Takapuolen muodonmuutos

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miuku
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Nyt on sitten kyykätty ja muutenkin rääkätty pyllyä niin että siihen on tullut hienosti muotoa sivulta katsoen, mutta suoraan takaapäin tulos näyttää vieläkin aika pahalta. Jotenkin riippuu alasivuistaan... Eli sinne kankun alle/sivuille on jäänyt rasvakertymää tai jotain. Ehkä se takaosat "kannattaja" on venynyt läskiaikoinani tai jotain. Olisi edes tasaisesti, mutta kun se näyttää lähinnä siltä kuin olisin istunut aidalla liian kauan...

Ja konstit on loppu, selkeästi ison pakaralihaksen treenaaminen ei enää paranna tilannetta. Ja mitään ihmeempää hinkua/tarvetta laihiksellekaan ei ole. Ja kun paikallisesti en pysty kuitenkaan laihtumaan...

Eli mikä neuvoksi? Ja onko kaikkien mahdollista edes saada sellaista täydellistä omenapeppua? Pitäisikö vaan vedellä rasvoja alemmas?

Jostain lueskelin, että muotoa voisi saada treenaamalla jotain syvempiä lihaksia, hiukan samaan tyyliin kuin vatsalihasten puolella ne syvät "vetävät" kasaan alavatsaa. Osaako joku sanoa tuosta mitään? Onko joku saanut pyllynsä muotoa oikeasti muutettua?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
joo-o, tähän odotan vastausta minäkin. Vai pitääkö heittää kirves kaivoon tän alueen suhteen? Tissit kyllä pienenee, mutta persus pysyy. :wall:

Itse tein sellaisen kiehtovan havainnon, että kun tuossa tein pari viikkoa pilatesta vähän enemmän, pyllyni parani silmissä -mikä on aika yllättävää, kun minulla on suotuisien geenien johdosta hyvännäköinen takamus ihan luonnostaan. Ihan kuin takapuoli olisi noussut ylöspäin, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan.

Kyse on ilmeisesti juuri jostain syvistä pakaralihaksista, mitkä pilates aktivoi. Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Jos voisit käydä jollain pilates-peruskurssilla, niin sitten voit harjoitella kotonakin. Ja ennen kurssia kannattaa lukea esim. Method Putkisto Pilates -kirja, missä on selitetty periaatteet yksityiskohtaisesti -treenistä saa silloin enemmän irti.

Tietysti ne kaikkein lopullisimmat läskit ei lähde ilman armotonta kiristelyä, mikä tuskin on vaivan arvoista.

Oletko Miuku kokeillut yhden jalan kyykkyä? Todella tehokas liike! Kyllä meinaan sit tuntuu persuksissa seuraavana päivänä!!!

Voisiko venyttely auttaa?
Edellisessä SHAPE -lehdessä oli artikkeli siitä, miks peppu/vatsat ei vaa muotoudu, vaikka treenaa: syynä voi olla liian kireät lihakset, jotka "vetävät" muun kropan mukanaan.
Ratkaisuksi pepulle tarjottiin lonkankoukistajan venyttelyä ja muistaakseni sisäreiden venyttelyä ennen ja jälkeen treenin.
Kokeilin vatsan venytyksiä+ treeniä samasta lehdestä, ja näin muutoksen. Miksei se voisi toimia pepullekin?

Harrastan itse syvävenyttelyä, ja se auttaa avaamaan jumeja. Tuntuu, että heikommat lihasryhmät ottavat paremmin treeniä vastaan.
Ja säännöllisesti tehtynä muodotkin muuttuvat, kun ylikireät lihakset eivät vedä asentoa vinoon.
Harmi, että läski vaan ei pala venyttelemällä :)

reinhardt, kerropa lisää...

Mä olen käynyt (method putkisto) pilatestunneilla jo muutaman vuoden. Eli ilmeisesti siellä on joku tietty liike, joka ei ehkä ole niihin meidän setteihin sattunut, ainakaan tarpeeksi usein.

Nyt tosin viimeaikoina olen vaihtanut pilateksen joogaan ja käynyt vaan putkistotunneilla. Mutta aika paljon siellä on samoja liikkeitä.

Mulla ei sinänsä ole ongelmaa pyllyn rasvoissa, lylen opit on purreet rasvaan hienosti. Vaikka siellä nyt jotain vielä on, niin ei ainakaan itseäni häiritsevästi, siis perse ei ole liian iso. Ja noihin isoihin pakaralihaksiin olen tosiaan saanut muotoa kivasti mavella ja kyykyllä.

Ehkä jokapäiväinen istumatyö vaan tekee tämän...

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Juttelin tuossa Taluksen Pauliinan kanssa tuosta roikkuvasta takamuksesta, mikä jossain määrin on myös allekirjoittaneen ongelma.
Vaivani on se naisille tyypillinen eli pylly ns. roikkuu tuosta pyllyn ja reiden yläosan "kiinnityskohdasta", roikkuu vaikka diettaankin, jopa lavalla ( GRRRRRRRRR!!!!!! )
Pauliinan yksioikoinen ohje oli LISÄÄ LIHASTA, ja kohdennettua treeniä persauksiin, kun lihasta tulee lisää se nostaa automaattisesti sitä nahkaa ylemmäs.
Kävely on myös oivaa pyllyn muokkausta, nuo pilates jutut kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta, mutta mulla ei kyllä aika riitä enää mihinkään muuhun jos päiviä olisi viikossa 8 tai tunteja vaikka 28 niin sitten saattais onnistua.

No onko tuo ohje toiminut?

Onhan tuossa sikäli ideaa, että jos se iso pakaralihas on tarpeeksi iso, se vaatii isomman nahkapussin... Eli kun olen joskus muinoin läskiaikoinani hommannut sinne ison pussin, niin nyt pitäis hommata täytettä sinne ;)

mulla on siinä reiden ja pyllyn rajalla kaksikin "raitaa", olen joskus jostain lukenut, että siellä alhaalla on sellainen "kudospussi/kiinnike" (tais olla jossain delavierin kirjassa), jonka tarkoitus olisi kannatella kankkua alhaalta päin. Jospa se on päässyt jotenkin löystymään, kuvittelen että ne "raidat" voisi olla sen kiinnikkeen ylä ja alaosa...

Miuku sanoi:
reinhardt, kerropa lisää...

Jos olet käynyt noin kauan Pilateksessa, voi olla, ettei minun neuvoistani juuri apua ole...Oletko tehnyt sitä liikettä, missä maataan kyljellään ja liikutetaan päällimmäistä jalkaa suorana eteen? Ja toisessa liikkeessä sitten päällimmäistä jalkaa pyöritetään myötäpäivään ja vastapäivään? (en muista tietenkään tähän hätään nimiä, sorry.) Varmaan olet, nuo liikkeet on niin perussettiä. Tärkeää noissa olisi kai pyrkiä pitämään aktiivisesti lihakset rentoina, että juuri ne syvät lihakset pääsevät työskentelemään. Tämän tietysti tiedät, mutta jos tätä lukee joku, joka ei pilatesta harrasta.

Nyt kun joku mainitsi venyttelyn, niin venyttelin kyllä pitkästä aikaa paljon ja kokonaisvaltaisesti kun omassa perässäni huomasin muutoksen. Joten sitäkin kannattanee kokeilla.

Joo, olen tehnyt noita liikkeitä, enkä myöskään muista noiden nimiä... pitää varmaan kotona kokeilla tehdä noita enemmän, jos vaikka olisi jotain vaikutusta. Isoja olen kuitenkin treenannut jo sen verran, etten oikein jaksa uskoa niiden treenaamisen enää hirveästi auttavan tässä asiassa. Kun ongelmapaikka on kuitenkin hiukan eri kohdassa kuin iso pakaralihas.

Ja ehkä tuo jooga käy venyttelystä, muuta venyttelyä en ole harrastanut. Olen viimeaikoina ollut niin hurahtanut joogaan, että nykyään käytän aurinkotervehdyksiä alkulämmittelynä/loppuvenyttelynä kaikissa muissa lajeissani.

