Syke koholla levossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gerrard
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tästä todennäköisesti löytyy jo ketju, mutta en haulla löytänyt tai sitten en osannut käyttää sitä. :)

Joka tapauksessa tuli huomattua tuossa lenkille lähtiessä, että sykemittari näytti sykettä kokoajan 100-110 välissä, vaikka olin vasta kotona lähtöä tekemässä! Koskaan ennen ei ole ollut noin korkealla pelkästään kotona seisoskellessa. Koitin sitten, että menen makaamaan ja syke laski nopeasti alle 60. Makoilin jonkun minuutin ja yritin uudestaan, mutta välittömästi syke alkoi kohoamaan ja taas nousi yli 100:n!

Pystyykö tuota kukaan selittämään mitenkään? Olin reilu viikko sitten 5 päivän ajan kuumeessa, niin olisiko sillä jotain tekemistä? Olen kyllä ennen kuumetta ja kuumeen jälkeen treenannut myös melko kovaa, joten pitänee varmaan harkita lääkärissä käyntiä?

EDIT: Lähdin joka tapauksessa lenkille, mutta siellä syke pysyi n. 140 kokoajan eli juuri niin kuin pitikin.

Flunssan, nuhan, kuumeen jne... jälkeen ainakin minulla esiintyy usein sykkeen nousua hieman normaalia oleilua enemmän liikuttaessa. Tuskin on mahdotontakaan, että samaa esiintyisi vielä viikon kuluttua sairaudesta. Vielä lepäilet muutaman päivän niin eiköhän vaivakin katoa. :)

Flunssan, nuhan, kuumeen jne... jälkeen ainakin minulla esiintyy usein sykkeen nousua hieman normaalia oleilua enemmän liikuttaessa. Tuskin on mahdotontakaan, että samaa esiintyisi vielä viikon kuluttua sairaudesta. Vielä lepäilet muutaman päivän niin eiköhän vaivakin katoa. :)
Sama homma täällä. Kohonneet sykkeet on myös täälä normaalia toipilaana olon jälkeen. Ei kroppa kait täysin vielä palautunu kuumeen/flunssan oireista.

Mulla on parhaillaan päällä ekg-piuhat vuorokauden kestävän seurannan takia. Mulla oli aiempina vuosina ihan jäkyttävän korkeat stressikiekat ja sydämentykyttely oli jokapäiväistä, siihen beta-salpaajilla sain avun, ja lopetin jossain vaiheessa kun stressikin helpotti. Well, viime syksy oli ihan yhtä helvettiä jälleen ja tykyttelyt alkoi uudelleen. Vaikka tämä alkuvuosi on ollut iisimpi, niin tossa hiihtolomaviikolla puskin reippaasti yli voimien ja mulla paukahti syke kattoon -> viikkoon en pystynyt poistuu kotoa, mutta olin varma että kun oon vaan oikein iisisti jonkin aikaa, niin se menee ohi. Vaan ei mennyt. Pahin piikki kyllä helpotti, mutta mun ei tarvitse kuin vaikka käydä suihkussa niin pumppu alkaa hakkaamaan hulluna. On kyllä niin maan 80v olo...
Labrat oli ok, rtg't samoin. Nyt sitten tää ekg-seuranta ja myöhemmin sydämen ultraus. Oon niin järkyttävän kyllästynyt kun tätä on nyt jatkunut jo monta vkoa, eikä mitään voi lähteä tekemään ennenkuin on tutkittu. Oon itse aivan varma, että mun hermosto on jäänyt jumiin ja beta-salpaajilla saisi tilanteen purettua. Mutta toki siis hyvä kartoittaa tilanne kunnolla, kun en mikään pikkutyttö enää ole, ettei ole mitään vakavampaa taustalla. Syö vaan aika pahasti naista, kun mulle hengästyttävää liikuntaa on jo 50m kävely kadulla.
Niin, ja mitään tauteja mulla ei ole ollut kuin yksi kevyt flunssa viime syksynä, joten mitään sydänlihastulehduksia ei paljon tarvinnut onneksi pelätäkään.
Ja jotta tilanne ei olisi liian mukava, niin mulla paukahti vaihteeksi myös niska kipeään lukkoon. Perkele!! (Kiitos ja anteeksi, oli pakko saada purnata....)

Back
Ylös Bottom