Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
gnut sanoi:Kerran pyysin jotain alottelijaa varmistamaan ja antamaan painot mulle. Muuten hyvä, mut se nosti sen tangon niin ylös, että kaari meni perseelleen.
Eli varmistajan pitää olla kokenut.
Raven sanoi:Kyllä se kokematonkin osaa ne kohtalaisen hyvin antaa, kun selittää tarpeeksi hyvin. Eikä vain sano, että nosta paino käsille.
JohnnyB sanoi:Hyvä pointti, välillä salilla joku tulee pyytämään varmistamaan, mutta ei kerro mitä pitäisi tehdä, miten ja missä vaiheessa haluaa että tanko otetaan ylös.
Itse nykyään pyrin kysymään mahdollisimman tarkkaan, tai ainakin:
Muutamalla kysymyksellä on huomattavasti helpompi auttaa toista treenaajaa.
- Otatko tangon itse telineestä vai avustettuna?
- Montako toistoa aiot tehdä?
- Teetkö pakkotoistoja?
- Miten haluat että tanko nostetaan pois, mikäli nosto pysähtyy?

Jeps! Siinäpä asian ydin. Itselläni hajoaa asento, ei san takia että punnerran sen tangon muutaman sentin irti siitä telineestä, vaan siksi että kun tanko on käsillä se on luonnottomasti kasvojen yllä ja se pitää kammeta sinne oikeaan aloituskohtaan. Hyvä varmistaja kevittää max 10kg mutta työntää sen tangon reippaasti oikeaan aloituskohtaan työntämättä yhtään liian kauas.Mike sanoi:Parempi kun se tanko vain saatetaan siihen start asentoon. Liika auttaminen on huonoa, varsinkin jos on kisanosto kyseessä, asento ei välttämättä ole paras mahdollinen latsien suhteen jos kaveri auttaa painon täysin. Semmoinen kevyt siirto eteenpäin sopi ainakin mulle parhaiten.
Itse otan aina itse tangon irti telineestä juuri sen takia, että pystyn hyvin vetään lavat yhteen ja kaari pysyy paremmin kasassa ku on painoa käsillä.gnut sanoi:Kerran pyysin jotain alottelijaa varmistamaan ja antamaan painot mulle. Muuten hyvä, mut se nosti sen tangon niin ylös, että kaari meni perseelleen.
Eli varmistajan pitää olla kokenut.
Mike sanoi:Parempi kun se tanko vain saatetaan siihen start asentoon. Liika auttaminen on huonoa, varsinkin jos on kisanosto kyseessä, asento ei välttämättä ole paras mahdollinen latsien suhteen jos kaveri auttaa painon täysin. Semmoinen kevyt siirto eteenpäin sopi ainakin mulle parhaiten.
takatukkamika sanoi:Siltikin välillä kun sanot: liu uta se tanko niin varmistaja nostaa sen kokonaan ja tiputtaa käsille, yleensä vielä aivan liikaa eteen niin että kestää 30 sekuntia saada tasapaino tankoon.
Raven sanoi:Siksi olisi hyvä vaikka pyytää sama kaveri yhteen lämppäri nostoon ja sitten varsinaiseen kovaan sarjaan, tietää sitten mitä pitää. Itse usein sanon jos on täysin kokematon, että älä nosta liian korkealle vaan että se just tulee siitä telineistä. Jos pitää liian matalalla tankoa, niin silloin sitä helposti nostaakin liian korkealle.