takareisi menossa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs, itselläni on nyt viime aikoina oikean jalan takareisi, tarkemmin sanottuna juuri pakaran alapuolella, pieni kohta (ei koko takareisi) meinannut jatkuvasti krampata. Tätä siis tapahtuu, kun esim. noukin lattialta jotain tai istahdan epäedullisesti penkille.

Treeniä se ei haittaa ja lihashuolto (venyttely) on ainakin määrällisesti riittävä. Onko vastaavia kokemuksia kenelläkään ja auttaisikohan mm. hieronta tai kylmähoito kyseiselle alueelle? Ja onko joitain tiettyjä venytyksiä jolla tuota epämukavaa vaivaa saisi hoidettua?

Pelottaa vaan, että kun dieetti alkaa ja kroppa on silloin muutenkin "haavoittuva", niin onko se reiden menoa sitten...

:piis:

Sama ongelma minullakin. Yritä vältellä epämukavia asentoja, niistä ei muutenkaan kroppa tykkää. Yleensä kramppaaminen johtuu magnesiumin puutoksesta. Joskus Kaliumin ja natriumin epätasapainosta.

Ihan sama juttu minullakin. Tuli just tänään paini treeneissä.
Hemmetin ärsytttävä ja tuntu vieläkin kun kävelin kotiin. Mangnesiumin puute veikkaan.

Mulla meni kesä saman vaivan takia pillalle. Harrastan pikajuoksua, mulla sillon tuntu samasta kohtaa takareidessä. Monella ihmisellä on aika kankea ala-selkä ja huono liikkuvus sielä. Ja tää aiheuttaa niin sanottuja lukkoja ala-selkään. Ja ala-selän lukot säteilee taka/etureisiin kramppeina, ylimääräsenä lihasjännityksenä ja aiheuttaa revähdyksiä. Teidän kannattaa mennä niin sanotulle niksauttajalle. Koska näitä lukkoja ei aukasta venyttelyllä tai hieronnalla. Mulla on ainakin hävinny kaikki krampit ku kävin. En ny muista virralista nimeä tälle niksauttajalle, mutta kaikki varmaan tajuaa ny mitä tarkotan..:D

Mulla rupee aika usein kramppaamaan jalka penkissä isoilla painoilla. Aika paljo apua oli
http://www.wellness4you.org/index.php restorate joka otetaa yötä vasten. Ite käytän noita josta saa vitaamiini kuidut sun muut ;) Pysynyt terveen , imeytyy hyvin , nukkuu hyvin ja lihakset palautuu hyvin. Lisäksi nesteet lähtee hyvin kropasta :)!

Suosittelen ainaki ite noita. Kallista vähän on mutta itel riittää kyl 2-3kk purkki . Mutta kramppaukset ovat loppuneet :)

Itellä sattu tossa sunnuntaina kans takareisi ongelma. Olin pelaamassa sulkapalloa ja tulin nilkka huonossa asennossa maahan. aluksi kipu tuli nilkkaan, mutta päivän päästä nilkka ei ollu enää yhtään kipeä ja kipu säteili itsensä takareiden lihakseen. Maastaveto ollut jotenkin vähän tunnoton tätäkautta ja äss to gräss kyykyssä kipua tuntee uloimman puoleisessa jänteessä/lihaksessa. Osaisko joku auttaa mitä sille nyt kannattas tehdä koska en haluis kyykkäilystä mitään 2viikon taukoa pitää. Niin korjattakoon vielä, että kipu ei ole sietämätön vaan kohtuu pieni. mutta häiritsee kyykkyä silti kohtuupaljo. Kyseinen oire on siis polven kohdalla.

Itellä sattu tossa sunnuntaina kans takareisi ongelma. Olin pelaamassa sulkapalloa ja tulin nilkka huonossa asennossa maahan. aluksi kipu tuli nilkkaan, mutta päivän päästä nilkka ei ollu enää yhtään kipeä ja kipu säteili itsensä takareiden lihakseen. Maastaveto ollut jotenkin vähän tunnoton tätäkautta ja äss to gräss kyykyssä kipua tuntee uloimman puoleisessa jänteessä/lihaksessa. Osaisko joku auttaa mitä sille nyt kannattas tehdä koska en haluis kyykkäilystä mitään 2viikon taukoa pitää. Niin korjattakoon vielä, että kipu ei ole sietämätön vaan kohtuu pieni. mutta häiritsee kyykkyä silti kohtuupaljo. Kyseinen oire on siis polven kohdalla.

Voisit kokeilla kevyttä venyttelyä. pohkeelle ja takareidelle.
Jalka koukussa takareidelle tulee siihen keskitienoille. Jalka suorana niin tulee polvitaipeen kohdalle. Sitten pohkeet kans ylä ja ala osalle . Älä tee venytyksii sitten kivun kanssa. Tietty sitä jännettä voi hieromalla käsitellä , jos siinä ei ole tulehdusta tai "akuuttia" vammaa.

Latest posts

Back
Ylös Bottom