Taekwondo, karate vai krav maga?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jaa-a, paha sanoa. Se riippuu mistä tykkäät, Taekwondos on sanotaako 80% pelkkii potkui, ei oikeestaa lyöntei ollenkaa joten siin mieles huono.

Eipä noit lajei kummiskaa kannata min mielest alkaa harrastaa siks että "pääsis vetää turpaa :rock:" kadul jotain joka vähä tulee haastamaa.

Suosittelen itsepuolustukseen lajia, jossa otetaan kunnolla kontaktia tyyliin nyrkkeily, shootfighting jne. Ei sitten "jäädy" jos saa itsekin iskua.

Mutta valitse sellainen laji joka kiinnostaa,jotta motivaatio säilyy.

Ja lajin jonka valitset pitää treenata monta vuotta,jotta tekniikat menevät selkäytimeen.

Itse tappelin aika paljon ennen kuin aloin nyrkkeilemään,sen jälkeen en ollenkaan, mistäköhän johtuu ;)

Sorry, jos vaikutan ynseältä, mutta kehoittaisin syöttämään yläpalkista löytyvään hakutoiminteeseen sana kravmaga ja lue sieltä löytyvät topicit läpi.
Toista sama sanalla krav-maga.
Mikäli vielä luettuasi nämä löytyy kysyttävää, niin varmasti saat vastauksen täältä.

Krav maga. Nopein ja tehokkain laji lopettamaan tappelu nopeasti.

lumbago sanoi:
Taekwondos on sanotaako 80% pelkkii potkui, ei oikeestaa lyöntei ollenkaa joten siin mieles huono.

Riippuu siinäkin ihan täysin tyylisuunnasta.
ITF-wondossa esim. (en niistä muista niin tiedä) on vain ne muutama (no, seitsemän tuli pikana mieleen, plus pari jalalla torjuntaa) peruspotkua, ja sitten vain vaihdellaan osumakohtaa/suuntaa tarpeen mukaan. Enemmän käsitekniikoita. Ja meillä kyllä matsissa lyödäänkin ihan päähän, ja mustilla vöillä kontakti on enää vain nimellisesti semi-...

Pointtina siis että ei kaikki wondot ole samoja :)

[offtopic]
Boxer-83 sanoi:
Itse tappelin aika paljon ennen kuin aloin nyrkkeilemään,sen jälkeen en ollenkaan, mistäköhän johtuu ;)

aika 100% varmasti että itsetunto lisääntynyt, näytönhalu pienentynyt, järkeä päässä enemmän ja ehkäpä tyynempi olemus. oisko?[/offtopic]

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyoshiro sanoi:
[offtopic]

aika 100% varmasti että itsetunto lisääntynyt, näytönhalu pienentynyt, järkeä päässä enemmän ja ehkäpä tyynempi olemus. oisko?[/offtopic]

Mulla on kyllä sama asia. En mä kyllä mikään tappelupukari ollu aikasemminkaan, mutta pinna nyt oli kumminski lyhyempi ja otti jotaan pellejä liianki tosissaan. Tosin oon miettiny sitäkin mahdollisuutta että ehkä järki on kasvanu vuosien varrella ja tajunnu että ei kaikkia provosojia oteta tosissaan, vaan hymyillään mukavasti takasin ja ollaan ku ei olis huomannu mitään. Ainahan niitä pellejä löytyy, ite ei tarvii olla samanlainen ;)

Krav Maga ehdottomasti jos itsepuolustukseen sopivaa lajia haluut.
Lisä infoo sitten suomenkravmagaliiton sivuilta jos innostaa..

Pitänee nyt muistuttaa että karateakin on tuhat ja sata tyylisuuntaa pienessä Suomessakin. Jossain tehdään liikesarjoja ilmaan, jossain treenataan pelkästään kilpahippakaratea varten, jossain treenataan kovaa matsaamista lähestulkoon KB/MT -säännöillä ja jossain taas treenataan modernia itsepuolustusta lähes samaan tyyliin kuin krav magassa.

Kantsii mennä niihin seuroihin kyselee paikanpäälle meiningeistä ja ottaa selvää. Paljonhan näissä harrastuksissa merkkaa semmosetkin asiat kuin 1) miten usein pääsee treenaamaan 2) miten paljon maksaa 3) onko kaukana kotoa.

Suositut

Back
Ylös Bottom