Taitotaso vapariin

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli olen tässä nyt 1,5 vuotta harrastanut Bjj:tä, lukkopainia ja nyrkkeilyä ja haluisin mennä tota vapaaottelua kokeileen. Kysymys herää että onko ihan erilaista touhua kun nää edellämainitut :confused: ja että pärjääkö noilla taidoilla siellä ees jotenkuten. Todellaki haluisin tota vaparii alkaa mättää :rock:

Kiitioksia! :)

n. 4kk reenattu vaparia ilman minkäänlaista kamppailutaustaa ja kisaaminen alkaa toiv. jo huhtia/toukokuussa (toiv. rikkinäisen selän takia, alunperin ois ollu tarkotus next mma bash :).
Eli tolla sun taustalla oot jo vahvoilla, samoja tekniikoita mitä oot bjj/nyrkkeilyssä oot käyny tulee peruskurssilla.

Kait sen verran tiesit vapaaottelust ennestään että lukkopaini, bjj, nyrkkeily ovat olleet avainasemassa lajin kehittyessä ja jokaisesta kyseisestä lajista on tullut vapariin todella vahvoja vaikutteita:rolleyes:

Pääset nopeasti kisaamaan noilla taustoilla

no jos vapaaottelun pistää palasiksi, ni se on pääasiassa bjj/lukkopaini, potkynyrkkeily/muay thai, nyrkkeily ja ehkä judo/paini... ja kyllä varsinki jos on paini-, judo, tai bjj-taustaa ja sit viel nyrkkeilyä, ni eiköhän vaparitreeneissäkin ainakin alussa ehkä jopa erotu edukseen jos on vähänki vielä lahjoja. riippuu tietenki alkeiskurssin tasosta. ite kävin vaan bjj-alkeiskurssin ja pidempää kokemusta on vain hapkidosta ja taekwondosta, ja silti oon menossa kokeilee.

Voitte huoletta lähteä ilman taustaakin vapaaottelun maailmaan. Voi kylläkin niiltä kaikenmaailman boxaajilta nokkaan tulla, mutta solekko ottaa nokkaan! kasvattaa luonnetta ;) rohkeasti vaan varaamaan paikat vapaaottelukursseilta, tietysti treenin kulkua helpottaa, jos tietää perusasiat nyrkkeilystä ja jujutsusta tai lukkopainista. Itse lähdin jujutsupohjalta vapaaotteluun, ja voin sanoa että pysty on heikkoa, mutta sparraamalla oppii.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse ottelin ensimmäisen vapaaottelun 11kk:n satunnaisella lukkopainireenillä ilman mitään pystyottelujuttuja, joten sun taustalla pitäis olla ihan läpihuutojuttu niin treenata kun otellakkin.

Kyllähän kehään saa lähteä lyhyelläkin reenillä - on sitten asia erikseen, kuinka siellä pärjää ;)

oma mieli pide on että kyllä vapaaottelun voi paloitella. tietääkseni vapaaottelua harjoitellaankin eri ottelu etäisyyksiä eri treeni keroin eikä aina itse vapaaottelua.
eli tarkoitan että toisissa treeneissä harjoitellaan lyömistä ja potkuja toisissa pystypainia ja alasvientejä sitte vielä bjj/lukkopaini matossa niin eikä tämä ole nyt paloiteltu? voihan esim.thai boxingin paloitella lyönteihin ja potkuihin sitten kun nämä sotketaan keskenään niin saadaan vapaaottelua ja thaiboxinkia??????

Tuolla treeni kokemuksella ja lajeilla on iha hyvä mennä ottaan matsia ja kattomaan mitä se on.
Fakta on että ihan sama kuinka paloiks laittaa ja mitä, ekan matsin jälkeen olet jo paljon viisaampi, oli vastustaja pysty tai painin paremmin omaava kaveri.

Leuka alas, kädet ylös ja sit vaan menoks..

Tajuatko yhtään, mitä eroa on lyömisellä ja nyrkkeilyllä?

Pointti varmaan siinä että jos osaat nyrkkeillä(tai potkunyrkkeillä) ja ymmärrät miten voimaa tuotetaan iskuihin eri kulmista, se jalkaterien vähän eteenpäin kääntäminen ei poista taitoasi pystyotella. = osaat lyödä/potkia myös vapaaottelussa.

Vaikka olet hyvä nyrkkeilijä/potkunyrkkeilijä ja lisäksi olet vahva painimaan, niin on muuten sit aivan eri juttu olla hyvä vapaaottelija. Vaparissa on kyse siitä että osaat YHDISTÄÄ nää asiat, että sulla rullaa kaikki sulavasti, ja osaat SEKOITTAA painimisen lukotuksineen lyömiseen ja potkuihin jne.

Vaikka vaparimatsis on tilanne missä ollaan pystyssä, niin et todellakaan voi alkaa siinä täyspainoisesti nyrkkeilemään. Jokainen vähänkin asioista perillä oleva tajuaa pointin. :)

Kyllä nyrkkeilijä joutuu opetella vaparin pystyottelua paljon, ennenkuin hän osaa siirtää sen nyrkkeilytaitonsa siihen vapariin. Viimeistään kisoissa tän asian sit ymmärtää

Vaikka olet hyvä nyrkkeilijä/potkunyrkkeilijä ja lisäksi olet vahva painimaan, niin on muuten sit aivan eri juttu olla hyvä vapaaottelija. Vaparissa on kyse siitä että osaat YHDISTÄÄ nää asiat, että sulla rullaa kaikki sulavasti, ja osaat SEKOITTAA painimisen lukotuksineen lyömiseen ja potkuihin jne.

Vaikka vaparimatsis on tilanne missä ollaan pystyssä, niin et todellakaan voi alkaa siinä täyspainoisesti nyrkkeilemään. Jokainen vähänkin asioista perillä oleva tajuaa pointin. :)

Kyllä nyrkkeilijä joutuu opetella vaparin pystyottelua paljon, ennenkuin hän osaa siirtää sen nyrkkeilytaitonsa siihen vapariin. Viimeistään kisoissa tän asian sit ymmärtää

En tiedä kenelle vastasit, mutta jos minulle niin juuri tuosta mainitsin että joutuu asentoa vaihtamaan. Mutta se ei vie kykyä tuottaa voimaa iskuihin eri kulmista, oikeastaan uskon että jos osaa nyrkkeillä/thaikkuilla/potkista niin kyllä sen vaparipystyyn siirtää helvetisti nopeammin kuin opettelee tyhjästä vaparipystyn. Ellei toki ole täysi saapas. "Oikeissa kisoissa" tm en vaparia ole otellut, mutta sparrannut jonnin verran ja väitän että nyrkkeilyn osaamisesta on hyötyä pystyottelussa tällä kokemuksella.

lyömisellä tarkoitin lyönti tekniikka harjoituksia pyydän Andyssiltä anteeksi etten ilmoittanut sitä tarpeeksi tarkasti . onko lyöminen niin kuin semmoista että kaikkihan sen osaa tyylillään mutta eikö nyrkkeily ole jo hieman teknisempi laji??? mutta takaisin pää aiheeseen luulen että jos groundfighter käyt paikka kuntasi vapaa ottelu seuran harjoituksissa niin saat näkemystä omaan taito tasoosi. kyllä bjj ja nyrkkeily on hyvä pohja vapaaottelulle luulen että muutkin ovat samaa mieltä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom