GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Tahrojen poistaminen

libelinha

VIP
Terve!

Sitä kysyisin, että miten saisin poistettua deodorantin aiheuttamat tahrat t-paidan kainaloista? Entä hien aiheuttamat tahrat? Normaalissa pesussa ne ei lähde enää pois. Kyseessä on nimittäin mun lempipusero, joten olisi ihan kiva saada puhdistettua nuo tahrat.

Kiitos jo etukäteen! :)

Mulla lähti hikitahrat dr.Beckmann (tai joku sinne päin) pesutehostajalla. En muista onko sen nimi tahrasuola vai mikä. Helledementia iskee...:wall:

Kokeile etikkaa. Laita sitä n.desi ämpärilliseen vettä ja anna liota yön yli, pese sitten koneessa normaalisti. Sit toinen tehokas (toooosi hyvä) on vanish ox, vaaleanpunainen purkki. En tiedä tehoaako noihin tahroihin, mut mustikka yms. tosi vaikeat tahrat lähtee kyl koneessa. Laittaa normaalin pesuaineen mukaan tota tököttiä.Hoppas saat puhtaaksi vaatteet:D

Millä saa reenivaatteet kunnolla puhtaaksi? Mulla on pari toppia, jotka jo yhden käyttökerran jälkeen haisee ihan raadolle. Se kamala haju on siis pinttyny ja kun ne yhden kerran jälkeen vähäänkään hikeentyy, niin taas saa laittaa pesuun.

Millä saa reenivaatteet kunnolla puhtaaksi? Mulla on pari toppia, jotka jo yhden käyttökerran jälkeen haisee ihan raadolle. Se kamala haju on siis pinttyny ja kun ne yhden kerran jälkeen vähäänkään hikeentyy, niin taas saa laittaa pesuun.
Eikös etikkavedessä liottaminen ennen pesua tehoa tähän? Näin muistelen lukeneeni Niksi-Pirkasta tai jostakin vastaavasta.

Eikös etikkavedessä liottaminen ennen pesua tehoa tähän? Näin muistelen lukeneeni Niksi-Pirkasta tai jostakin vastaavasta.

Tuo etikka ja useaan kertaa pesu ilman että käytät vaatetta välillä toimivat. Eli liota ensin etikassa, pese ja anna kuivua. Pese uudelleen ja anna kuivua. Toista neljä-viisi kertaa. Etikkaa et tarvitse kuin kerran.

Tuolta saa hyviä vinkkejä tahranpoistoon kun valitsee tahran laadun, materiaalin ja tuotteen värin.. http://www.omo.fi/pages/page3.php

Tuollaiset grillikastike/marinadi tyyppiset tahrat on aika vaikeita poistaa, mä lähtisin laittamaan mahdollisimman tuoreeseen tahraan tahranpoistoainetta ja antaisin olla tovin ja sitten vielä reilusti tahranpoistoainetta/nestemäistä pyykkiainetta ennen pesua. Näin sain rasvatahran sinisestä vaatteesta suurinpiirtein näkymättömiin. Valkoistahan voi koittaa cloritella valkaista, jos tahra ei muuten lähde. Tosin jos vaatteessa on muita värejä niin niille saa sanoa hyvästi. Yritin kerran laittaa cloritea paikallisesti tahran päälle, no tahra lähti mutta lähti hihoista ja helmasta musta värikin.

Ukko sotki valkosen paitansa juhannuksena grillikastikkeeseen. Millä lähtee pois? Ei lähe normipesussa..:(

Sama homma!:lol2: Minäpäs onnistuin sotkemaan koko valkoisten housujen reisiosan grillikastikkeeseen. Pesin ne ja eihän se mitään auttanu. Meinasin ostaa taborttia, mutta satsasin klorittiin. Liotin yön yli ja tuli hohtavan valkoiset housut! Nyt oon ehtiny jo sotkea samat housut pyörän kettingillä lahkeesta mustaksi. Toivottavasti tehoaa tähänkin..
Valkonen on käytännöllinen väri näin ehtivälle ihmiselle. Jokaisen pesun suorittaa vain kloritilla!