No, jos tilanne ei treenaten parane, niin sitten pitää yrittää ruinata pomolta sellaista työpöytää jonka ääressä voi tehdä töitä seisten. Amazonkin on kaikenlaista persekirjaa täynnään; "buns of steel", mutta niihin varmaan hukkaan vaan rahani. Luultavasti siellä lukee vaan että treenaa pyllyä ja laihduta...

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Miuku sanoi:
Amazonkin on kaikenlaista persekirjaa täynnään; "buns of steel", mutta niihin varmaan hukkaan vaan rahani. Luultavasti siellä lukee vaan että treenaa pyllyä ja laihduta...

Hyvin todennäköisesti noista ei ole mitään iloa.

Voisit ehkä kuitenkin kokeilla venyttelyä, vaikka aurinkotervehdykset hyviä ovatkin, niin jotkut suht pitkät venytykset voisi tehdä hyvää. Venyttelisin ainakin etu- ja takareisiä ja pakaroita, ne kun tuppaa muutenkin jämähtämään ja vaikuttaa ryhtiin.

Ja usein takapuolen läskejä ei huomaa kukaan muu kuin itse.

Minä olen ehdottomasti samaa mieltä Taluksen kanssa massan lisäämisestä, jos halutaan pyllyä muokata. Loogiseltahan se kuulostaa, että parhaiten muotoa pyllyyn saa lihasmassan lisäyksellä eli kovalla työllä. Jos mitään vaikutusta ei saa aikaan kyykyllä,mavella, prässillä, yhden jalan kyykyllä/prässillä(jalka penkille yhdellä jalalla kyykätessä), smith-kyykyllä tankoon nojaten, sjmv:lla jne. niin silloin täytyy olla treenitehot aivan liian alhaalla, eli eikun rautaa tankoon vaan :D Jossakin sen ongelman täytyy olla, niin ja vaihtelemalla sarjojen pituuksia, saadaan helposti aikaan uutta ärsykettä, välillä raskaitakin settejä,niinkuin varmasti teetkin.

Loogiseltahan se kuulostaa, että parhaiten muotoa pyllyyn saa lihasmassan lisäyksellä eli kovalla työllä

No muotoa saa joo. Olen treenannut pyllyni pannukakusta mukavan pyöreäksi - sivustapäin. Ja olen tosi tyytyväinen siihen muutokseen. Eli ei siinä pakaralihaksen kasvussa mitään ongelmaa ole. Epäilen vaan pureeko se tähän kyseiseen ongelmaan. Luulisi että olisin jo nähnyt jotain, jos auttaisi...

Tietysti uskon, jos joku tunnustaa itse parantaneensa pakaran alaosat tuolla konstilla. Eli onko jollain omakohtaista kokemusta roikkojen parantumisesta?

Miuku sanoi:
No muotoa saa joo. Olen treenannut pyllyni pannukakusta mukavan pyöreäksi - sivustapäin. Ja olen tosi tyytyväinen siihen muutokseen. Eli ei siinä pakaralihaksen kasvussa mitään ongelmaa ole. Epäilen vaan pureeko se tähän kyseiseen ongelmaan. Luulisi että olisin jo nähnyt jotain, jos auttaisi...

Tietysti uskon, jos joku tunnustaa itse parantaneensa pakaran alaosat tuolla konstilla. Eli onko jollain omakohtaista kokemusta roikkojen parantumisesta?

Ööh... Tietysti tämä on taas omakohtaista, mutta minä olen huomannut, että sillä pakaralaitteella jossa seistään saa todella mukavan poltteen myös alapeppuun. (kyykätä en voi polven takia, sanotaan se nyt sitten heti tässä) Eli siis keskityn siihen, että teen liikkeet koko pehvalihaksella. Teen sitä liikettä niin kauan, että liike tuntuu koko peppuun. Ihan kivalta peppuni minusta näyttää...

Oman pepani sain aika hyvin (ei vieläkään täydelllinen:)) kuntoon ns balettitanssijakyykyllä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom