• Käy heittämässä ääni Pakkotoistolle vuoden Podcast äänestyksessä.KIITOS!
  • Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Tänne kaikki pari- ja ihmissuhdeongelmat

_MrSiima

VIP
Kyllä itsekin haluan olla enempi iilimato ja kovin läheinen puolison kanssa. Minun yksinäisestä nuoruudesta johtuen käsitys naisista perustui vielä kaksvitosena yksittäistapaukseen niin sieltä tuli kyllä vääriä vaikutteita. Ajattelin, että joku perseestä puristaminen on jo ahdistelua tai aktiivisesti iholla oleminen, kun joillakin pitää olla kuu ja tähdet kohdallaan ja ne asiat suorittaa juuri oikealla hetkellä tai ei ollenkaan. Kyllähän siitä yleistykset vetää, niin sitten syntyy näitä harhakäsityksiä. Alkaa yleistää ne mielikuvat koskemaan koko sukupuolta. Mutta, jos ei paremmasta tiedä, niin ihminen kykenee jotenkin valehtelemaan itselleen olevansa tyytyväinen tuommosessa etäisessä suhteessa, vaikka itse haluaisi ihan erilaista. Vaikka tuommosessa suhteessa se toinen on käytännössä enempi palvelija ja sitä läheisyyttä on tasan sillon kuin toisella on hyvä hetki ja se on vielä yleensä aika yksipuolista. Mulle tuli yllätyksenä, että nainenkin voi ihan oma-alotteisesti haluta antaa läheisyyttä ja vielä nauttia siitä.

Viimeksi muokattu:
Mulle yksi ensimmäisistä testeistä on leffan katsominen yhdessä. Ihan mukava katsoa sylikkäin, mutta kun katsotaan leffaa niin silloin keskitytään ensisijaisesti siihen kuvaruutuun. Jos toinen kysyy 5 min välein, että mitä tapahtui ja kuka tuo on, niin itse puren jo hammasta ja mietin, että juurihan se henkilö näytettiin ekan kerran
Mää oon just tollanen että pitää kysellä viiden minuutin välein että pysyy leffassa mukana, lisäksi pystyn katsomaan saman elokuvan uudelleen viikon päästä ihan uutena ja katsomattomana elokuvana 💪

Kaupunki
Itä-Suomi
Mä olen sellainen omaehtoinen iilis! :)
Olen elämän ja tosi erilaisten pitkien parisuhteiden kautta todennut että voin parhaiten ihmissuhteessa jossa tunteita saa ja pitää näyttää ja sanoa ääneen. Ja haluan että voin näyttää tunteita siten, kuten haluaisin itse että minulle niitä ilmaistaisiin. Olis kauheeta jos toinen ahistuis jos satunnaisesti huudahdan että ”ootpa ihana!”jos hän nyt jotenkin sattuu erityisesti sillä hetkellä olemaan superihana.:rolleyes:

En kuitenkaan välttämättä halua tehdä kaikkea yhdessä ja käsi kädessä ja on joitakin asioita jotka haluan tehdä yleensä ja mieluiten aina yksin enkä niistä ala neuvottelemaan. Joskus nuorempana olin ehkä jopa tarkka omasta ajasta ja tilasta, sekoilin heti jos yhteiselämä alkoi mennä liian tiiviiksi. Silloin ajattelin että on totaalista hapatusta ajatella että kumppani olisi myös paras ystävä. Sekin on kuitenkin tullut vastaan ja koettu :)

Nykyään ajattelen että asioiden jakaminen on tärkeää enkä osaisi olla jos en jotenkin luonnollisesti kokisi olevani tervetullut toisen ”reviirille” ja elämään. En halua tunkea mihinkään mihin mua ei haluta joten sellaisten ihmisten elämään en ajautuisikaan, minne pitäisi jotenkin punkea mahtuvansa.