Minäpä kokeilen tuota Buttiksen tehopesua etikkalla sitten niihin löyhkääviin toppeihin!

Niin ja työkaveri neuvo että Fairylla lähtee tahra kuin tahra.

Jos mikään ei tunnu auttavan ja tahrat vaan pysyy valkoisessa niin kokeilkaas Pirkka-konetiskiainetta. Suoraan tahralle, annetaan olla minuutin verran ja huuhdotaan pois. Sen verran tymäkkää ainetta, että lähti punaviinitahra kerta heitolla. Älkää kokeilko värillisille vaatteille tai edes luonnonvalkoiselle - tämä mömmö VALKAISEE myös värit.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Onko kukaan kokeillut sappisaippuaa? Sitä saa luontaistuotekaupoista ja poistaa ainakin vaipoista sitkeätkin kakkatahrat ja kerran poistin sillä mustekynän jäljet tyystin meidän sohvasta, vaatteisiin en ole sitä kokeillut, mutta luulisin ettei ainakaan ole niin vahingollista kuin noi valkaisevat aineet, kun on luonnontuote ;)

Onko kukaan kokeillut sappisaippuaa? Sitä saa luontaistuotekaupoista ja poistaa ainakin vaipoista sitkeätkin kakkatahrat ja kerran poistin sillä mustekynän jäljet tyystin meidän sohvasta, vaatteisiin en ole sitä kokeillut, mutta luulisin ettei ainakaan ole niin vahingollista kuin noi valkaisevat aineet, kun on luonnontuote ;)

Useasti on tullut tuota sappisaippuaa käytettyä, ja nimenomaan vaatteisiin. Todella tehokasta se on; tahra kuin tahra lähtee, mutta ei haalista värejä. Ainut mihin se ei tehonnut, on kynsilakkatahra. Kaatui äskettäin iso läjä kynsilakkaa housuille ja se ei lähtenyt edes sappisaippualla pois :jahas: Pitääkö mun nyt sitten liottaa sitä tahrakohtaa kynsilakanpoistoaineessa, vai miten sen tahran saa oikein pois?

edit:
Tuolta saa hyviä vinkkejä tahranpoistoon kun valitsee tahran laadun, materiaalin ja tuotteen värin.. http://www.omo.fi/pages/page3.php

Tuoltahan ongelmaan saikin jo apua :)

sappisaippua on loistavaa..:rock: Kaikk tahrat on lähtenyt tähän mennessä. Mustikka, mustekynä, ruoho.. Vielä ei ole pettänyt.

Kalmalta haiseviin reenikamppeisiin kannattaa kokeilla vanhaa kunnon pakastamista. Toimii erityisesti pesua sietämättömille (suojat, hanskat jne), mutta vaatteillekin tuota etikka-pesu-pesu-pesu-rumbaa hellävaraisempi. Pakastaminen tappaa ne hajua aiheuttavat bakteerit jotka ei pesussa tokene, jollei vaate kestä kuuttakymppiä. Kannattaa antaa olla pakkasessa muovipussiin pakattuna ainakin yön yli, mielellään vuorokausi.

Tuota sappisaippuaa pitää varmaan ostaa. Saako sitä muualta kun luontaistuotekaupoista?

E: Niin siis normipesun jälkeen sinne pakkaseen.

Tuota sappisaippuaa pitää varmaan ostaa. Saako sitä muualta kun luontaistuotekaupoista?

Kyllä tuon sappisaippuan löytäminen on hankalaa; missään normi-kaupoissa en ole sitä ikinä nähnyt. Onneksi itsellä on sitä vielä iso köntti jäljellä, nimittäin todella riittoisaa se on. :) Luontaistuotekaupoista sitä on sitten kai lähdettävä metsästämään, kun loppuu (tällainen sottapytty kun olen :D).

Vanha kuivunut punaviinitahra pitäs saada pois mutta miten?

e. Näköjään mimmejen puolella tämä ketju, mutta menkööt.

Suositut

Back
Ylös Bottom