Takaolkapää vamma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja japura
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ongelmana on jo 2 kk jatkunut = saman verran treenitaukoa, oikean takaolkapään kipu, joka tuntuu kättä taaksepäin viedessä. En oikein tiedä missä sen olen loukannut, sillä kipu alkoi tuntua eräänä kertana kun aloin tekemään penkkiä, eli tangon alastulo vaiheessa. Välillä kipu säteilee ojentajaan ja jopa kyynärvarteen asti ja jos yritän venyttää sitä niin sama tunne säteilee myös selän puolelle. Täyslepo eikä burana ole tehonnut millään tavalla. Pari kertaa olen tehnyt kivuttomia keveitä liikkeitä ylävartalolle ja kehon lämmmetessä kipu on hieman helpottanut, mutta seuraavana päivänä olkapää on jonkin asteen verran ollut enemmän kipeä, joten treenistä se ei tykkää ollenkaan.
Olen punttia vääntänyt jo toistakymmentä vuotta ja monta lievää loukkaantumista olen kokenut, mutta tämä on ihan uutta. En ole käynyt lääkärissä sillä aina vammat on hoituneet kuntoon ilmankin. Kun olen kysellyt neuvoa muilta, niin jotkut ovat sanoneet että olisi joku hermo puristuksissa, mutta siihen etsiessäni neuvoa netistä en ole juurikaan mitään löytänyt.

Olisiko jollain vastaavasta kokemusta ja neuvoa?

Ei ole kokemusta mutta tuollaisia tapauksia hoidan päivittäin. Selvä hermopuristuma C5-Th4 alueella. Kokeileppa saada venyy sitä kaularankaa, niin oire häviää kun kaularankaa venyttää. Käänny manuaaliterapian ammattihenkilön puoleen.

mäkin koitin levolla ja ihan kevyellä jumpalla (4kk) parantaa olkapäätä ei auttanu...

kolmannella kipuviikolla menin heti urheilulääkärille ja se meinas et vain ehkä tulehdus, viikko lepoa ja buranaa ei auttanut.....Tämän jälkeen menin edullista reittiä, joten käytin julkista lääkäriä ja kuvattiin röntgenillä, sekä ultra äänellä, ei mitään havaittu....

4 kuukauden jälkeen menin uudestaan urheilulääkärille ja hänen kautta sain kirjallisen suosituksen magneettikuvaukseen julkisen terveyden huoltoon, ja siten se tuli ilmaiseksi...Magneettikuvassa olkäpäässä todettiin ahtauma, jonka aiheutti terävä luunmuoto...Urheilulääkäri suositteli leikkausta, jossa höylättiin luuta ja muutenkin siistittiin olkapäätä...Nyt on kulunut kolme kuukautta ja punttia pystyy jo tekemään 95%:sesti...:)
Mutta tää oli vielä pieni operaatio olkapääleikkauksista...

Tuli vähän ehkä turhaakin teksiä sulle noista taustatiedoista, mutta painotan sitä että mene ehdottomasti jollekkin osaavalle urheilulääkärille, joka hallitsee olkapäät!...Kuitenkin sullakin jo kaksi kuukautta kestänyt kivut....

Munkin kivut tuntuivat vähän juuri takaolkapäässä ja olkäpään yläosassa...Ratilla kääntämien ja takin laittaminen vaikeata...Mun kivut alkoi yhtäkkiä ylävartalo hieronan jälkeen....En ollu havainnu mitään erityistä sitä ennen...Urheilulääkäri sanoi et ahtauma vaan tavallaan laukesi siinä hieronnan yhteydessä, että hieroja ei ole syynä vammaan...

Vaikea sanoa että olisiko sinullakin sama ahdas olkäpää kuin mulla? Ja sun olkäpää ei välttämättä tarvitse mitään leikkauksia, että niitä ei kannata ajatella yhtään etukäteen...Noi olkäpää ongelmat ovat kanssa niin yksilölliset, mutta osaava lääkäri voi auttaa!!....Lepo ei ainakaan mulla auttanut...:)....Tuli nyt paljon teksiä mutta sitä vaan innostui kirjoittamaan!

Tsemppiä parantumiseen!

Eiköhän ole parasta kääntyä lääkärin puoleen jos omat konstit ei tuossa ajassa ole tehonnut. Magneettikuvaus ja leikkaus eivät kuitenkaan ole varmaan kohdallasi ne ensimmäiset operaatiot ja autuaaksi tekevä asia.

Kiitos vastanneille avuista. Toivon tosiaan ettei minun tapauksessani ole olkaluun ahtaumasta kyse ja tuskin onkaan. Kaularangan venytystä kokeilen kuten neuvottiin ja katson helpottaako se vaivaa ja jos ei, niin sitten on hakeutuminen ammattiosaajalle. Kun tervehdyn, niin palaan tänne kertomaan mitä olkapään kanssa tapahtui.

Back
Ylös Bottom