GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

tärinää..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja elektra
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
46
Onkos muilla mimmeillä kokemusta/neuvoja aloittelijalle..? Eilen nimittäin taas suht kovan jalkatreenin jälkeen ajattelin tehdä hieman vatsalihaksia matolla. Jäi aika lyhyeen kun koko mimmi tärisi ihan hullun lailla kun piti jännittää lihaksia.. Tätä samaa on esiintynyt myös esim. pohjelaitteessa (istuen oltavassa) kyykkysarjojen jälkeen. Onkohan tärinästä jotain haittaa kehitykselle vai meinaako se vain, että hyvin ja tehokkaasti treeni on mennyt perille? Epämiellyttävää se ainakin on..

elektra

Tärinä on hyvästä! Sehän kertoo että on tullut treenattua kovaa ja treeni on mennyt perille. Jalkatreeni on sen verran kinkkinen, että jos treenaat aluksi etureidet kovaa niin sitten voipi olla että pohkeiden ja takareisien treenauksesta ei tule mitään - jalat tärisee ja polvet lyö lenkkua.
Itse olen jakanut jalkatreenin kahteen: etureidet ja pohkeet omana päivänä ja sitten takareidet ja pohkeet omanaan. Etureisitreenin yhteydessä tehtävät pohkeet ovat vähän 'kevyemmät'. Yksi vaihtoehto on tietenkin tehdä kaikki kerralla mutta aloittaa takareisistä, tehdä väliin pohkeet ja vikana ne etureidet. Siis mikäli pohkeiden tekemisestä ei tule mitään etureisien jälkeen (tämäkin on koettu).

Mä tein joskus vatsoja ennen jalkatreeniä, ja tuo kyseinen kerta oli sellainen, että meinasin puklata kesken treenin... Jalkapäivisin en sitten tuon jälkeen ole tehnyt muuta, vaan keskittynyt ihan pelkästään täydellä teholla jalkoihin, mikä on mielestäni osoittautunut parhaaksi ratkaisuksi itselleni.
Avokin kanssa reenaan, ja noitten rankimpien jalkatreenien jälkeen on ollut hassuja ilmeitä joillain vastaantulijoilla, kun ollaan köpötelty menemään kadulla... ;) Ja ihan ekan jalkatreenikerran jälkeen palauduin vielä törkeän huonosti, en kävellyt pariin päivään portaita alas kuin kaiteesta kiinni pitäen tooodella hitaasti. Mutta (melkein) kaikkeen tottuu! :whip: vaan niille jaloille, välillä sitten tosi rankkoja treenejä, kunhan olet alkuun päässyt ja jalat on hermottuneet liikkeisiin, sitten siitä tärinästä jo jollain masokistisella tavalla voi jo nauttiakin (kun tietää miten hyvää se tekee :D ).

elektra sanoi:
....Eilen nimittäin taas suht kovan jalkatreenin jälkeen ajattelin tehdä hieman vatsalihaksia matolla. Jäi aika lyhyeen kun koko mimmi tärisi ihan hullun lailla kun piti jännittää lihaksia.. Tätä samaa on esiintynyt myös esim. pohjelaitteessa (istuen oltavassa) kyykkysarjojen jälkeen. ...
elektra

Yksi näkökulma:

Muista hengittää kunnolla liikettä tehdessä!

Itse kyykkäilin tyhmästi, hengitin hyvin pinnallisesti ja kroppa vapisi tosiaan epämiellyttävästi. Vatsoja tehdessä jää usein kunnon hengitystekniikka unholaan kun liikkeitä tiristää..

Suositut

Back
Ylös Bottom