Sykemittareista

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Olen miettinyt sykemittarin hankkimista jo pidemmän aikaa, ja nyt pääsin vihdoin toteutusvaiheeseen ;) Harkinnassa on kaksi Polarin mallia, ja niiden erona on, että toisessa on ns. perinteinen lähetin ja toisessa wearlink. Onko kokemuksia, kumpi lähetin on parempi esim salilla, jumpassa, sählyssä...? Molemmissa on varmasti puolensa, mutta näkyykö wearlinkin ehkä koholle jäävä lähetin vähänkin tiukemman paidan alta, painaako esimerkiksi tehdessä lattialla "perinteisiä" selkälihasliikkeitä tai onko hankala joukkuelajeissa, jos tulee vähän kontaktia? Eipä nuo liikkeen myyjät oikein osanneet auttaa pohdinnassa, joten olisi mukava kuulla kokemuksia :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla on Polarin sykemittari (muistaakseni M32) jossa tuo Wearlink.
Itse olen huomannut sen, että se ei tahdo aina löytää sykettä tai joskus (harvoin tosin) kadottaa sykkeen kesken treenin :curs:
Kostutan lähettimen ennen paikalleen asettamista, panta on tiukalla ja kaiken pitäisi olla ok, mutta silti sykettä joutuu joskus etsimään monta minuuttia. En tiedä mistä johtuu. :rolleyes: :jahas:

Itselläni panta asettuu siihen urheiluliivien "alakuminauhan" alle suunnilleen, joten eipä se sieltä pullota sen enempää (rinnat kuitenkin vetävät paitaa koholleen siitä jokatapauksessa).

Lihastreeniä en ole mittarin kanssa tehnyt (käytän vain aerobisessa reenissä), mutta en ole huomannut mitään haittaa joukkuelajeissa jne. :)

Itse olen molempia kokeillut ja tykkään enemmän siitä tavallisesta. Tämä
johtunee kuitenkin siitä, että mulle tuottaa äärimmäisiä vaikeuksia avata tuo
wearlink-lähetin. :lol2:

Itse käyttötilanteessa mitään eroa en huomaa. Eikä ole ollut hankala salibandyä
treenatessa eikä kyllä lenkkeillessäkään kunhan kiristää sen tarpeeksi napakaksi.

Ann sanoi:
Itse olen molempia kokeillut ja tykkään enemmän siitä tavallisesta. Tämä
johtunee kuitenkin siitä, että mulle tuottaa äärimmäisiä vaikeuksia avata tuo
wearlink-lähetin. :lol2:

Veit sanat suustani. Mullakin taitaa olla tuo M32, jonka mukana tuli "pehmeä" lähetin. Kokeilin sitä kerran ja totesin sen olevan hankala saada auki. Ehkä se käytössä vetristyisi, mutta olen luuserina käyttänyt vanhaa "kovaa" pantaa yhdessä uuden mittarin kanssa, koska se on huomattavasti helpompaa. Olen toiminut näin jo yli vuoden, mutta ehkä minun olisi aika opettella käyttämään sitä wearlinkkiä, kun kerran se on uutta ja hienoa ;)

Vanha lähetin on vuodelta miekka, jos joku sattuu muistamaan Polarin Edge -mittarin. Ostin sen joskus rippikesänä. Hyvin on toiminut!

Minäkin käytän mittaria ainoastaan aerobisissa harjoituksissa. Minusta tuntuu, että se häiritsisi minua puntilla. Muutenkin ranteissa roikkuu milloin remmit, milloin lämmittimet, milloin tuet...ei taida kello enää samaan käteen mahtua!

Mulla on F11, jossa on se wearlink-tsydeemi. On ollut ihan passeli, PAITSI ETTÄ joskus lenkillä se yhtäkkiä heittää sykkeen ihan minne sattuu (näyttää liian kovaa sykettä ja tämä sitten tietenkin heittää lenkin keskiarvosykkeen ja kalorikulutuksen päin pyllykkää), vesijumpassa kadottaa signaalin joskus... Ihan mukava se on kuitenki päällä. En oo kyllä tehnyt mitään juttuja mahallani niin en tiedä painaako se... pitäskö melkeen testata... Ja ihan hyvin se on vaatteiden alle asettunut.

Zone-sarja -42%
Mulla on Polarin F11, jonka mukana tuli vain se wearlink-lähetin. Alkuun se kiinnitys saattaa tosiaan olla vähän jäykkä, mutta joko se on jo vähän löystynyt tai löytynyt oikea tekniikka. Mulla syke on löytynyt aina hyvin vaikken ole edes joka kerta kostuttanut lähetintä. Nyt viikonloppuna rannelaite jymähti kesken juoksumatolla kipityksen :curs: . Ohjekirjasta löytyi onneksi "buuttaus"ohjeet. Mua on pikkaisen häirinnyt se koholle jäävä lähetin, se kun näkyy tiukkojen paitojen alta (ainakin kun ei ole juuri tissejä peittämässä :D ). Samaten se hieman häiritsee lattialla/penkillä mahallaan tehtävissä liikkeissä. Tai siis ei se niin epämukava ole, mutta vähän vaan jännittää, että entäs jos mä rusennan sen lähettimen ja se menee rikki.

Latest posts

Back
Ylös Bottom