Talviloma (hiihtoloma)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Metri
  • Aloitettu Aloitettu
Milloinkas mimmeillä on talvilomansa tai hiihtolomansa (miksi ikinä sitä nimitetäänkään). Lie etelän kouluissa jo ollut. Mitä teet/teit?

Mie olen huomenissa lähtemässä ensin Helssinskiin ja sieltä etelän maille haikaloja morjestamaan. :D No, kaipa kuitenkin pysyn loitolla heikäläisistä. Mutta sukeltelemaan olen lähdössä, ja tullee yli viikon breikki Pakkikseenkin. *koettaa kestää vieroitusoireet*

Pitäkäähän foorumi pystyssä ja threadit elävinä niin että koneeni kun avaan, sieltä ryöpsähtää koko joukko uusia lukemattomia threadejä ja viestejä. Jaa, niin tosiaan, tulomatkallani poikkean Hesan messuhallissa. Siellä lienee joitakuita teistäkin.

Talviloma on jolloinkin maalis- tai huhtikuussa, kun työt sallivat. Ensimmäinen suunnitelma oli käyttää se PADIn hankkimiseen eli olisin suorittanut teoriat ja altaat kotimaassa ja avovedet esim. Egyptissä, mutta ... Kipinä moiseen syttyi, kun syksyllä snorklatessa kohtasin riuttahain ensimmäistä kertaa elämässäni. Söpö otus. Joudun kuitenkin lykkäämään suunnitelmaa hieman. Joten, Metri, moikkaa haikaloja minunkin puolestani.

Nyt ainut toive on päästä johonkin, ihan mihin vain, kunhan voi olla viikon pois täältä.

Mulla on loma takana päin jo. Viikko oli koulusta lomaa, siitä osa tosin meni töiden merkeissä. Kävin kuitenkin vanhempien luona ja ehdin nähdä kavereita & sukulaisia. Hiihtämässä kävin pariinkin otteeseen ja kerran pulkkamäessä.

Parhaillaan menossa. Ennen hiihtolomaa ajattelin, että hoidan kaikki kouluhommat alta pois ym... Oikeesti oon ollut niin täynnä koulua, että kaikki kirjat on pysyneet kiinni koko loman ajan. Loma on mennyt urheillessa... oon luistellut, hiihtänyt, kävellyt, ollut BodyCombat-tunnilla ja futiksesta on ollut ihan normaalit treenit (4krt/vko). Koulukirjat avaan vasta maanantaina... Pidän koko viikon totaalilomaa niistä! Jos sit vaikka jaksais toukokuun alkuun asti ahkeroida... :rolleyes:

Parin viikon päästä pitäis lähteä Brasiliaan viettämään talvilomaa :). Kerkes iskeä ihan mieletön matkakuume vähän liian aikaisin, kun oli hyvää aikaa etsiä tietoa netistä tulevasta reissusta. Jouduin kuukauden sairaslomalle akillesjänteen leikkauksesta johtuen. Onneksi jalka alkaa olemaan aika hyvin jo kävelykelpoinen, mutta kovia jalkatreenejä ei saa vielä edes harkita. Mutta se ei nyt harmita niinkään, kun hieno reissu on kuitenkin tiedossa :)

Eipä oo talvilomaa ennättänyt kertyä, sen verran uusi olen nykyisessä työpaikassa. Pidin tossa syksyllä semmoset 3 kk:n "syysloman" työttömyyden merkeissä, joten kyllä mä talven ja kevään kestän ilman pidempiä lomiakin! Jos olisi lomaa, menisin todennäköisesti vaan kotona käymään.

Nee sanoi:
Talviloma on jolloinkin maalis- tai huhtikuussa, kun työt sallivat. Ensimmäinen suunnitelma oli käyttää se PADIn hankkimiseen eli olisin suorittanut teoriat ja altaat kotimaassa ja avovedet esim. Egyptissä, mutta ... Kipinä moiseen syttyi, kun syksyllä snorklatessa kohtasin riuttahain ensimmäistä kertaa elämässäni. Söpö otus. Joudun kuitenkin lykkäämään suunnitelmaa hieman. Joten, Metri, moikkaa haikaloja minunkin puolestani.

Nyt ainut toive on päästä johonkin, ihan mihin vain, kunhan voi olla viikon pois täältä.
Joo, suosittelen Egyptiä ja Sharm El Sheikhiä sukelluskoulutuksen ja -kokemuksen hankkimiseen. Upea paikka koralliriuttoineen. Ja siellä on hurjasti sukelluskouluja, joissa on suomalaisiakin opettajia. Sukellusreissut ovat sitten kansainvälisiä. Itse kävin vain snorklailemassa, tosin tein sen lomaan monta sukellusta, mutta yksi tuttu oli mukana näillä retkillä. Yhtään haikalaa ei kyllä näkynyt. Sää suosi koko ajan (kärähdin). Yhtenä päivänä oli kuulema auringossa mitattu yli 50 astetta. Loppuajasta oli auringon edessä pientä harsopilveä, joten silloin oli mukava ottaa päivetystä. Ja ne vedenalaiset maisemat, se pudotus Ras Muhammedissa! :haart: :haart: :haart:

P.S. Se lehtien herkuttelema haijuttu oli liian sensaatiohakuinen. Siellä oli ollut joku eksynyt tiikerihai, joita niillä vesillä ei yleensä näy (ja sekin saattoi olla hiukan häiriintynyt). Paikalliset sukeltajat olivat normaalilla, aamuisella kontrollisukelluksellaan, kun se hai raateli miehen jalan, ja repi laskimon. Mies menehtyi myöhemmin verenhukkaan.

Mulla oli jo hiihto"loma", pääsin yllättäen koko viikoksi töihin, joten se siitä rentoutumisesta... Nyt pitäis sitte jostain ammentaa voimia päättötyön tekemiseen... Yritän nyt aloittaa dieettiä uudestaan, kun alkuvuodesta sen seurauksena oli vain pari lisäkiloa :curs: Ehkä jaksan tsempata, vaikka loma jäikin pitämättä! :whip:

Upeita lomapäiviä aurinkoon lähtijöille! :)

loma oli ja meni ...

Mulla oli helmikuun vika viikon ja maaliskuun eka viikon ajan lomaa ja Etelä-Afrikassa tuli pistäydyttyä ... ihan kiva :D Nyt vaan kyl on väsymys iskeny että kaipais kyllä viel extra lomaviikkoo :hyper: no uutta matkaa suunniteltaessa heh heh

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom