Takareiden kipeytyminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olisko väellä antaa vinkkejä, että mistä vois johtua, kun mulla kipeytyy vasemman jalan takareisi ylhäältä ihan tosta perskannikan alta yleensä aina tehtäessä mavea (ja penkkiä!?). Fillaroin yleensä aina lämmön ennen reeniä eikä sinä aikana kipua tunnu. Juoksulejeja tullu harrastettua n. 15 vuotta eikä siellä oo ollu tän kaltasia ongelmia koskaan. Ja mikä mahtaa olla noitten kahden eri liikkeen yhteys? Jalkapöydän asento lattiaa kohden, polven asento vai mikä ihme? Kipu johtuu kramppista, mutta kun sen aiheuttajaa en saa ite millään keksittyä. Vinkit ois tervetulleita.

Ville T: -Jaa´a, takareiden ärtymisen maastavedossa vielä ymmärtää, mutta penkissä tuo on aikalailla merkillistä. Tai no jos oikeen nostat persauksen irti penkistä sarjan ajaksi, niin onhan ne takareidet tieten voimakkaasti tuossa jännittyneenä ja voisivat krampata. Hetken pyöräily ei muuten ole huolellinen lämmittely, eli hieman panostusta lisää sinne alkulämmittelyyn. Enkä usko, että siellä takareisien ja lantion alueella liikkuvuuttakaan on liiaksi, eli veyttelyyn panostaminenkaan tuskin pahasta on.

Ensalkuun tekniikat kuntoon, niin penkistä kuin mavestakin. Tuo, että kipu on vain toisella puolella, kuvastaa mun makuun sitä, että lantion aluella ois jonnin sortin kireyksiä, jotka vääntää lantiota "kieroon" tai väärin opittu liikerata, jolloin rasituksesta tulee toispuoleista. Itse nuita on hankala (lue mahdoton) tarkastella, joten ulkopuolisen asiansa osaavan ohjeistajan neuvot on varmasti avuksi.

Tuossapa ny alkuun vähän ajatuksia.

Hyviä pointteja. Liikkuvuutta yritetään joka treenin jälkeen parantaa juurikin venyttelemällä eli se on edes jollainlailla kuosissa. Mut lämpöön pitäis kyllä varmasti panostaa enemmän kuin mitä nyt on tullu harrastettua. Mutta kun en oikein käsitä et se johtuis näistä kummastakaan. Pitää kyllä pyytää jotain kattomaan viereen että missä mättää. Alkaa syömään miestä tämmönen kun ei toimi..

Mulla kramppas oikea takareisi pahasti oudossa paikassa. Syyksi paljastui lantion väärä asento lihaskireyksien tms takia, mikä sitten korjautui kiropraktikolla. Ennakkohoito sitä vastaa on jalkojen ja ennenkaikkea lantion oikea venyttely.

Latest posts

Back
Ylös Bottom