Tämä on niille, jotka ette usko itseenne tai muutokseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Niko88
  • Aloitettu Aloitettu
Moikka!

Ajattelin kertoa stoorin itsestäni. Elikkäs tossa 2008 kesällä kiinnostuin puntista ja siitähä se painojen kolistelu lähti. Nopeesti huomasin, että kehityn ja voimaa sekä lihasmassaa tulee lisää. Muuta liikuntaa harrastin kanssa (lenkkeilyä, uintia.) No meni vähän aikaa ja kiinnostus vähän lopahti, koska ei tullut lihasnäkyvyyttä. Syy siihen oli että painoin 111 kiloa ja pituutta vain 170 senttiä. Mutristelin suutani ja vittuunnuin itseeni.
Elokuun alussa 2009 paino oli 111.8 kiloa ja sama pituus ja ikää kuukauden päästä 21. Elämän kurjuus iski päin naamaan olin todellakin läski ja ikääntymässä kokoajan. En ollut enää ihan pieni lapsi, joka laihtuu katsomalla telkkaria ja sipsejä vetämällä. Niinpä rupesin diettailemaan ja jätin puntilla käynnit.
Ruokavalio muuttui täysin pieniä annoksia pitkin päivää kalorit, jossain 1500 kieppeillä. Isolla ihmisellä iso nälkä, joten hermot oli lujilla alussa tollasilla kaloreilla. Proteiini pitoista ruokaa reilusti, limpparit ligthi limuihin. Sipsit, karkit pois, kaikki mahdollinen herkku ja pullamössö leivät yms pois.
Paino alkoi tippua nopeasti ja itse rupesi sietämään pientä nälän tunnetta ja elämä alkoi maistua ihan kivalta diettaajanki silmin. Kerran viikossa annoin itselleni päivän millon saa pitsaa tai jotain muuta herkkuja ja kalorit nostin tonne 2000+. Tollainen päivä pelasti pään sekä toisaalta varmaan auttoi jaksamaan eteenpäin.
Tänään 23.1 2010 paino 81.8 kiloa.
Iso kiitos tästä pudotuksesta kuuluu pakkotoistolle, joka on antanut mulle elämän ja jaksamisen, vaikka en ole ollut kauhean aktiivinen käyttäjä lueskelin pakkiksen sivuja ja mietin että jonain päivänä saan painoni alas ja tulen terveemmäksi.
Nyt tavoite 75 kiloa, jonka jälkeen alkaa helvetillinen treenaus painojen kanssa, sitten sitä lihasmassaa hankkimaan ja loppuu tämä nälkäkuolema. :D
Elikkä tälläseenkiin pystyy ja jos joku samaaa yrittää tai tekee niin onnea vaan ja kyllä se paino tippuu kun tarpeeksi vaan haluaa ja uskoo itseensä, vaikka pää ei välillä meinaa kestää.

Oikea meininki! Eihän 21v mikään vanha vielä ole. Ihan hyvin onnistuu tässä iässä vielä toi dieettailu. Esimerkiksi itsekin pudotin 100kg->71kg tässä jokin aika sitten n. puolessa vuodessa. Suosittelen kyllä, että käyt puntilla dieetilläkin. Mulla kasvoi voimat hyvin hurjasta painonpudotuksesta huolimatta. Uskoisin, että se auttaa sua myös painonpudotuksessa sinne 75 kiloon!

Alkuun onnittelut!!!

Itselläni oli painoa kesäkuun alussa 77kg ja pudotin 3kk:ssa painoa 10kg ketoosidieetin avulla. Kannattaa testata jos haluaa eroon noista lopuista kiloista, eikä menettää sitä painoa lihaksista. Ainiinjoo.. itsellänihän on ikää 33v. eli tolla iällä rasvat lähtee niin, että naukuu. ;)

Mieletön suoritus, onnea siitä =)

Itse myös sellaset 30kg tiputtanut tässä parin vuoden aikana. Nyt viimein syksyllä pääsin kasvattamaan massaa, kun ensiksi sain löysät pois. Hirveesti vaatii itsekuria ja päättäväisyyttä. Itsellä tosin projektia hidasti kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta sinnikkyydellä, puntilla ja aerobisella onnistuin. Nyt haaveena olis joskus päästä kisaamaan, kunhan ensiksi saa tarpeeksi massaa alle =)

Hyvä juttu

Mutta tosiaan onnistuisi nopeammin ja paremmin jos söisit normaalisti ja liikkuisit/nostelisit painoja päälle... No mutta ihan sama, mikä nyt toimii kullekin

Niko88: Aika huomattavan muutoksen olet painonpudotuksessa kieltämättä tehnyt ja hieman ihmetyttää kuinka sun pää on kestänyt, ite olen vetänyt kaksi 4-5kk dieettiä niin tiedän kuinka kovaa se läskille on :) Toki nuo viikon mässypäivät helpottaa kummasti.

Muutaman pahan virheen huomaan. Eli et ilmeisesti käy lainkaan salilla ennen kuin olet päässyt tavoitepainoon? Tuolla tavalla hukkaat jo olemassa olevaa lihasta, lisättynä että painonpudotus tahti on aika kova. Lihaksen menetys on ilmeistä. Mie vaan yritän sanoa että oot aika lähellä jojo-ilmiötä. Toki mitä lihavampi niin aluksi voi pitää aika reilua tiputustahtia mutta et ole enää mikä himoläski mikäli painat reilu 80kg. Sun energiansaanti on aivan liian kireä 1500 kalorilla. Kidutat itseäsi suotta, sen lisäksi että lihasta irtoo. Vähän enemmän kaloreita ja punttia. Kolmekin kertaa viikossa riittää salilla. Mie olen itse kokeillut samanlaista itseni kiduttamista ja enkä suosittele sinulle sitä, helpommalla pääsee samoihin/parempiin tuloksiin.

Tosi kovan suorituksen olet tähän mennessä tehnyt, tässä vaan koitin antaa vinkkiä jos olet kiinnostunut. Mitä laihemmaksi tulee niin sitä tarkempana kannattaa olla että pääsee hyvin siihen tavoitteeseen.

Jos jaksat lukia niin dieettiblogistani (linkki allekirjoituksessa) voi irrota joitakin vinkkejä. Samoja asioita löytää kyllä täältä pakkikseltakin. Pakkis ja usko itseensä niin sillä pärjää jo aika pitkälle!

Onneksi olkoon saavutuksesta, ja eikun etiäpäin, lisää vielä salilla käynti, niin johan alkaa lähtemään. Itsekkin vaihdoin pari vuotta sitten tuon nörtteilyn ja herkkujsensyönnin reeniin ja parempiin ruokiin, ja kyllä jaksaa paremmin ja elämäkin kiinnostaa taas. :)

Todella hienon urakan oot tehnyt!!! Ihan loistavaa lukea tällaisia onnistumistarinoita :) dieetilläkin kannattaa puntteja heilutella, sillä on uskomattoman myönteinen vaikutus kehonkoostumukseen! Etenkin kun ravitsemus kuulostaa olevan kunnossa, on sun täysin mahdollista saada lihasta jopa painoa pudotellessa, kun nyt on ollut punttitreeni poissa. Paljon tsemppiä tavoitteiden saavuttamiseen jatkossakin ja kiitos tästä :)

Back
Ylös Bottom