• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Tänne kaikki pari- ja ihmissuhdeongelmat

Meillä se oli kyllä nainen, joka ensimmäisenä sanoi ääneen että nyt taidetaan olla yhdessä eikä enää sinkkuja, eikä se nyt kohta kuuden vuoden jälkeenkään ole tietääkseni kovin paljoa joutunut ruikuttamaan.

#antimopsismi #oikeassaelämässätapahtuutällaistakin #voivittukunjotkutosaatehdäasioista vaikeita
Joo toki, kommenttini oli läppä. Osaksi :D
Kun onhan se kliseinen stereotypia että nainen on aina se joka haluaa hinnalla millä hyvänsä sitoa miehen itseensä ja suunnilleen huijata, manipuloida tai painostaa miehen perheenisäksi...

Kaupunki
Helsinki
Itse mietin juuri sitä, että olenko tehnyt kärpäsestä härkäsen. Mutta se, että hän esittää mulle monet (asiat) mielestä todella epämiellyttävästi. Olen koittanut olla välittämättä ja itse puhia asiat niin kuin ne on.
Tässä on nyt ollut pari esimerkkiä kommenteista. Se päänvaivakommentti oli ehkä yli tulkinta ja itse en näe siinä vittuilua. Se kirpparivaatekommentti puolestaan oli tosi ikävästi sanottu. Siitä puuttuu se minusta parisuhteessa tosi tärkeä fiilis, että toinen hyväksytään omana itsenään.

Minulla oli joskus sellainen mies, joka vittuili minulle huumorilla jatkuvasti. Itsekin nauroin niille jutuille. Sitten kun hänelle heitin herjaa, hän ei vastaavasti koskaan pystynyt nauramaan itselleen. Ei noteerannut mitenkään. Joskus sitten otin asian puheeksi ja sanoin suoraan että minulle saa heittää huumorilla kuittia, mutta minua kyllästyttää kun sitä tapahtuu ihan koko ajan. Mies oli tietenkin hämmästynyt koska olinhan minä nauranut itselleni. Ei vain tajunnut että liika on liikaa ennen kuin suoraan sanoin.
Mä suhtaudun itseeni melko itseironisesti ja olen joskus törmännyt samaan ilmiöön ja juuri sellaisen henkilön kanssa, joka ei vaan osaa yhtään nauraa itselleen. Tuollainen tyyppi on aika raskas kumppani, koska on jatkuvasti puolustuskannalla ja hyökkäys on paras puolustus.

Seurustelun aloitus oli yhteinen sopimus. En yksin asiaa missään nimessä päättänyt.
Laitoin äsken viestin. Viesti on täysin asiallinen ja neutraali. On viestin nähnyt.
Luen noin kaikki kommentit tänään myöhemmin ja kirjailen omat kommentit niihin.
Odotan vuorokauden ja sitten kirjaudun tinderiin esimään salikaveria :oujee:
No mitä laitoit? Ei tietenkään voi pakottaa sanatarkasti kertomaan yksityisasioita, mutta jos vähän ympäripyöreästi valotat... :D

No jos "tää nyt aiheuttaa päänvaivaa" koetaan vittuiluna, niin tuskin niistä kirpparivaatteistakaan oikeesti mitään on sanottu.
Uskot siis @Helistö n huijanneen? Hänhän kertoi että sen jälkeen kun seurustelusta sovittiin, mies alkoi ikävästi arvostellen kommentoida ja vittuilla ties mistä Helistön asioista ja tekemisistä jatkuvasti. Ja myös sydänten lähettely yms. loppui kuin seinään. Kertoo sekin jotain. Luulisi miehenkin olevan entistä enemmän onnessaan kun seurustelusta on sovittu, mutta tämä mies alkoikin mulkuksi. Miksi Helistö valehtelisi täällä miehen sanomisista?

Ja mies on se joka jätti vastaamatta Helistön viestiin, jonka kuitenkin on nähnyt.

Ikä
43
Uskot siis @Helistö n huijanneen? Hänhän kertoi että sen jälkeen kun seurustelusta sovittiin, mies alkoi ikävästi arvostellen kommentoida ja vittuilla ties mistä Helistön asioista ja tekemisistä jatkuvasti.
Ja näistä hyvä esimerkki ilmeisesti oli toi "päänvaiva"? on kyllä jatkuvaa piinaa ja vittuilua.

Miksi Helistö valehtelisi täällä miehen sanomisista?
Hakemassa jotain täältä; Sympatiaa? Huomiota? Vahvistusta omille mielipitelle? Trolli? onhan näitä vaihtoehtoja

Ja näistä hyvä esimerkki ilmeisesti oli toi "päänvaiva"? on kyllä jatkuvaa piinaa ja vittuilua.

Hakemassa jotain täältä; Sympatiaa? Huomiota? Vahvistusta omille mielipitelle? Trolli? onhan näitä vaihtoehtoja
No ei ollut hyvä esimerkki, koska ei se päänvaiva miehen sanomana ollut vittuilua, Heliöstö vain tarttui siihen koska halusi itsekin vain kuitata miehelle jotain joskus edes takaisin ja esimerkistä ennemminkin huomaa, ettei Heiliöstö ole harjaantunut vittuilija.

Puolentoistavuoden sinkkuilun jälkeen uskalsin ’avata sydämeni’ miesihmiselle ja antaa tunteiden viedä.
Olen itse epävarma siitä, että miten joku voisi muka minusta pitää. Olen sen myös hänelle sanonut.
Olisikohan mahdollista, että tässä suhteessa ei vielä näin lyhyen tuntemisen jälkeen olla opittu pelaamaan yksiin? Ihminen toimii ja tulkitsee asioita aina oman historiansa kautta. Tässä casessa nainen on ilmeisesti jollain tasolla epävarma itsestään ja haluttavuudestaan, viitaten em. kommentteihin. Siten hän myös tulkitsee hänelle sanottuja/tehtyjä asioita noiden tunteiden kautta, ja ehkä alitajuisesti "hakee" vahvistusta omalle kelpaamattomuudelleen. Tällöin lähes kaikesta voi löytää merkkejä siitä, että itse on huono tai epähaluttava. Miehellä taas voi olla taustallaan parisuhteita, joissa on totuttu kiusoittelemaan toista, välillä ehkä vähän rankemminkin sanaparsin. Jos hän on tottunut sellaiseen, ei hän todennäköisesti osaa ajatella sanojensa loukkaavan toista. Tällaiset tilanteet kun yhdistetään, ollaan ihan varmasti törmäyskurssilla. Mies ei voi tietää sanojensa loukkaavan, ellei Helistö sitä suoraan sano. Ja vaikka Helistö on kertonut olevansa epävarma, mutta jos hän ei ole tätä suoraan yhdistänyt miehen puheisiin, ei mies varmaankaan osaa yhdistää näitä asioita.

Se, että käytös tuntui alkaneen tuosta suhteen "virallistamisesta", voi myös liittyä samaan asiaan. Helistö laski suojamuurinsa, ja ehkä tarkkailee asioita siitä syystä vielä tarkemman seulan läpi? Tai mies hengähti ja uskalsi luopua omasta varovaisuudestaan, kun toinen selvästi jollain tasolla tykkää? Voi siis olla, että toinen uskaltautuu nyt "kiusaamaan kumppaniaan hyvässä hengessä", mitä ei aiemmin uskaltanut. Siitä taas voi olla montaa mieltä, onko moinen kiusaaminen ylipäätään ok missään tilanteessa. Jos Helistö ei siitä pidä, se pitää sanoa suoraan. Jos mies ei siitä huolimatta sitä lopeta, on aika jatkaa eri suuntiin.

Must on tosi hassua, että moni täälläkin kokee, että ei kannata selvittää asiaa, jos noin nopeasti jokin tökkii. Ihmisiä on niin paljon, että väkisinkin on erilaisia tapoja olla, elää ja puhua. Eikä oman käytöksen välttämättä tiedä loukkaavan, jos sitä ei kukaan sano. Ainakin mirikin tästä mainitsi aiemmin, ei se aina ole tahallista.

@zagme lla hyvät pointit. Mun jyrkkä kostofantasiapohjainen kommentointini perustuukin eniten siihen, että mies aloitti päivien radiohiljaisuuden eli mitä todennäköisimmin kerjää Helistöltä peräänsä ruikuttamista, mikä on niin vastenmielistä toimintaa että oikea ratkaisu Helistöltä on selvä.

Wombut

VIP
@zagme lla hyvät pointit. Mun jyrkkä kostofantasiapohjainen kommentointini perustuukin eniten siihen, että mies aloitti päivien radiohiljaisuuden eli mitä todennäköisimmin kerjää Helistöltä peräänsä ruikuttamista, mikä on niin vastenmielistä toimintaa että oikea ratkaisu Helistöltä on selvä.
Tai sitten se on käynnistänyt jo oman tinderinsä kun totesi että meni liian hankalaksi ja saa vittuilua osakseen kun koittaa sumplia omaa elämäänsä että pääsee edes joskus näkemään toista. Plus kun mies ropaa autoa, se ei ikinä mene kuten pitäisi, ja silloin on hermot kyllä täysin riekaleina ja ehkä väärin hetki ikinä sanoa yhtään mitään mihinkään. Ainakin oma kokemus puoltaa tuota... me <3 autot

Tai sitten se on käynnistänyt jo oman tinderinsä kun totesi että meni liian hankalaksi ja saa vittuilua osakseen kun koittaa sumplia omaa elämäänsä että pääsee edes joskus näkemään toista. Plus kun mies ropaa autoa, se ei ikinä mene kuten pitäisi, ja silloin on hermot kyllä täysin riekaleina ja ehkä väärin hetki ikinä sanoa yhtään mitään mihinkään. Ainakin oma kokemus puoltaa tuota... me <3 autot
Mun on tosi vaikea nähdä missä hengessä noi keskustelut on mennyt. Jos mies ei tosiaan edes tiennyt toisen loukkaantuvan jostain heitoista, sydän emojien vähyydestä ja sitten toinen myöhemmin kilahtaa jostain niin helposti sitä painaisi kytkintä. 2kk tapailu ihmiseen joka asuu 100km päässä, niin kyllä sitä helpommastakin pelästyy. Mulle 2kk on tosi lyhyt aika ja mulle se olisi vielä toiseen tutustumista eikä seurustelua. Ainakin jos oletetaan että etäisyyden ja lapsien takia ei varmaan olla jatkuvasti nähty.

no-body

huuhaa
VIP
Ikä
40
Kaupunki
Espoo
Plus kun mies ropaa autoa, se ei ikinä mene kuten pitäisi, ja silloin on hermot kyllä täysin riekaleina ja ehkä väärin hetki ikinä sanoa yhtään mitään mihinkään.
Tämä pitäisi jokaisen naisen painaa mieleensä, joka aikoo olla missään tekemisissä miehen kanssa, joka touhuaa yhtään autojen kanssa :D.

Uteliaisuudesta, sanoiko mies että "sinun vaatteesi ovat tyylittömiä ja mauttomia rytkyjä" ja loukkaannuit vai "kirpparivaatteet ovat tyylittömiä ja mauttomia rytkyjä" ja loukkaannuit koska ostat vaatteita kirpparilta ja miehen piti tietää tämä?

Jos ensimmäinen, en ymmärrä kommenttia siitä että se oli törkeästi sanottu yhlle, koska se ois törkeästi sanottu ihan kenen tahansa vaatteista. Jos jälkimmäinen, tunnen monta kirpparishoppailijaa joita harmittaa etteivät voi tehdä miehelleenkin löytöjä kirppikseltä koska käytetyt vaatteet on ällöjä rynttyitä. Shoppaavat siksi vain itselleen.

Ja mulle tommonen aiempien viestien kopipasteilu keskusteluun ja niihin palaaminen ois pelkkää ilmiselvää riidan haastamista, mut voi se näköjään muille tarkottaa muutakin. Ennustaisin että kyseessä ei oo mykkäkoulu vaan nk. ghostaus.

Mutta ymmärrän että pitkän sinkkuilun jälkeen tuntuu kurjalta kun ei natsaakaan, ja onhan ghostaaminenkin inhaa.

Viimeksi muokattu: