• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Syklittely? Massa + dietti

Olen tässä nyt pääni puhki mietiskellyt miten jaottasin tämän massan + diettailun. Olen paljon lukenut vaihtoehdoista 2vk+2vk ja 8vk+6 viikkoa ja myös 3vk+1. ajatuksena olisi syödä sen minkä napa vetää kotiruokaa tietysti hyvin suunniteltusti ja vastaavuudessaa mentäisiin jopa 1000 kcal miinuksilla. oliskos esim 4 viikkoa + 2 viikkoa toimiva? (dietillä ei kuulu mukaan airobinen.) ja ohjelmana toimii billin 5x5. Ei kai tuo 2 viikkkoa vielä voimatasoihin niin paljon vaikuta? onko kellään kokemuksia?
Aiheesta en löytänyt ketjua missä keskusteltaisiin vain tästä tai sitten olen uuno ja en vain osaa.

Tuohan on tapa, mitä monet pro-botarit tuntuu käyttävän. Näyttäis esim. Hulkillakin olevan tuosta juuri eilisessä blogipäivityksessään juttua: http://hulkki.gym-space.fi/2012/02/13/maanantai-1322012/?id=2877

Sulle paras tapa on varmasti sellainen, joka toimii. Vois ajatella, että jos miinus viikot pystyt vetään tiukasti miinuksilla niin joku 4-5 vko plussaa ja 2 vkoa miinusta vois olla jees. Tietty 3vko / 1 vkoakin varmaan toimii. Viikossa nyt ei ainakaan luulisi voimatasojen tippuvan juuri mihinkään vaikka ois melkein syömättä koko viikon. Mä seurailisin vähän sitä painon kertymistä plussilla ja pitäisin noita miinusviikkoja vähän painonkehittymisen ja fiiliksen mukaan. Tämä kaikki siis mutuilua, mähän en itse koskaan ole jaksanut panostaa salitouhuihin NIIN paljoa, että oisin ruvennut tuollaista syklittelyä harrastaan... =)

Tuohan on tapa, mitä monet pro-botarit tuntuu käyttävän. Näyttäis esim. Hulkillakin olevan tuosta juuri eilisessä blogipäivityksessään juttua: http://hulkki.gym-space.fi/2012/02/13/maanantai-1322012/?id=2877

Sulle paras tapa on varmasti sellainen, joka toimii. Vois ajatella, että jos miinus viikot pystyt vetään tiukasti miinuksilla niin joku 4-5 vko plussaa ja 2 vkoa miinusta vois olla jees. Tietty 3vko / 1 vkoakin varmaan toimii. Viikossa nyt ei ainakaan luulisi voimatasojen tippuvan juuri mihinkään vaikka ois melkein syömättä koko viikon. Mä seurailisin vähän sitä painon kertymistä plussilla ja pitäisin noita miinusviikkoja vähän painonkehittymisen ja fiiliksen mukaan. Tämä kaikki siis mutuilua, mähän en itse koskaan ole jaksanut panostaa salitouhuihin NIIN paljoa, että oisin ruvennut tuollaista syklittelyä harrastaan... =)
Juurikin näin.. esim itselläni tuntuu hyvinkin nopeasti paino nousevan vaikka olisin maltillisilla plussilla ja ruokavalio todella tarkka (johtuen varmasti entisestä liika lihavuudesta). pitää ottaa kokeiluun tuon 4vk ja 2vk

Itselläkin kohta menossa kokeiluun 4vko+2vko

Viikko 9 lähtee eka jakso velocityä päälle.

Itselläkin kohta menossa kokeiluun 4vko+2vko

Viikko 9 lähtee eka jakso velocityä päälle.
Meinaatko velocitya että pelkällä öljyillä ja protsku juomilla mennään? Itse meinasin kokeilla VHH ja miinus 1000 kcal. kattelin myös tota velocityä, mutta en koskaan täysin saanut selville mitä se ohjelma sisältää.

Ihan untuvikko itekkin. Vissiin kalaöljyllä, protskujauheella ja pellavarouheella mennään. Kans toi -1000 suurin piirtein mielessä.

2vko kuiteski sen verta lyhyt aika et en usko et tarvii sen suuremmin rasvojen kans läträillä.

Ittelle sopii vaan tommonen ''paastoominen'' hyvin ko pysyy ajatus hommasa.

Ihan untuvikko itekkin. Vissiin kalaöljyllä, protskujauheella ja pellavarouheella mennään. Kans toi -1000 suurin piirtein mielessä.

2vko kuiteski sen verta lyhyt aika et en usko et tarvii sen suuremmin rasvojen kans läträillä.

Ittelle sopii vaan tommonen ''paastoominen'' hyvin ko pysyy ajatus hommasa.
Noh kokeiluun menee tuo velocity myös katsotaan mitä tulee..

Täällä on hieman kokemusta 2 + 2 syklittelystä vuoden alusta alkaen. Itselle sopii loistavasti, sillä näihin lyhempiin pätkiin (varsinkin siihen diettipuoliskoon) on helpompi sitoutua, kun tietää, että kohta taas vaihtuu. Kahdessa viikossa ei ainakaan itsellä voimatasot juurikan putoa.

Olen jaksottanut 3-jakoisen treenini sillä tavalla, että 2vko bulkkijaksolla teen lyhyttä sarjaa suurilla painoilla (6-8 toistoa) ja dieettijakson vedän sitten pidempää (esim. 10 toistoa). Syön kaloreita tarkemmin laskematta, mutta dieettijakso mennee noin -500-1000 kcal miinuksilla ja bulkki sitten about 500 kcal plussalla. Niin sanotulla virallisterveellisellä ruokavaliolla vedän, mutta jonkin verran proteiinipainotteisemmin toki.

Vuoden alusta paino on tullut alas pari-kolme kiloa voimien säilyessä ennallaan. Hyvältä näyttää. Täytynee kevään mittaan vetää väliin jokunen 3+1 jakso kun painon pudotus ei ole niinkään prioriteetti vaan yleinen kiristyminen. Peilissä alkaa näkyä!

Täällä on hieman kokemusta 2 + 2 syklittelystä vuoden alusta alkaen. Itselle sopii loistavasti, sillä näihin lyhempiin pätkiin (varsinkin siihen diettipuoliskoon) on helpompi sitoutua, kun tietää, että kohta taas vaihtuu. Kahdessa viikossa ei ainakaan itsellä voimatasot juurikan putoa.

Olen jaksottanut 3-jakoisen treenini sillä tavalla, että 2vko bulkkijaksolla teen lyhyttä sarjaa suurilla painoilla (6-8 toistoa) ja dieettijakson vedän sitten pidempää (esim. 10 toistoa). Syön kaloreita tarkemmin laskematta, mutta dieettijakso mennee noin -500-1000 kcal miinuksilla ja bulkki sitten about 500 kcal plussalla. Niin sanotulla virallisterveellisellä ruokavaliolla vedän, mutta jonkin verran proteiinipainotteisemmin toki.

Vuoden alusta paino on tullut alas pari-kolme kiloa voimien säilyessä ennallaan. Hyvältä näyttää. Täytynee kevään mittaan vetää väliin jokunen 3+1 jakso kun painon pudotus ei ole niinkään prioriteetti vaan yleinen kiristyminen. Peilissä alkaa näkyä!
Kiitos paljon tästä. itse nyt mietin et teen tuotaa 4+2 vähän aikaa ja sit kun haluan kiristystä ennemmänkin niin vois kokeilla tuota 3+1 . mut tuossa ton 5x5 jälkeen meinasin et bulkilla 10 toistot ja sit dietill 4-6 toistoja.. (2 jakoinen)

Mitä mieltä olette 5pv plussaa, 2pv miinusta syklittelystä? Toimiiko bulkkaus mielessä? Syy, miksi toteuttaisin tätä on seuraava. Saan ilmaiset ruuat ma-pe ja viikonloppuna teen ja maksan itse. Tuolla tavalla vklppuna dieettaamalla säästäisin rahaa. Tällä hetkellä vedän noin 6vk plussaa 2vk miinusta kuviolla, mutta tajusin vasta hetkittäin, että tuolla tavalla voisin säästää rahaa ja hieman myös vaivaa ja vaivan säästäminen on aina kivaa.

Ns. oikean dieetin vetäisin putkeen, tuo olisi vaan rasvan kontrollista pitämistä.

Mitä mieltä olette 5pv plussaa, 2pv miinusta syklittelystä? Toimiiko bulkkaus mielessä? Syy, miksi toteuttaisin tätä on seuraava. Saan ilmaiset ruuat ma-pe ja viikonloppuna teen ja maksan itse. Tuolla tavalla vklppuna dieettaamalla säästäisin rahaa. Tällä hetkellä vedän noin 6vk plussaa 2vk miinusta kuviolla, mutta tajusin vasta hetkittäin, että tuolla tavalla voisin säästää rahaa ja hieman myös vaivaa ja vaivan säästäminen on aina kivaa.

Ns. oikean dieetin vetäisin putkeen, tuo olisi vaan rasvan kontrollista pitämistä.
Mielestäni tuo rahan säästäminen ei oikein ole hyvä perustelu tuolle 5pv/2pv syklittelylle, enkä tiedä onko se vaivankaan säästämistä... Ei se hirveän kallista tai vaivalloista ole, jos lorauttaa ruokiin vähän ylimääräistä rasvaa tai laittaa sinne kattilaan enemmän riisiä kun ne keittää.
Tuota 6vk plussaa ja 2vk miinusta syklittelyä pidän järkevämpänä ja olen sitä itsekkin joskus aikoinaan toteuttanut hyvällä menestyksellä.

Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
kaloreiden syklittely dieettaus mielessä Ravinto 12
Kalorien syklittely Ravinto 16
Hiilari syklittely Ravinto 11
Kalorisyklittely-paljonko nostaa/pudottaa painoa kerrallaan? Ravinto 0
Kaikki vinkit massan keräämiseen! Tavoite +20kg Ravinto 50
Wombut Biomassan merkitys suolistossa vs energiatiheys Ravinto 3
Paino putoaa, rasva pysyy samassa Ravinto 18
PPSN massanlisääjä Ravinto 10
Mitä blenderiin massanlisäys mielessä? Ravinto 31
Aloittelevan treenaajan ruokavalio massankasvatukseen?? Ravinto 3
Apua lihasmassan kasvatukseen? Ravinto 24
Massanlisääjä smoothiet --> kova väsymys, heikotus jne. Ravinto 28
Paljonko on teoriassa mahdollista saada massaa päivässä? Ravinto 14
Lisää massaa (ja 0,4kg pelkkää rasvaa?!) Ravinto 8
Alipainoiselle painoa lihasmassan avulla - APUA KAIVATAAN! Ravinto 26
Massakausi... jälleen Ravinto 2
Ruokahaluttomuus ja massanlisäys Ravinto 12
Voiko Milbonan rasvattomassa maitorahkassa tosiaan olla näin paljon natriumia? Ravinto 30
Eri vaihtoehtoja massan hankintaan Ravinto 18
Laihduttaminen ja lihasmassan & voiman säilyttäminen? Ravinto 9
Massankasvatuksen ruokavalio Ravinto 8
Mitä syödä, jotta massa nousisi? Ravinto 12
Mikä ero "Massakauden" ja "Treenikauden" ravinnossa? Ravinto 5
Laktoosittomat proteiinit ja massanlisääjät Ravinto 38
Massaa dieettiä, kuinka ajoittaa ja kuinka pitkään Ravinto 5
Tarttisin apua tutkielmassa koulua varten :) Ravinto 7
Kykenemättömyys "massanlisäykseen" Ravinto 90
UFS:sän ale massanlisäysprotskut Ravinto 4
Massajauheet Ravinto 59
Serious Mass massanlisääjä Ravinto 16
Tavoitteena lihasmassan kehitys - ongelmana ruokavalio Ravinto 4
massakausi/lisäravinteet/ruokavalio Ravinto 27
massanlisäys Ravinto 3
Viikko diettiä - viikko massaa - viikko diettiä - viikkoa massaa - - - - Toimiiko Ravinto 18
Massakausi Ravinto 4
Massaa metsurille Ravinto 20
Kreatiini ollaan kieltämässä EUssa? Ravinto 16
Lisäravinne, jolla parhaiten/nopeiten lihasmassaa? Ravinto 14
Massan hankinta hiilareista vai rasvasta? Ravinto 20
Ruoka ja massat Ravinto 9
Hörhö väittää että muka proteiini ei lisää lihasmassaa? Ravinto 6
Kreatiini palautusjuomassa Ravinto 1
Massakausi, dieettaus ja treenaus niiden aikana Ravinto 13
Massanlisäys! Ravinto 3
Massan lisäys ilman hiilareita (suositelkaa ruoka-aineita) Ravinto 27
Oikea massajuoma? Ravinto 26