Synkkiä konebiisejä tms hakusessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moksu
  • Aloitettu Aloitettu

Moksu

VIP
Esimerkkinä

Abruptum: De Profundis Mars Vas Consument
Diablerie: Astro (Intro)
Requeim for a dream soundtrack: Lux Aeterna

Kun en oikein kuvaavaa musikaalista termiä noille tiedä niin nuita esimerkkejä hyväksikäyttäen biisejä etin. Ehdotuksia otetaan vastaan.

Löytyskö muuten keltään koneelta tota Abruptumin biisiä?

Asiaan perehtymättä ja biisejä kuulematta, olisiko dark ambient oikea genreluokittelu noille? Burzumin uudemman levythän ovat 5mk:n roland pimputuksia ja herra itse kuvaa musiikkiaan tuolla termillä...

Dark Ambient tai Noise vois olla oikee luokittelu. Vähän vaikeeta taas näitä gendrejä rajata mutta noihin mä nuo lykkäisin. Tai oon vaan kuullu ton Abruptum: De Profundis Mars Vas Consument joskus, noita toisia en.

Hmmm, ehkä tähän threadiin voisin mäkin pistää kysymykseni vaikka musiikki hiukan erilaista onkin. Eli mä kun oon noihin Proteuksen setteihin hullaantunut treenimusiikkina, niin mitäs muita vastaavia mun kannattais etsiskellä mp3-soittimen täytteeksi? Eli jokseenkin synkkää konemusiikkitykitystä, tempoa saa olla just kuten hard nrg:ssä yleensäkin. Mielellään sellaisia ehdotuksia, että löydän vaikka DC++:lla tms. niitä suht vaivattomasti.

edit: oho, tämäkö olikin Pakkometallin puolella... no, threadin otsikko jotenkin kuvasi hyvin. Kai tän voi siirtää toiseen ketjuun jos tää jonnekin muualle sopii paremmin.

Synkkää konemusaa? Jaahas, no tsekatkaa ehdottomasti artistit Mortiis ja Skinny Puppy nyt ainakin. :rock:

Pitää kaivella Shinjuku Thiefit ja Pazuzut esiin, mä raportoin myöhemmin jos löytyy jotain kelpoa. Mä pistin sen Abruptumin jo matkaan. :)

Kyllä nuo Faidran hakemat kelpaa mun mielestä myös hyvin.

Kiitti Glyptis, tuo Tormented Radio vaikuttaa aika hjyvältä!

Faidra sanoi:
Hmmm, ehkä tähän threadiin voisin mäkin pistää kysymykseni vaikka musiikki hiukan erilaista onkin. Eli mä kun oon noihin Proteuksen setteihin hullaantunut treenimusiikkina, niin mitäs muita vastaavia mun kannattais etsiskellä mp3-soittimen täytteeksi? Eli jokseenkin synkkää konemusiikkitykitystä, tempoa saa olla just kuten hard nrg:ssä yleensäkin. Mielellään sellaisia ehdotuksia, että löydän vaikka DC++:lla tms. niitä suht vaivattomasti.

Kevin Energyn Hard Transin -pätkät potkii.
Lisa Lashes ja NUNRG- hard housee tai jotain sinnepäin.
Chris C:ltä ja John 00 Flemingiltä löytyy hyviä pätkiä, joskin hieman pehmeämpiä.

Noi nopealla vilkaisulla omasta Winampista...

Tuo Abruptum on tosi hyvä. Sopivan sairas, kuitenkaan olematta ihan sekavaa ja myöski siinä on vähän "munaa" kovemman rallin muodossa.

Vastaavia biisejä?

Joni.K sanoi:
Tuo Abruptum on tosi hyvä. Sopivan sairas, kuitenkaan olematta ihan sekavaa ja myöski siinä on vähän "munaa" kovemman rallin muodossa.

Vastaavia biisejä?
No, ballseja niistä ei löydy ihan samalla tavalla, mutta Carpathian Forestin sekoilubiisit a'la Good Old Enema Treatment on ainakin helvetin pimeetä melua. Paanko liikkeelle?

edit: niin joo, Celtic Frostin muinainen klassikko Danse Macabre toiminee kans hyvin tollaseen meininkiin...

Helvetti, miten mä saatoin unohtaa Silencerin? Ihan tappohyvä, brutaali ja varsin pelottava.

Faidra sanoi:

edit: oho, tämäkö olikin Pakkometallin puolella... no, threadin otsikko jotenkin kuvasi hyvin. Kai tän voi siirtää toiseen ketjuun jos tää jonnekin muualle sopii paremmin.

Pistetääs tähän muutama artisti sitte:

- Alek Száhala
- DJ REx
- Carpon Based
- E-NRG
- Nomic
- Proteus
- Pain On Creation
- Re-Form
- Kevin Energy
- Etienne Picard
- LAB-4
- Ki-Real
- Ferox
- DJ Shredda
- DJ Wag
- Lukozade
- Astrix

Juu, onhan noita... Tosin puoliakaan ei välttämättä saa netistä. Vinyylit roks siis ;)

Dj neon - track 1 <-- psyko/synkkä/pelottava

Jos psykepuolelle lähdetään, niin suht synkkää matskuu löytyy Parasenselta. Hardcoren puolelta Hellfish tekee aika tiukkaa ja synkkää breaksiHC:ta. Jos haluu jotain ihan vitun synkkää ja skitsoo, nii noisecore on sit varmaan sopivaa :P

Kannattaa tutustuu tähän sivustoon: http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html

Back
Ylös Bottom