Kaupunki
Turku
Mää oon just tollanen että pitää kysellä viiden minuutin välein että pysyy leffassa mukana
No ei me sitten ainakaan Pystärin kanssa katsota leffaa sylikkäin. :hyper:
Vaikka olisihan siinä etunsa jos olisi kaikkiruokainen sukupuolen suhteen, niin heti tulisi tuplasti enemmän valinnanvaraa. Tai tuplamäärä pakkeja, katsantokannasta riippuen. :rolleyes:

Viimeksi muokattu:
Onko täällä pakkiksella miehet ( ja miksei naisetkin) kohdanneet ongelmaa jota itse nuorempina kavereiden kanssa kutsuimme nimellä " vaistosilmä". Eli vaikka kuinka olet parisuhteessa, hyvässä sellaisessa, niin se katse vain vaeltelee ja yhtäkkiä huomaatkin juuttuneesi jutulle sen vaeltelun kohteen kanssa. 10 vuotta tässä on kohta jo tallattu yhteistä polkua ja kaikki on kaikin puolin hyvin, mutta silti jossain vaiheessa se vain yllättää vieläkin. Eihän kyse suinkaan ole mistään pettämisestä tai sen haluamisesta, vaan ihan siitä, että jotenkin luonto vaan ajaa juttelemaan ehkä jopa hieman flirttailevaan sävyyn vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa kun tilaisuus vaan tarjoutuu. Pitäisikö olla huolissaan?

Wombut

VIP
Hiukan olisin huolissani jos flirttailevaan sävyyn käy jututtamassa naisia joita on ensiksi "vaistosilmäillyt". Tietty vaikka kuinka olisi suhteessa niin joskus tulee tilanteita että jää suustaan kiinni jonkun toisen kanssa jos on luonteeltaan avoin ja sosiaalinen, mutta suhteellinen asia on että mikä sun tapauksessa on flirttiä? Yritätkö olla miellyttävä tai jättää ainakin sen kuvan? Normaalia. Haluatko salaa hänen numeron tai tiedon että pääsisit matkaan ja nautit saalistuksesta? Olisin huolissani. Itse kävin edellisessä suhteessa yksin festareilla ja keikoilla, ja joskus tuli juteltua esimerkiksi noissa tapahtumissa muillekin ihmisille, mutta kun suhteessa on kaikki kunnossa niin kyllä siihen ensimmäiseen minuuttiin saa ujutettua oman parisuhdestatuksen =)

Onko täällä pakkiksella miehet ( ja miksei naisetkin) kohdanneet ongelmaa jota itse nuorempina kavereiden kanssa kutsuimme nimellä " vaistosilmä". Eli vaikka kuinka olet parisuhteessa, hyvässä sellaisessa, niin se katse vain vaeltelee ja yhtäkkiä huomaatkin juuttuneesi jutulle sen vaeltelun kohteen kanssa. 10 vuotta tässä on kohta jo tallattu yhteistä polkua ja kaikki on kaikin puolin hyvin, mutta silti jossain vaiheessa se vain yllättää vieläkin. Eihän kyse suinkaan ole mistään pettämisestä tai sen haluamisesta, vaan ihan siitä, että jotenkin luonto vaan ajaa juttelemaan ehkä jopa hieman flirttailevaan sävyyn vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa kun tilaisuus vaan tarjoutuu. Pitäisikö olla huolissaan?
Mulla on ollut aina tuota. Jos paikassa on miehiä, jotenkin arvioin ne paremmuusjärjestykseen. Joskus heitän jotain pientä flirttiä, useimmiten en. Mutta joka paikassa missä olen, katselen ja analysoin ihmisiä ja pariskuntia.
Silloin kun ei ollut niin sidottu niin silloin heitin enemmän flirttiä.

Ferya

VIP
Mulla on ollut aina tuota. Jos paikassa on miehiä, jotenkin arvioin ne paremmuusjärjestykseen. Joskus heitän jotain pientä flirttiä, useimmiten en. Mutta joka paikassa missä olen, katselen ja analysoin ihmisiä ja pariskuntia.
Silloin kun ei ollut niin sidottu niin silloin heitin enemmän flirttiä.
En ehkä sun tilannetta vertais samaan kun sulla ei se parisuhde niin kunnossa ja vaara pettää :unsure: mut ymmärrettävää sillai että silmät on auki, sun tilanteessa :)

Mun ehkä kurjimpia puolia on että vaikka kumppani olisi vieressä niin saatan jonkun toisen naisen kanssa uppoutua johonkin juttuun niin että painuu sinne ihan omaan kuplaan. Kyllä siitä on tullut sanomista ja ei yhden vaan useammankin exän taholta vaikka ei siinä ole edes mistään pilluperse jutuista puhuttu.
Toisaalta en ole kyllä millään tasolla ketään koskaan pettänyt joten melko turvallinen olo sen suhteen.
E: Kerran olen yhden exän kaverin kanssa pussannut mutta exexex oli silloinkin vieressä joten sitä ei kai lasketa?

Ihan normaalia pitkässä parisuhteessa, kun alkuhuuma on tasaantunut ja näkee jo ympärilleen.

Kun kerran sanot, ettei oo ees kyse pettämisen haaveilusta, en olis huolissani.

Tytöille juttelu on ihan normaalia, vaikka olisi hyvässä suhteessa. Sitä on kuin mehiläinen, joka pörrää kukissa ja kerää siitepölyä turkkiinsa, mutta kantaa sen lopulta kuningatarmehiläisen kennoon. Yleensä pöristely on vaaratonta hupia, mutta joskus salama lyö lähelle ja mehiläisen suuntavaisto saattaa järkkyä. Silloin on syytä olla tarkkana, ettei reissu lähde viemään vaistomiestä.

Oon tullu siihen tulokseen,että tää mun orastava suhde vetelee viimeisiä henkäyksiä, henkisesti oon valmistautunut loppumiseen.
Viime to ei päässyt kylään vaikkei ollut mitään ohjelmaa, mutta kun kysy niin sitte olikin kaikenlaista
Viestittelytahti harventunut hurjasti, mun viesti joka kerta se viimeisin ja hänen vähäiset vastaukset ihan ympäripyöreitä.
Pari kertaa yrittänyt soittaa, ei oo vastannut, eka kerralla ei ees kommentoinut mun viestin jälkeen soitosta yhtään mitään, eilen lopulta kommentoi että tässä on ollut kaikenlaista hässäkkää

Se että missä vaiheessa se otetaan puheeksi, saa nähä, ihan niinkuin tää alkanut ns. hiljaisuus tarkoittaa sitä että toinen toivoo toisen lopulta kysyvän että "onko kaikki ok?", kumma kun sen pitääkin mennä noin, ettei ihmiset saa oma-aloitteisesti suutaan auki, meni noin viimeksikin

Jotenkin tuntu ettei tällä ehkä loppujen lopuksi ollut edellytyksiä mennä kovin pitkälle, niin paljon molemmilla omassa arjessa kaikenlaista hässäkkää ja menoa että yhteisen ajan löytyminen on ollut tosi haastavaa koko ajan

Tuntuu että oma elämä tässä tasaantuis jos pääsis tästä irti, tää on ollut sellasta vuoristorataa, yhdessä ollut tosi kivaa ja sitte taas vähemmän kivaa kun ei löydy yhteistä aikaa kun sitä kuitenkin kaipasin, ennen tätä oli sentään tasasen harmaata ja huoletonta

Vaistosilmä, tosi hieno nimitys :giggle:

Joo, kyllä munkin on tuollainen pitänyt itsestäni aikoinaan koulia pois. Mun omalla kohdallani oli nuorena sellainen ilmiö, että rakastin ihan hirveesti ihailua ja olin kiinnostunut siitä, että mitä muut musta ajattelee. Sit aina kuljeskelin silmät avoinna seuraillen, minkä vaikutuksen tein kaikkiin vastaantulijoihin. Käytännössä se vilkuiluni sitten tietysti käynnisti miehissä taas omat vaistonsa, ja niinpä olin jatkuvasti kuin kuin kiihkeiden kuhnureitten ympäröimä kuningatar, vaikka todellisuudessa olin kiinnostunut vain itsestäni ja siitä, että mitä muut musta ajattelee.

Mä kuitenkin vähän häpesinkin tuota huomioaddiktiotani. Se ärsytti kaikkia kavereitanikin. Sit kun rupesi seurustelemaan, niin aloin vaan tietoisesti karsimaan sitä käytöstä, senkin takia, etten oikein luottanut, että osaanko pitää itselleni jöötä. Lisäksi mua enää kiinnostanut niinkään paljon, että miten muut muhun suhtautuu, en tarvinnut sitä tietoa enää itsetuntoni rakennusaineeksi.

Nykyään tuo onkin sit jo helppo, kun on vanha ja ruma, niin eihän kukaan huomaisi, vaikka kuinka vilkuilisin:giggle:

Harmi että Pystärin juttu päättyi🙁

Exex muikkeli oli vimpan päälle näyttävän näköinen tapaus ja miehet muutenkin kuolasi sen perään niin tämän lisäksi on todella avoin ja sosiaalinen.
Tavallaan vähän liiankin avoin kun heti näki monesta tuntemattomasta ukkelista että kohta mä saan pildee kun toi juttelee mulle noin rennosti :)
Itsellä on tosi paljon eroa siinä tiedänkö toisen jonkun muun kautta vaikka jossain tapahtumassa jne. vai onko ihan randomtyyppi. Ekoille on jotenkin helpompi jutella mutta ihan tuntemattomille edes näteille naisille ei kyllä osaa puhua.

Wombut

VIP
Se että missä vaiheessa se otetaan puheeksi, saa nähä, ihan niinkuin tää alkanut ns. hiljaisuus tarkoittaa sitä että toinen toivoo toisen lopulta kysyvän että "onko kaikki ok?"
Sitähän tuo yleensä taitaa olla. Silti kysyisin ja katsoisin vastauksen mukaan että lähdetkö pelastamaan juttua vai tällä kertaa (toisin kuin viimeksi neuvoin) pidät ylpeytesi ja sanot että tähän leikkiin et lähde koska melkovarmaa on, että sulla menee tulevat kuukaudet/vuodet sitten paikkaillessa tän daamin "onko kaikki ok?" vastauksia.

Sitähän tuo yleensä taitaa olla. Silti kysyisin ja katsoisin vastauksen mukaan että lähdetkö pelastamaan juttua vai tällä kertaa (toisin kuin viimeksi neuvoin) pidät ylpeytesi ja sanot että tähän leikkiin et lähde koska melkovarmaa on, että sulla menee tulevat kuukaudet/vuodet sitten paikkaillessa tän daamin "onko kaikki ok?" vastauksia.
Eikös ne vasta käyny tuiollasta keskustelua? Taitaa olla taputeltu tapaus tuo jo. Selkeä vihje naiselta tuollainen käytös. Ei taida tunteet olla siellä molemminpuoleisia.

Wombut

VIP
Eikös ne vasta käyny tuiollasta keskustelua? Taitaa olla taputeltu tapaus tuo jo. Selkeä vihje naiselta tuollainen käytös. Ei taida tunteet olla siellä molemminpuoleisia.
Niinhän se tais olla. Tosin aloin itsekin miettimään että onko se aina niin että "ei väkisin järkkää aikaa just mulle just tohon" = ei tunteita. Koska kyllä mulla oli edellisessä suhteessa tunteita mutta mulla on myös velvollisuuksia ja maalaisjärkeä että aina se yhteinen 20min järkkääminen naisen+lapsen kanssa ei tunteista huolimatta ollut mulle sen arvoista että sen takia olisin sotkenut sen päivän ja vielä seuraavankin.

Tietty nämä kaksi taisi asua samassa kaupungissa niin asia on aikalailla eri? Nuorena vastuuttomana jannuna olis toki ollut outoa jäädä yksin kotiin pelaa pleikkaria ja ryystää kaljaa mieluummin ku mennä daamia tapaamaan.

Itse ainakin kallistuisin jopa siihen että jos tapaisin nyt naisen jolla lapsi(a) ja työ yms, ja hän olisi kuukauden pupuilun jälkeen repimässä lapset koulusta ja hoidosta ja ehkä isänsä / tukiverkkonsa läheltä, ottaa lopputilin duunista yms vain siksi että pääsee mun luokse landelle... niin se olisi jo ihan oman luokan redflag siitä ihmisestä.