Tahtoo lihoa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja armonia
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Olen tällainen harrastelijatreenari ja lueskeltuani tätä palstaa tulin siihen tulokseen, että varmaan osaatte auttaa minua. Olen aina ollut hoikka ja nyt kun harrastan säännöllistä liikuntaa ( salia ja tanssia) n. viisi kertaa viikossa, musta on tullut vähän liiankin hoikka...Olen tässä pohtinut, että enkö saa tehdä muuta kuin maata ja syödä, sillä en todellakaan pyri laihtumaan reenilläni!!Pyrin syömään mahdollisimman paljon, eli kunnon aamupalan, 2-3 lämmintä ateriaa, välipalat ym. ja terveellistä ruokaa. Kai sitä lihois, jos söis kilon suklaata joka päivä, mutta en oikein haluais sillä tapaa lihoa...Olisiko joistain proteiinijuomista apua? Vai lihottaisko pelkkä proteiinin lisäys?Joka paikka on laihdutusohjeita tulvillaan, mutta mitäs me hoikat voimme tehdä...Osaattekos siis auttaa?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kuulostat ihan kaveriltani... hän söi mäkkäriä yhteen aikaan joka päivä tuloksetta alkoi vaan kuulemma laihtua :) tosin hän sitä "mallia" ettei ikinä ole urheillut ja eipä ole silloin neidin aineenvaihdunta muuttunut vuosien aikana mitenkään. En tiedä jeesaisko noi massa juomat..kovastihan noi waterstick pojat niitä yrittää kiskoo massakaudella jotta vähän sais lisää. Tai sitten ehkä enemmän hiilareita ja isommilla painoilla/aerobinen pois..ääh en tiiä. :)

Pistäppäs päivän ruokailusi tänne niin aletaan siitä sitten purkamaan. Joillakin sattuu nuo geenit olemaan sellaiset että ei liho sitten millään, mutta kyllähän se aina paikkansa pitää että pitäisi syödä yli kulutuksen. Näköjään treenaat ja liikut todella paljon, joten voi olla ettet edes jaksa syödä ruokaa niin paljon kuin tarvitsisi, joten ravintolisät voisivat tulla kyseeseen. Mutta nyt laitappas yksityiskohtaisesti ne syömisesi tänne niin nuo fiksummat voivat sitten arvioida.

Itselläni on aivan päinvastainen ongelma. Painoo on tullut vuoden aikana lisää sellanen kuus kiloo.

Aloitin liikkumisen reipas vuosi sitten, sitä ennen en tehnyt käytännössä mitään. Viime keväänä liikkuminen muuttui säännöllisemmäksi ja sen jälkeen innostus on vaan kasvanut. Käyn salilla pari kertaa viikossa ja sen lisäksi lenkkeilen tai käyn jumpissa kolmisen kertaa. Joka tapauksessa vähintään viis kertaa viikossa itseeni liikuttelen. Ruokavalio on omasta mielestäni kunnossa, jossain vaiheessa sorruin itseni palkitsemiseen mut huomasin sen ja asia on korjattu.

Tiedän, ettei tuota painoa pitäisi hirveesti tuijotella vaan lähinnä käyttää mittanauhaa ja peiliä, mut kyl se laittaa miettiin et ollaankohan tässä nyt ihan hakoteillä kun ei ole hajuakaan et mitä sen painon pitäis olla.:(

Rasvaprossan mittauttaminen kai antais suuntaa, vai antaisko?

kanelityttö: mulla on käynyt aivan sama juttu. Aloitin liikkumisen ihan nollasta reilu pari vuotta sitten ja tähän päivään mennessä on tullut noin 10 kiloa lisää. En omista vaakaa, joten huomasin tuon lisäyksen käytyäni vaa'alla kahden vuoden tauon jälkeen. Päälle menee suunnilleen kaikki samat vaatteet kuin ennenkin, joten kai se on uskottava ettei ainakaan koko lisäys ole läskiä :thumbs:. Jotkut paidat vähän kiristää olkapäistä :rock:. Kyllä mäkin yritän ajatella ettei sillä vaa'an lukemalla ole väliä, mutta valehtelisin jos väittäisin, ettei se viime lukema ollut järkytys.

armonialle: laittaisitko myös treeniohjelmasi, niin viisaammat voisi varmaan katsoa myös sitäkin puolta.

Missukka sanoi:
Pistäppäs päivän ruokailusi tänne niin aletaan siitä sitten purkamaan. Joillakin sattuu nuo geenit olemaan sellaiset että ei liho sitten millään, mutta kyllähän se aina paikkansa pitää että pitäisi syödä yli kulutuksen. Näköjään treenaat ja liikut todella paljon, joten voi olla ettet edes jaksa syödä ruokaa niin paljon kuin tarvitsisi, joten ravintolisät voisivat tulla kyseeseen. Mutta nyt laitappas yksityiskohtaisesti ne syömisesi tänne niin nuo fiksummat voivat sitten arvioida.
No yritetään...Aamulla puuroa, maitoa ja jotain hedelmää + öljy.Hiutaleita ehkä n. 1 1/2 dl. Sitten syön yleensä pari leipää, joiden päällä jotain leikkelettä.
Koulussa ruoka, esim. kanaa, reilusti riisiä, salaattia ja leipä.
Illalla kotona esim. lihaa, pari perunaa ja salaattia, usein tämä annos kahdesti päivän aikana.
Lisäksi muutama banaani, mandariini, kolme leipää päällysineen ja nyt olen alkanut myös syömään pähkinöitä joka päivä.
Yleensä käyn kahdesti viikossa tunnin tanssimassa ja kolmesti viikossa salilla tunnin reenin.Pelkäänpä, etten kauheasti jaksa syödä enempää, mutta auttaisiko jotkut ravintolisät vai pitäisikö sitä vaan opetella syömään väkisin enemmän?!Kiitos kuitenkin kaikista vastauksista...:)

armonia sanoi:
No yritetään...Aamulla puuroa, maitoa ja jotain hedelmää + öljy.Hiutaleita ehkä n. 1 1/2 dl. Sitten syön yleensä pari leipää, joiden päällä jotain leikkelettä.
Koulussa ruoka, esim. kanaa, reilusti riisiä, salaattia ja leipä.
Illalla kotona esim. lihaa, pari perunaa ja salaattia, usein tämä annos kahdesti päivän aikana.
Lisäksi muutama banaani, mandariini, kolme leipää päällysineen ja nyt olen alkanut myös syömään pähkinöitä joka päivä.
Yleensä käyn kahdesti viikossa tunnin tanssimassa ja kolmesti viikossa salilla tunnin reenin.Pelkäänpä, etten kauheasti jaksa syödä enempää, mutta auttaisiko jotkut ravintolisät vai pitäisikö sitä vaan opetella syömään väkisin enemmän?!Kiitos kuitenkin kaikista vastauksista...:)
Ihan näyttää hyvältä tuo sun ruokapuoli...tosiaan ne ravintolisät on siitä käteviä, että niillä saa sitten lisää kun kiinteä ruoka alkaa tökkimään. Itse olen käyttänyt heraproteiinin lisäksi esim Fastin Dietmixiä sellaisena ylimääräisenä ateriana...tai ihan mikä milloinkin sopii kukkarolle.

Edit: käytäthän palautusjuomaa?

Tytteli sanoi:
Ihan näyttää hyvältä tuo sun ruokapuoli...tosiaan ne ravintolisät on siitä käteviä, että niillä saa sitten lisää kun kiinteä ruoka alkaa tökkimään. Itse olen käyttänyt heraproteiinin lisäksi esim Fastin Dietmixiä sellaisena ylimääräisenä ateriana...tai ihan mikä milloinkin sopii kukkarolle.

Edit: käytäthän palautusjuomaa?
Kai sitä täytyy sitten kokeilla ravintolisiä, niitä kun ei ole tullut vielä kokeiltua. Ajattelin, pitäisikö joskus oikein mennä jonkin sortin ravintoneuvojalle. Kiitos vinkeistä kuitenkin, kirjoitan sitten kuukauden päästä, lihoinko...:)

Minulla myös päinvastainen "ongelma", eli painoa on tullut lisää. Viimeksi noin vuosi sitten paino huiteli siinä 57-59 kg ja nyt kun kävin vaa'alla noin kuukausi sitten niin se näytti 64 kg. Kyllä sitä hieman järkyttyi :eek: ! Kun en vaakaa omista, niin ei tienny missä mennään. Pidän kaverina mieluummin peiliä ja mittanauhaa...:rock: Mutta samat vaatteet kyl suurinpiirtein päälle menee, mitä nyt vähän jostakin kiristää. Mietityttää vaan, että voiko lihasta todella tulla noin paljon...?!! Onhan tuloksetkin kyl noussu, mutta en mä plussa-kaloreilla ole ollut...

Zone-sarja -42%
Lulu sanoi:
Minulla myös päinvastainen "ongelma", eli painoa on tullut lisää. Viimeksi noin vuosi sitten paino huiteli siinä 57-59 kg ja nyt kun kävin vaa'alla noin kuukausi sitten niin se näytti 64 kg. Kyllä sitä hieman järkyttyi :eek: ! Kun en vaakaa omista, niin ei tienny missä mennään. Pidän kaverina mieluummin peiliä ja mittanauhaa...:rock: Mutta samat vaatteet kyl suurinpiirtein päälle menee, mitä nyt vähän jostakin kiristää. Mietityttää vaan, että voiko lihasta todella tulla noin paljon...?!! Onhan tuloksetkin kyl noussu, mutta en mä plussa-kaloreilla ole ollut...
Peili ja mittanauha toimiikin parhaiten, tosin varmaankaan kaikki tosta painosta ei ole tullu pelkkänä lihasmassana, mutta jos enimmät niin hyvällä mallillahan sulla asiat on:D Ja onhan tossa tota aikaakin kulunu vuoden päivät, joten eihän se paino sinänsä aivan älyttömiä ole sulla noussut. Ja eikö niillä ylläpitokaloreillakin kehitystä saa aikaan, ehkä hieman hitaammin vain, näin olen asian käsittänyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
armonia!!
Ois kiva tietää miten sun "lihotuskuuri" menee? Mulla meinaan sama ongelma, salilla käyn 4 kertaa viikossa (10 vuoden ajan) ja rautaa nosta mielestäni suht paljon...paino ei vaan nouse :(.....itse lisäravinteita en käytä. Oiskohan mullekin hyväks protskut...

Miralles, ei se paino pelkällä salilla käymisellä nouse, vaikka nostaisit tonnin - pitää myös syödä paljon, ja oikein. Joten laittaisitko tyypillisen päivän syömisesti näytille vaikka tähän ketjuun, niin voitaisiin kommentoida? Ne proteiinijuomatkaan kun eivät ole mitään ihmeaineita, jos ei ruokavalion perusta ole kunnossa.

Gillyanne, kiitos vastauksesta!
Aamulla; syön puuroa tai muroja, yleensä suklaa sellaisia ja vastapuristetun appelsiinimehun....voiskohan tohon lisätä vielä jotain?
Lounas: (en syö punaista lihaa) Pasta, kanan tai kalakastikkeen kanssa ja aina salaattia.
Illalla: toinen lämmin ruoka (Asun Espanjassa ja täällä tapana syödä illalla vähän tuhdimmin) esim. keitettyjä vihanneksia ja kanaa tai sit jos päivällä ei olla syöty pastaa, niin sit illalla.
Välipaloina syön: hedelmiä, jogurttia ja leipää (kalkkunaleikkeellä ja juustolla)
Tosin useesti mun ongelma on se, ettei mulla oo nälkä.....punttitreenin jälkeen kyllä, mutta aamulla ja illalla ei.....sen takia se paino ei varmaan nousekaan.
Kuinka paljon se paljon syöminen sitten on?
Mun pituus on 168 ja paino 56.
Kiitos vastauksesta jo etukäteen:)

miralles sanoi:
Gillyanne, kiitos vastauksesta!
Aamulla; syön puuroa tai muroja, yleensä suklaa sellaisia ja vastapuristetun appelsiinimehun....voiskohan tohon lisätä vielä jotain?
Lounas: (en syö punaista lihaa) Pasta, kanan tai kalakastikkeen kanssa ja aina salaattia.
Illalla: toinen lämmin ruoka (Asun Espanjassa ja täällä tapana syödä illalla vähän tuhdimmin) esim. keitettyjä vihanneksia ja kanaa tai sit jos päivällä ei olla syöty pastaa, niin sit illalla.
Välipaloina syön: hedelmiä, jogurttia ja leipää (kalkkunaleikkeellä ja juustolla)
Tosin useesti mun ongelma on se, ettei mulla oo nälkä.....punttitreenin jälkeen kyllä, mutta aamulla ja illalla ei.....sen takia se paino ei varmaan nousekaan.
Kuinka paljon se paljon syöminen sitten on?
Mun pituus on 168 ja paino 56.
Kiitos vastauksesta jo etukäteen:)

En ole oikeastaan mikään asiantuntija, mutta päätin nyt vastata, kun kerran Espanjassa asutaan molemmat. Gillyanne voi varmaan sitten korjailla, mitä en ole maininnut. Päätin kuitenkin antaa muutaman ns. käytännön vinkin.

Aamulla puuro on ihan hyvä vaihtoehto, mutta suklaamurot eivät välttämättä niinkään, koska niissä on rutkasti sokeria. Jos et jaksa syödä puuroa joka aamu (niinkuin minä), kokeile sokeritonta mysliä, jota saat halvalla esim. Lidlistä tai Diasta. Proteiinia puuttuu aamupalaltasi, joten lisää siihen esim. raejuustoa tai rahkaa. Itse pidän täällä Exquisan maustamattomasta/ sokerittomasta rahkasta, sekä Mercadonan Batido de Quesosta, jota saa 0%, 10% ja 20% muistaakseni. Ensimmäinen on kuitenkin parempi, ja kalliimpi vaihtoehto. Raejuustoa saat Lidlistä, tai Mercadonasta (jossa myydään Arlaa, se on maultaan parasta).

Euromarketissa/Cayetanossa on myös ruohosipulilla maustettua raejuustoa, jota kenties voisit kokeilla leivän päällä vaihteluksi. Tuorejuustoja saat vähärasvaisena (esim. La Vaca Que Rie, ellet ole sitä maistanut), mutta alle 20% juustoja ei taida olla. Mitä juustoa käytät välipalaleipien päällä? Mielestäni juustojen kovia rasvoja kannattaa suuremmissa osin välttää, joten kenties jokapäivä ei kannata täysrasvaisia versioita syödä. Jugurttivälipala on myös ihan ok, mutta itse sekoittaisin vaikka jugurttia ja rahkaa, jotta saisin enemmän proteiinia kasaan. Kenties myös kaurahiutaleita voisit koittaa lisätä. Rahkaa voi myös maustaa mm. Robinsonin mehutiivisteellä (Cayetano).

Lounas on mielestäni hyvä. Siitä saat proteiinia ja hiilihydraatteja. Illalla on hyvä syödä myös toinen lämmin ateria, mieluummin kuitenkin kasviksia ja enemmän kalaa/kanaa. Sitten myöhemmin ennen nukkumaanmenoa voisit syödä rahkaa tai raejuustoa, jotta saisit proteiinia yönkin aikana. Muista myös, että esim. Mercadonasta saat todella hyvää tonnikalaa ja makrillia tomaatissa, josta ainakin itse pidän kovasti. Suurimman osan ajasta ostan kyllä näitäkin vedessä, ja lisään itse haluamani määrän oliiviöljyä.

Mielestäni rasvoja voit syödä huoletta enemmän. Muista oliiviöljy, jota saat myös valmiiksi maustettuna salaatinkastikkeeseen. Rasvat ovat myös tärkeitä illalla, joten proteiinilähteen sekaan voisit lisätä tilkan öljyä. Avokadosta jos pidät, niin siinä on myös hyviä rasvoja. Ja pähkinöiden valikoimahan on täällä hirvittävän suuri. Myös kuivattuja hedelmiä voisit mielestäni popsia välipalaksi; kuivatut mansikat sekä kuivatut persikat ovat omia suosikkejani. Niitäkin löytyy lähes joka kaupasta.

Jos kuitenkin tuntuu vaikealta syödä riittävästi, niin voisit mielestäni kokeilla jotain proteiinijauhetta, koska ne ovat täällä varsin kohtuuhintaisia (ellet osta niitä kuntosaleilta, jotka myyvät niitä tuplahinnoilla). Myös palautusjuoma olisi hyvä hankkia. Välipaloiksi suosittelen myös proteiinipatukoita, jotka eivät tule niin kalliiksi, kun ostat niitä suuremman määrän kerralla. Ja Nutrisport-patukat ovat muutenkin niin halpoja että niillä kelpaa herkutella. :)

Nyt annan puheenvuoron niille, jotka tietävät enemmän asioista kuin minä itse. Toivottavasti näistä neuvoista oli kuitenkin edes jotain apua!

Kiitos vastauksesta "Vielä Voimaton"
Minusta vastauksesi on todella hyvä ja asiantunteva ja erityinen kiitos siitä että olet laittanut kaiken NIIN tarkasti, kaupoista lähtien :love:
Joo, nyt en oo viikkoon syönyt ollenkaan niitä suklaamuroja...ne jätän sulholle. Toi proteiininpuute aamupalassa ja iltapalassa on kyllä hyvä pointti ja kiitos vaihtoehdoista joita laitoit...täytyy mennä tänään Mercadonaan.
Leivän päälle laitan sitä ns "sandwitch juustoo" Goudaa...en nyt millään muista minkä nimistä:( ja välillä Philadephiaa
Avokaado on kyl ihan mun lemppari ja sitä vois syödä vaikka kuinka ja salaattiin kyllä laitetaan oliiviöljyä.
Kyllä on ihme, jos noilla sun vinkeillä paino ei ala nousta....kiitos vielä kertaalleen!!! Ja terkut Kanarialta;)

Kommentoin nyt vielä sen verran, että tuo Gouda-juusto on yleensä täysirasvaista. Muistaakseni juustoissa on lähes kaikki rasva kovaa rasvaa, joten ehkä kannattaa vaihdella välillä raejuustoon tai tuorejuustoon. Philadelphia light on hyvä vaihtoehto, jos siitä pidät. Lidlissa on myös Pic Frisch-nimistä juustolevitettä, joka on rasvatonta, eli lähes pelkkää proteiinia. Itse herkuttelen myös välillä El Ventero Light-juustolla, joka on 20%.

Tosin eihän tuo juusto varmaan sinänsä kehitystäsi tms. häiritse, mutta oma mielipiteeni on, että vaikka olisitkin lihotuskuurilla, niin kannattaisi ottaa mieluummin hyviä rasvoja jo kolesteroliarvojen takia.

Unohdin myös mainita tuossa ensimmäisessä viestissäni, että mitäköhän leipää syöt välipalaksi, sillä ruisleipää teillä tuskin on aina saatavilla? Suosittelen soija-patonkia, joka yleensä tehdään puoliksi soijajauhoista ja puoliksi täysjyvästä. Soijajauhojen takia siinä on enemmän proteiinia, ja se on myös todella hyvää... :D

Lisää ruoka-annoksiesi kokoa vähän kerrallaan, niin mahalaukkusi kyllä tottuu hieman suurempaan ruokamäärään varsin helposti. Pidä vaikka ruokapäiväkirjaa, ellet muuten muista, mitä olet syönyt. Siten voit kontrolloida määriä ja annoskokoja joka viikko ja nähdä missä on vielä parannettavaa.

Tsemppiä kuitenkin sulle ja raportoi sitten myöhemmin, että onko tuloksia alkanut tulemaan :thumbs:

(Terkkuja Marbellasta, olen juuri ruokatunnilla ja yritän kirjoittaa suomeksi tällä näppäimistöllä, joten pelkästään tämän viestin kirjoittamiseen meni lähes puoli tuntia, kun yritin keksiä mistä kaikki suomalaiset kirjaimet saa näkyviin...)

Latest posts

Back
Ylös Bottom