Talvi tulee, takki hukassa..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vento
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Jaha, pikasella vilkaisulla en tämmöseen vielä törmännyt. Tai sitten mä en vaan osaa, joka tapauksessa..

Mistä te mimmit löydätte sopivan kokosia (talvi)takkeja? Vai edustanko mä ainoana naisena pitkäkätisten ja pitkäselkästen lajia.. :eek:

Ihan sama missä kaupassa käy tai minkä merkkistä takkia kokeilee, niin ei istu millään. Jos hihat on sopivan pituset niin takki on muuten mallia teltta tai näissä "nuoriso malleissa" lähestulkoon napa näkyy ja hartioista kinnaa lähes poikkeuksetta, vaikka en hartioitani mitenkään leveänä edes pidä.. Rupee pikkasen jo epätoivo iskee :curs:

Onko kukaan teetettänyt talvitakkia (tampereella tai muuallakin) ja minkä hintaseksi se noin suurin piirtein tuli?

Minkä mallista takkia etsit?
Itse löysin sellasen kivan sporttisen catmandoon takin sportiasta. Selässä on sopivasti pituutta, samoin hihoissa ja muutenkin on just sopivan kokoinen. Mulla kun on ongelmia juurikin tuon selän kanssa, kun kaikki takit ja paidat on aina selästä aivan liian lyhyitä. :curs:
Aivan sattumalta kuitenkin löysin sopivan ja hintakin oli siedettävä.

Minkä mallista takkia etsit?
Itse löysin sellasen kivan sporttisen catmandoon takin sportiasta. Selässä on sopivasti pituutta, samoin hihoissa ja muutenkin on just sopivan kokoinen. Mulla kun on ongelmia juurikin tuon selän kanssa, kun kaikki takit ja paidat on aina selästä aivan liian lyhyitä. :curs:
Aivan sattumalta kuitenkin löysin sopivan ja hintakin oli siedettävä.

No mallia en niinkään ole miettinyt. Pääasia, että löytyisi semmonen takki missä tosiaan ne hihat on sopivan pituset eikä se selkä jäisi lyhyeksi. Raivostuttavaa kun tuntuu, että on jotenkin ihan epäsopiva jokaiseen takki malliin :D

Kiitos vinkistä, tarttee vielä käydä kattomassa tuolta sportiasta. Ja jos ei löydy niin kai se on marssittava ompelijalle ja kysyttävä, mitä semmonen takki tulis maksaa.. :eek:

Jos sit taas etsiskelet jotain muuta kun tollasta sporttimallia, niin kannattaa oikeesti käydä katseleen Onlysta :) Ok, siellä on niitä teinix-malleja mutta myös ihan sellasta peruskamaakin. Mulla on ihan epänormaalin pitkät kädet, mut Onlyn takeissa on aina riittäny hihojen pituus.

Viimeksi ostin talvitakin jokunen vuosi sitten, paikkana O.I.S ja - miesten osasto :wtf: . Että vähänkö tylyä, mutta on meinaan hyvä!

Onlysta oon käynyt kattelee takkia ja yhden takin sieltä löysinkin vuosi sitten. Sekin vaan on juurikin mallia teinix, eli meikäläisen selälle pikkasen turhan lyhyt. Pidemmät versiot taas on leikattu niin, että vyötärö alkaa aina väärältä korkeudelta.

Musta kyllä rupee tuntuu, että mä oon ihan oudon kokonen ja mallinen :D Samaa taistelua kävin läpi kun etsin jakkua.. Pakkohan se oli teettää..

Seuraavana suuntaan siis miesten osastolle :rock:

Mun molemmat talvitakit (villakangas- ja paksu hupullinen puuvilla/tikkivuorisysteemi) on Haloselta. Siellä on aika laidasta laitaan niitä vaatteita (yllättäen?), ei nyt ihan pahinta teinixiä mutta turkismummosta "trendikkääseen" kumminkin. Hintahaarukkaakin on.

Uskomatonta, mutta löysin tänään Lindexistä todella kivan ja hyvin istuvan takin. Vartalonmyötäiset takit normaalisti kiristävät mulla yläselästä ja rinnoista, ja suurempi koko taas sitten lököttää hartioista ja keskivartalosta. Mutta tämä on täydellinen!

Takki on mustaa villakangasta ja tyyliltään hieman sporttinen mutta kuitenkin melko vartalonmyötäinen, mittaa yli puolen reiden. Kauluksessa ja hihansuissa on paksua neuleresoria, ja edessä isot taskut. Harvoin olen löytänyt näin ihanasti istuvaa takkia. Tästä tuli mulle nyt semmoinen hieman fiksumpi arkitakki - riippuen esim huivista tämä menee yhtä hyvin farkkujen kuin tyylikkäämpien releiden, kuten vaikka hameen ja korkosaappaiden kanssa! Ihana!

Onko kukaan teetettänyt talvitakkia (tampereella tai muuallakin) ja minkä hintaseksi se noin suurin piirtein tuli?

Mä teetän melkein kaikki vaatteeni ompelijalla, ja voin suositella sulle kyllä tarvittaessa tosi hyvän ompelijan. Hinnoista en osaa sanoa, kun mulle on vähän eri hinnat kuin muille, tehdään kaikennäköistä koe-erää ja paljon vaatteita samoilla kaavoilla ja ollaan tunnettu lapsesta asti. Mutta omien sanojensa mukaan on Tampereella edullisemmasta päästä. Kannattaa ehkä miettiä siltä kannalta, että kun ostat laadukkaan kankaan, josta takki teetetään sun toiveiden mukaan (eli uniikkituote!) juuri sulle sopivaksi, niin voiko se edes olla liian kallis? Talvitakit kuitenkin kestää useita vuosia yleensä, ainakin jos materiaali antaa myöten. Mun mututuntumani on, että se tulee aivan samanhintaiseksi kuin vastaava kaupasta ostettu tuote, mutta bonuksena saat juuri itsellesi sopivan. Mä esimerkiks en voi ostaa housuja kaupasta, kun mun perse ja reidet ei mahdu niihin, joissa vyötärö olis oikeen kokoinen, sen takia teetän kaikki housut tällä tytöllä. Ja priimaa pukkaa, juuri omaan tyyliin sopivat ja aina siinä värissä missä on toivonutkin (jos siis kangaskaupasta vaan löytyy hyviä).

Edit: en tiedä yhtään minkä hintaluokan takkia olet hakemassa, mutta tästä voi toki keskustella lisää.

..Kannattaa ehkä miettiä siltä kannalta, että kun ostat laadukkaan kankaan, josta takki teetetään sun toiveiden mukaan (eli uniikkituote!) juuri sulle sopivaksi, niin voiko se edes olla liian kallis?..

Edit: en tiedä yhtään minkä hintaluokan takkia olet hakemassa, mutta tästä voi toki keskustella lisää.

Kiitoksia vastauksesta, kuulisin mielelläni lisää tästä ompelijasta.

Oon tullut siihen tulokseen, että taidan tosiaan teetettää sen takin. En aijo niinkään nyt tuijottaa siihen hintaan, vaan juurikin siihen, että saan semmoisen takin, mistä pidän ja mikä oikeesti istuu. Töiden puolestakin kun tarvisi semmoisen takin mikä on siisti ja sopii niin farkkujen kuin hienompienkin vaateiden kanssa.

Ja myöhemmin olisi ehkä tarve teetettää muitakin vaatteita. Muun muassa kaverin häihin tarvitsisi löytää hame.. Nyt jo alkaa streessaa kun miettii sitä sovitus rumbaa :D

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
jos teilläpäin on vila, niin siellä mun mielestä mitotus kohdillaan. ostin juuri lyhyen villakangastakin. ei se tietenkään mikään sporttiliike ole. Mulla ei niinkään mielestäni ole pitkä selkä, kun kädet , mutta Onlyn ja hemppamaukan paidat ja lyhyet toppikset on aina mallia napa ja alaselkä jäätyy, ja ranteet.

Sitten olen kanssa ihmetellyt enkä minkämuotosille ihmisille noi nuorten vaateketjujen kuteet on tehty? Meikäläinen ei ole ylipainoinen,eikä kauhean lihaksikas vaan ihan sopusuhtainen nainen, jolla on tissit, perse ja vyötärö. Ongelma on, että tosi useat kivat vaatteet ei istu mun muodoille. Vyötäröä leveämpää lantiota ei ilmeisesti saisi olla, kun paidat kuroutuvat vyötärölle, tai tissit ei asetu niille "varattuihin" paikkoihin. Isommat koot ovat taas sitten vyötäröltä hartioista ym. säkkejä. Olen päätynyt siihen, että pitää olla suoramallinen vartaloltaan, oli sitten lihava tai laiha, että löytää vaatteita. Naisten vaatteita ei enää tehdä naisille. Jos joku siis tietää kaupan jossa myydään vaatteita Naisille, niin ystävällisesti ilmoittaa :) Vilan valikoimat käy aika pieneksi :(

Kiitoksia vastauksesta, kuulisin mielelläni lisää tästä ompelijasta.

Mitenkäs mä parhaiten saisin tän informaation sulle? Mulla ei ole lupaa julkaista sen puhelinnumeroa täällä (koska en ole kysynyt), niin voitko antaa jonkun sähköpostiosoitteen tai jotain, minne voin antaa lisätiedot?

Mitenkäs mä parhaiten saisin tän informaation sulle? Mulla ei ole lupaa julkaista sen puhelinnumeroa täällä (koska en ole kysynyt), niin voitko antaa jonkun sähköpostiosoitteen tai jotain, minne voin antaa lisätiedot?

Juu, tottahan toki. Sähköpostia voi laittaa osoitteeseen vento@wippies.com. Kiitoksia paljon, aijon heti olla yhteydessä ko. paikkaan kunhan vaan kerkeät laittaa sähköpostia mulle :hyvä:

Kävin kuin kävinkin teetettämässä sen takin.. Vielä en oo ihan valmista versioo nähnyt, mutta uskon että siitä tulee todella hyvä! Ja mä saan sen tänään :hyper:

Kiitoksia vielä vaan kaikille, jotka vinkkejä antoi!

Pakko sanoa vaikka itselläni ei ole ongelmaa löytää takkeja, niin huomaisn että everestin talvitakeissa on pitkät hihat. Ja niitähän on pitkiä ja lyhyitä malleja. Itselläni on 2 lyhyttä ja hyvin kestää! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom