitoja, jotka on tosi tärkeitä fitneksen vaparissakin.

Baletista on nyt taukoa, koska se ei mahdu aikatauluun, mutta tammikuussa jatkan taas sitä.

Aion myös katsella jotai toista tanssilajia breikin rinnalle.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Jospa mäkin tähän nyt jotain vastailen kun kuitenkin mennä riehun noilla tanssitunneilla. Eli mä käyn erilaisissa Hip Hop tunneilla ja Breakissa säännöllisesti. Sitten miten riittää aikaa ja jaksaa niin erilaisilla Disco Dance, Disho Show, Groove Dancing, Show Dance, Show Jazz ja Jazz Dance-tunneilla. Säännöllisesti käytynä siis tulee väh. 2h/vko, yleensä 3 kun otan jonkun noista "epäsäännöllisistä" yleensä mukaan.

Tämän threadin innoittaman olen alkanut harkitsemaan balettiakin. En ole ikinä, koko ikäni aikana harrastanut. Onko tuohon kuinka vaikeata päästä mukaan? Alkeistunteja tai semmoisia kyllä on mahdollista ottaa, se ei ole ongelma. Mietin vaan että kannattaako se enää tässä iässä? Hippa? Anyone?

Entäs tämä paljon puhuttu Dance Hall Reggae. Olisiko Tampereella mahdollista tätä harrastaa? Jos niin missä ja mitä maksaa? Kovasti häräsi mielenkiinto, kertokaahan rakkaat mimmit jos vaan tiedätte.

ZannaZ sanoi:
Tämän threadin innoittaman olen alkanut harkitsemaan balettiakin. En ole ikinä, koko ikäni aikana harrastanut. Onko tuohon kuinka vaikeata päästä mukaan? Alkeistunteja tai semmoisia kyllä on mahdollista ottaa, se ei ole ongelma. Mietin vaan että kannattaako se enää tässä iässä? Hippa? Anyone?

Entäs tämä paljon puhuttu Dance Hall Reggae. Olisiko Tampereella mahdollista tätä harrastaa? Jos niin missä ja mitä maksaa? Kovasti häräsi mielenkiinto, kertokaahan rakkaat mimmit jos vaan tiedätte.

Menin elämäni ekalle balettitunnille 23-vuotiaana :) Eli ihan hyvin voi mennä!

Kyselin yhdeltä toiselta tytöltä tuosta dance hallista ja se sanoi, että se on sellaista tosi raskasta tanssillista liikkumista. En sitten tiedä kuinka paljon siellä on tanssia ja kuinka paljon jotain punnerruksia, vatsoja yms..

Itse haen tanssitunneilta tanssia, joten en käy tunneille, joissa on 75% kunto-osuutta ja loput tanssia. Esim. showtanssissa oli sillä tavalla.

Pitääpäs vastata nyt vaikka meneekin vähän aiheesta ohi. Huomasin nimittäin hassun jutun tuossa pari viikkoa sitten.. olin jotenkin kuvitellut, että kesän ja syksyn aikana mun tanssitaito olis kohentunut, koska en enää "pelkää" tanssimista kuten joskus aiemmin. Eli tanssitunnit ja erityisesti hiphop (Lipen tunnin jälkeen fitness-leirillä!) on sen jälkeen tuntuneet kivoilta ja varsinkin ajatuksena kovin kiehtovalta. Alkusyksystä kävinkin pari kertaa tanssitunnilla, jolloin homma tuntui kivalta ja helpolta. Sen jälkeen olen käynyt enemmän aerobiceissa, ja on se jalka noussut bileissäkin harva se viikonloppu. Nyt sitten toissaviikolla menin jälleen tunnille - ja oho! En osannutkaan YHTÄÄN mitään :D Karmiva nolotus ja ihan höntti olo, lähinnä sellainen, että mitä ihmettä mä täällä keskellä lattiaa teen... kun ei vaan jalat eikä kädet halunneet tehdä yhteistyötä. Heti kun täytyy alkaa laskea niitä kaseja, menee mun tanssiminen ihan mönkään. Sellainen hauska fiilistely musiikin tahdissa onnistuu (ilman laskemista siis), samoin aerobic. Uskoisinkin, että tuolla aerobicilla on iso vaikutus siihen, että olen taas jumiutunut siihen tiettyyn rytmiin (aerobiccaajat varmaan ymmärtää mitä tarkoitan), eikä sellainen musiikin mukana liikkuminen kaseja laskien olekaan yhtäkkiä niin helppoa. Opinkohan ikinä tanssimaan tunnilla? :eek:

Toisaalta, ei ehkä haittaa vaikka en oppisikaan, 6h tanssisessiot kiksun tahtiin on hauskempia. Millonkahan järjestettäis mimmien bilemiitti... :)

faidra sanoi:
Sellainen hauska fiilistely musiikin tahdissa onnistuu (ilman laskemista siis), samoin aerobic. Uskoisinkin, että tuolla aerobicilla on iso vaikutus siihen, että olen taas jumiutunut siihen tiettyyn rytmiin (aerobiccaajat varmaan ymmärtää mitä tarkoitan), eikä sellainen musiikin mukana liikkuminen kaseja laskien olekaan yhtäkkiä niin helppoa. Opinkohan ikinä tanssimaan tunnilla? :eek:

Toisaalta, ei ehkä haittaa vaikka en oppisikaan, 6h tanssisessiot kiksun tahtiin on hauskempia. Millonkahan järjestettäis mimmien bilemiitti... :)

Multa taas ei ole koskaan aerobiccaaminen luonnistunut. En vaan jotenkin ymmärrä, missä järjestyksessä mun pitäisi raajojani liikutella. Kuvittelin siis aina olevani ihan taukki ja rytmitajuton. Mun kaveri opettaa itämaista ja kävin joskus sen tunneilla, ja perskele! En mä ollutkaan ihan toivoton. Jotenkin se vaan tuntui paljon paremmin istuvan mulle, kun siinä pointsina oli lähinnä keskivartalon hallinta ja muutenkin hallitut liikkeet. Ei musta koskaan tanssijaa tule, vaikka Lostarissa tulikin viikonloppuna riehuttua kolme tuntia hiki pinnassa. Se on eri juttu. Ei tarvitse edes muistaa, että kasi on numero ja sellainen on olemassa. Mutta olisi ehkä hyvä ollut muistaa juoda hiukan VETTÄ. :thumbs:

(Niin ja Reinhardt - se on tosiaan itämaista tanssia ;) T. pilkunviilaaja)

esni sanoi:
(Niin ja Reinhardt - se on tosiaan itämaista tanssia ;) T. pilkunviilaaja)

Rakkaalla lapsella on monta nimeä...ehkä meidän pitäisi ruveta puhumaan raq sharqista, mitä tämä suomessa opetettava itämainen tanssi yleensä kai on. Vahinko vaan, etten osaa ääntää arabiaa. ;)

Oma opettajani puhui kyllä ihan vatsatanssista, ja oli sitä mieltä, että oikein ilmaus olisi "itämainen vatsatanssi". Koska itämainen tanssihan saattaa toisaalta tarkoittaa jotain thaimaalaista tanssia, intialaista temppelitanssia tms.

faidra sanoi:
Uskoisinkin, että tuolla aerobicilla on iso vaikutus siihen, että olen taas jumiutunut siihen tiettyyn rytmiin (aerobiccaajat varmaan ymmärtää mitä tarkoitan), eikä sellainen musiikin mukana liikkuminen kaseja laskien olekaan yhtäkkiä niin helppoa. Opinkohan ikinä tanssimaan tunnilla? :eek:

Mulla taas on aina ollut niinpäin, että paremmin viihdyn tanssitunneilla kuin aerobicissä. Tanssi sujuu kyllä ihan hyvin, opin askeleet kohtuullisen helposti ja pysyn mukana ja voi vähän fiilistelläkin - Aerobic-tunnilla taas mun loikkiminen on varsinaista haparointia, en niin millään pysy perässä! Ehkä sillä on jotain tekoa asian kanssa, että vanhemmat vei mut 3-vuotiaana tanssitunnille ja aerobicissä kävin ekan kerran vasta viimevuonna...

Niin, että bilemiitti? Huomenna? :D

faidra sanoi:
Millonkahan järjestettäis mimmien bilemiitti...
Vaikka heti :hyper:

Itse käyn lähinnä hiphop-tunneilla, breikissä silloin kun pääsen (tunnit huonoon aikaan) Balettitunneilla kävin viime vuonna, todella mukavaa puuhaa, jatkan taas keväällä. Ongelma vaan on, kun on tottunut että aina vetää täysillä naama irveessä ja baletissa pitäisikin yrittää liikkua jotenkin, öh, sirosti :rolleyes: Teettää yllättävän paljon vaikeuksia. Notkeutta se tuntui lisäävän.
Aerobikkasin monta vuotta tosi innoissani, mutta tänä syksynä lopetin kun kyllästyin puuhaan. Tanssitunneilla on välillä aika orpo olo, ku kaikki muut tuntuu hoksaavan kaikki sarjat tosta vaan, mutta siltä aikanaan aerobikkiakin alotellessakin tuntui ja senkin oppi, joten täytyy kait vaan uskoa että vielä rytmitaju löytyy mullekin...

reinhardt sanoi:
Rakkaalla lapsella on monta nimeä...ehkä meidän pitäisi ruveta puhumaan raq sharqista, mitä tämä suomessa opetettava itämainen tanssi yleensä kai on. Vahinko vaan, etten osaa ääntää arabiaa. ;)

Oma opettajani puhui kyllä ihan vatsatanssista, ja oli sitä mieltä, että oikein ilmaus olisi "itämainen vatsatanssi". Koska itämainen tanssihan saattaa toisaalta tarkoittaa jotain thaimaalaista tanssia, intialaista temppelitanssia tms.

Hmh. Kaiketi siinäkin on koulukuntia. Itämainen tanssi - siis Oriental dancing on itse asiassa nimenomaan "vatsatanssin" nimi. Hassua sinänsä, sillä eihän se ole idästä vaan etelästä. ;) Suhteellistahan kaikki on. Tämä opettajaystäväni koki vatsatanssi-nimityksen hiukan alentuvana, eikä koskaan käyttänut sitä (tai antanut muidenkaan käyttää). Häneltä olen oppini saanut. Opettajiakin on tietysti monenlaisia ja toiset haluavat korostaa eri asioita kuin toiset. Kaikki eivät myöskään ole niin herkkähipiäisiä äänensävyjen ja arvostusten suhteen...

Muille idästä tulleille tansseille (thai jne.) on omat nimensä, tämän tanssin yleisnimi on kuitenkin itämainen sekä jenkeissä että meillä. Mutta ihmiset tunnistavat sen bellydancinginä, joten ehkä puristisuus on turhaa...

esni sanoi:
Hmh. Kaiketi siinäkin on koulukuntia....

Ymmärrän kyllä sen sinunkin opettajasi näkemyksen, koska vatsatanssi on sanana aika lähellä napatanssia, mikä on kyllä niin halventava nimi kuin olla voi. Oleellisinta ehkä kuitenkin on, että puhutaan samasta asiasta. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom