Tärkeimmät lisäravinteet?

Eli oon 16v ja painan noin 60kg. Pituutta on 175 eli turhaa rasvaa ei hirveesti kehosta löydy. Oon käyny nyt noin 6kk salilla perusvoimaa lähinnä hankkien ja aattelin ruveta laittaan jotain lisäaineita peliin tässä vaiheessa.
Oon nyt tilaamassa P-storesta 2 pussia UFS Maltoo, sekä 2 pussia UFS Whey heraa joista aattelin sekotella palkkaria nyt alkuunsa. Mutta kysymys kuuluu mitä muuta kannattais tohon palkkariin sekotella ja mitä muita lisäaineita kannattais näin samalla tilata ettei joutuis postikuluja joka kerta uudestaan maksaan. Myös että kannattaako jotain noita vitamiini / rasvahappoja myös tilata illalla / aamulla popsittaviks?

Ja toinen kysymys että minkälaiset olis sopivat määrät noita laitettavaks palkkariin?

Yritin ettiä netistä ja searchilla mutta löytyy kovin ristiriitasia juttuja niin toivon täältä omakohtasia kokemuksia ja ammattimaisten punttaajien näkemyksiä noista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikka en ole "ammattipunttaaja" niin sanoisin, että peruspalkkari ja hyvä/monipuolinen kotiruoka takaa todella hyvän kehityksen jos muut asiat kuten treeni ja lepo on kunnossa.

Edit: Jos tuohon nyt jotain haluaa lisätä niin kreatiinin käyttöön voisit tutustua, mutta nykyinen varustuksesi riittää myös vallan mainiosti.

Hera Malto Kreatiini.
40g protskua ja 50 g hiilaria ja siihen päälle 5-10g kreatiinia, tämmöinen on ollu itselläni combona ja toiminu khyyl oon...

Noilla maltolla ja heralla pärjää mainiosti alkuun. Niistä saa hyvän palkkarin tehtyä ja heraa voi käyttää muutenkin lisäprotskuna jos semmosta sattuu tarvimaan. Palkkariin desi molempia ja kaakaojauhetta vaikka mausteeksi pari lusikallista.

kalaöljykapselit

kalaöljykapselit

Halvemmakshan tuo suurina määrinä tulee ku vetää nestemäisessä muodossa.
Mutta ihan ehdoton #1 lisäravinne.

Minusta on vähän turha rakennella palautusjuomia jauheista noin hoikalle kasvuikäiselle nuorelle, vaan ennemmin viilata ruokavaliota.
Nauti palautusjuomaksi puolikas litra täysmaitoa.

Minusta on vähän turha rakennella palautusjuomia jauheista noin hoikalle kasvuikäiselle nuorelle, vaan ennemmin viilata ruokavaliota.
Ruokavaliota oon viilannu nyt tässä erityisesti viimesen parin kuukauden aikana ja koittanu näin alkuunsa vaan syödä niin paljon kun jaksaa ilman että mitään erityisiä bulkki / dieetti jaksoja ottanu kun sitä rasvaa ei ennestään kehossa juur yhtään ollu. Mutta aattelin vielä koittaa tehostaa lihaskasvua lisäaineilla tähän.

Pitääpi tota kalaöljyä ensin kokeilla nestemäisessä muodossa mutta jos ei uppoo niin kapseleina. Miten tota kalaöljyä tulis ottaa? Aamupalan / iltapalan vai minkä joukkoon ja kuinka paljon? Ja pitäiskö sen olla erityisesti kalaöljyä vai käykö rypsiöljykin kalaöljyn puutteessa?

Mun mielestä on vähän turha jarrutella kehitystä ja hidastaa palautumista nauttimalla maitoa kunnon palautusjuoman sijaan.

Hera+malto-komboa sheikkeriin vaan!

Pitääpi tota kalaöljyä ensin kokeilla nestemäisessä muodossa mutta jos ei uppoo niin kapseleina. Miten tota kalaöljyä tulis ottaa? Aamupalan / iltapalan vai minkä joukkoon ja kuinka paljon? Ja pitäiskö sen olla erityisesti kalaöljyä vai käykö rypsiöljykin kalaöljyn puutteessa?

Öljyt illalla. Rypsiöljyssä ei ole tärkeitä omega 3 rasvoja, joita löytyy kalaöljystä.
Eli ei ole korvattavissa. Ei ole pahitteeksi ottaa vaikka illalla sitä rypsiöljyäkin, hyvät kalorilisät siitä saa.

Kuten jo edellä on todettu, niin peruspalkkari (hera+malto) toimii erittäin hyvin. Lisäksi kannattaa ottaa ihan perus monivitamiinia sekä kalaöljyä aamuisin. Itse otan kalaöljyt ennen aamupalaa, joka minimoi ikävät "kalaröyhyt".

Ei tää mitään rakettitiedettä ole, reilusti perusruokaa, kovaa treeniä ja palkkari+vitskut+kalaöljyt, niin kyllähän nuori jannu hyvin kehittyy.

Kuten jo edellä on todettu, niin peruspalkkari (hera+malto) toimii erittäin hyvin. Lisäksi kannattaa ottaa ihan perus monivitamiinia sekä kalaöljyä aamuisin. Itse otan kalaöljyt ennen aamupalaa, joka minimoi ikävät "kalaröyhyt".

Ei tää mitään rakettitiedettä ole, reilusti perusruokaa, kovaa treeniä ja palkkari+vitskut+kalaöljyt, niin kyllähän nuori jannu hyvin kehittyy.
Paremmin kehittyy jos eka viilaa ruokavalion kohdilleen ja vasta sit alkaa jauhojen kanssa leikkimään. Ne jauhot ei ole oikotie onneen eikä ne mahdollista sen suurempaa kehitystä kuin ruokavalion parantaminen. Sit kun ruokavalio on lähes täydellinen, alkaa noiden jauhojen vaikutus näkyä jos ne ylipäänsä vaikuttavat oleellisesti.

Sit jos niitä käyttää pelkästään elämän helpottamiseksi eikä odotakaan niiden olevan mitään magiaa, mikä ettei

Paremmin kehittyy jos eka viilaa ruokavalion kohdilleen ja vasta sit alkaa jauhojen kanssa leikkimään. Ne jauhot ei ole oikotie onneen eikä ne mahdollista sen suurempaa kehitystä kuin ruokavalion parantaminen. Sit kun ruokavalio on lähes täydellinen, alkaa noiden jauhojen vaikutus näkyä jos ne ylipäänsä vaikuttavat oleellisesti.

Sit jos niitä käyttää pelkästään elämän helpottamiseksi eikä odotakaan niiden olevan mitään magiaa, mikä ettei

Eihän jauhot mikään oikotie mihinkään ole, mutta se nyt vaan on faktaa, että jo 2 g prot / paino kg syöminen tuottaa monille ongelmia. Varsinkin kun kaveri on nuori ja toinen ateria on todennäköisesti kouluruoka, missä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta protskua ei varsinkaan keittopäivinä saa kuin nimeksi.

Sehän on selvää, että ruokavalion pitää olla kunnossa. Tuntuu vaan, että nuoret jannut hifistelee ihan liikaa. Ei sitä ruokavaliota tarvi kauheesti viilata, kunhan pitää terveen järjen mukana ja syö paljon kunnon ruokaa ja huolehtii riittävästä proteiinin saannista.

Mites paljon tota kalaöljyä kannattaisi syödä ja kannattaako se juuri sijoittaa iltaan? Onko myös dietillä suositeltavaa ottaa tuota? Jos näin, niin mistä tuota sais halvimmalla kapseleina?

Mites paljon tota kalaöljyä kannattaisi syödä ja kannattaako se juuri sijoittaa iltaan? Onko myös dietillä suositeltavaa ottaa tuota? Jos näin, niin mistä tuota sais halvimmalla kapseleina?

Ei ole niin väliä, missä vaiheessa päivää ottaa, kunhan ottaa säännöllisesti joka päivä. Normaalisti voit ottaa 1-2 g (1000-2000 mg) päivässä ja dietillä kannattaa jopa nostaa päiväannosta, koska mm. voitelee hyvin niveliä.

Kapsleita ostaessa kannattaa kiinnittää huomiota EPA ja DHA pitoisuuksiin, jotka ovat nimenomaan niitä omega-3 rasvahappoja. Eli vaikka kahdessa tuotteessa olisi kalaöljyä yhtä paljon, niin DHA ja EPA pitoisuuksissa voi olla eroja. En tiedä ovatko Pirkka kalaöljykapselit juuri halvimpia, mutta ainakin sieltä edullisimmasta päästä, varsinkin jos vertaa hintaa ja EPA/DHA pitoisuuksia.

Halvinta on nauttia nestemäisessä muodossa kalaöljyt.
Maku vaatii hieman totuttelua, mutta kun ei sitä tartte vetää päivässä kuin 1-2rkl, niin ei se kovin paha homma ole. Itse syön pari kapselia päivän mittaan aamulla ja päivällisellä ja 1rk Lidlin kalaöljyä iltapalalla.

Varmaan ostan vaan lisää öljyä kun nuo kapselit loppuu, on kuitenkin sen verran halvempaa ja makuunkin alkaa jo tottua.
Lisäksi noi kapselit aiheuttaa mulle kalan makuisia röyhtäyksiä, kun taas öljy ei lainkaan.

Ei ole niin väliä, missä vaiheessa päivää ottaa, kunhan ottaa säännöllisesti joka päivä. Normaalisti voit ottaa 1-2 g (1000-2000 mg) päivässä ja dietillä kannattaa jopa nostaa päiväannosta, koska mm. voitelee hyvin niveliä.

Ja tästä on ollut niin paljon keskustelua täälläkin, että kannattais ottaa paljon enemmän. Monet suosittelee 5-6g/pvä... Mutta mutta... Vielä enemmänkin vois vielä ottaa... :)

Päätinpä nyt kysyä tässä ketjussa, eli salilla oon käyny nyt kohta kaks kuukautta, ja kehitystä on kyllä tapahtunu, mutta melko vähän. Veikkaanpa, ja tiedänkin että syy on mun ruokailussa. Mulla on pitkät koulupäivät ja iltasin duunia, niin siinä ei ehi syödä aina niin kun pitäis, eli ajattelin ostaa jotain massanlisääjää korvaamaan noita aterioita jotka jää väliin. Ensinnäkin, oon kuullu että ne kerää kauheesti nestettä kehoon, pitääkö paikkansa? Ja sattuukko teillä olemaan jotain merkkiä jota suosittelette? Käytän palkkarina tällä hetkellä Fastin Muscle+, siihen oon ollut tyytyväinen, niin miten ois vaikkapa Mass2? Ja onko teillä tapana käyttää gaineria palkkarina vai onko teillä sitten vielä erikseen joku palkkari sen lisäks?:wtf:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom