Sydämeen pistää nauraessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikkii
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mistähän tämmöinen voisi johtua. Välillä kun nauraa niin pistää sydämmeen, ei koske aivan tajuttomasti, mutta reilusti kumminkin. Elikkä ei aina kun nauraa, mutta välillä. Onko normaalia? Eikai sydän voi ylirasittua jos naureskelee liikaa?

Treenitaustaa on kohta vuosi, ja minkäänlaista roinaa en todellakaan ole käyttänyt. Vielä mainittakoon, että ukilla on jotain pumppuvikaa.

Noin kuukausi sitten olin kuumeessa mutta pidin silloin totaalitaukoa ja alotin treenaamisen vasta viikon parantumisen jälkeen. Ei kai se vaan sydänlihastulehdusta pukkaa, ja kai se olisi jo tullut?

En löytänyt tämmöistä thredia searchilla, mutta jos on joku vastaava niin voitte laittaa vaikka linkkiä. Kiitos ja kumarrus.

Jos epäilet, että sydämmeen sattuu, niin lääkärille vaan. Tuskinpa vaiva täältä kysymällä selviää.

Kyllä täältä vaan se voi selvitä. Kuitenkin foorumilla vierailee mm. näiden aiheiden asiantuntijoita. Mutta en väitä etteikö lääkärissä käynti ole se varmin keino. Mutta alustavasti kannattaa täältä kysellä, jos ei ole mistään hengenlähdöstä kyse.

Ja itse tuohon ongelmaan... Itsellänikin joskus tuottaa pientä kipua rintakehässä, ei suoranaisesti sydämmessä. Kun oikein ns. "perse repee" mutta ei ikinä ole kummemmasta kyse, jonkin sortin rasitus voisi olla silloin kyseessä. Hetken päästä vaiva onkin jo tiessään. Omassa suvussa myös ollut pumppuvikaa.

Viisaammat valaistakaa, minä en sitä osaa. Mutta sen voin neuvoa että jos kipu aina esiintyy nauraessa, ja vielä jatkuukin nauramisen jälkeen niin suosittelen visiittiä lekurille.

Tuskin on sydämmessä mitään, sen kyllä huomaa sitten jos pumppu reistaa. Voithan sä oman mielenrauhas takia tilata lekuri ajan.

Minun tietojeni mukaan sydänkipu ei ole koskaan "pistävää", eli eiköhän se ole jossain muualla se kipu. Esim. jossain kylkivälilihaksessa..

Mulla oli samankaltaisia pelkoja. Kyse oli lihaksen jumittumisesta. Säännöllinen venyttely auttoi. Erityisesti venyttely dippiasennossa kädet selän takana esim. sängyn reunalla.

Sydänperäinen kipu ei ole juuri koskaan paikallista vaan se säteilee kaulalle ja vasempaan käteen. Eikä se yleensä liity johonkin tiettyyn asiaasn, esim. nauramiseen vaan on jatkuvaa. Kokeileppa samaan aikaan nauraa tai saada kipu jotenkin esiin ja painella rintakehää kipualueelta, luultavasti löydät kipupisteen. Todennäköisesti kylkiluussa tai kylkivälinlihaksessa, sydänperäistä kipua nyt ei ainakaan voi tunnustelemalla tuntea. Mutta jos se tuntuu olevan jossain syvemmällä niin mene sitte lekuriin. Onko sulla ollu mitään rytmihäiriön tuntemusta, muljahtelua, tykyttelyä, pyörtymisiä, huimausta jne. Ne viittais sydänperäiseen juttuun.

Kiitos paljon vastauksista.
Kun se kipu yllättää, niin kivun saa esiin äkistämällä. Kipu on paikallista ja tuntuu kuin olisi syvällä, mutta mistäpä sitä tietää. Varmaan mitään vakavaa ei ole, mutta kyllähän sitä huolestuu kun sydämen seudulle pistää. Toivottavasti ei ole mitään vakavampaa ja menisi itsestään ohi.

Rytmihäiriön tuntemuksesta tai muljahtelusta en osaa sanoa kun en tiedä miltä se tuntuu, kaipa ei ole ollut(?). Joskus (melko harvoin) huimaa kun nousee nopeasti ylös, mutta tämä kai on melko yleistä?

Ja itse tuohon ongelmaan... Itsellänikin joskus tuottaa pientä kipua rintakehässä, ei suoranaisesti sydämmessä. Kun oikein ns. "perse repee" mutta ei ikinä ole kummemmasta kyse, jonkin sortin rasitus voisi olla silloin kyseessä. Hetken päästä vaiva onkin jo tiessään. Omassa suvussa myös ollut pumppuvikaa.

Viisaammat valaistakaa, minä en sitä osaa. Mutta sen voin neuvoa että jos kipu aina esiintyy nauraessa, ja vielä jatkuukin nauramisen jälkeen niin suosittelen visiittiä lekurille.

Itse kyselin lääkäriltä armeijassa, kun joissakin äkillisissä liikkeissä (esim. joskus sängystä noustessa) iski rintaan suhteellisen kovaa pistävä kipu. Lääkärin diagnoosi oli, että ilmeisesti rintalasta pääsee jotenkin liikkumaan ja täten puristamaan käsittääkseni rintalihasta. Tiedä sitten, itsellä tuota kipuilua esiintyy harvoin ja aina se on tainnut seurata jotain nopeaa liikahdusta.

Siellä saattais olla myös paha nikamalukko rintarangan alueella. Se aiheuttaa usein pistävää kipua joka tuntuu rinnan puolella. Mulla joskus lekuri epäili sydänlihastulehdusta pistoksen perusteella mutta sieltä löytyikin pari nikamalukkoa jotka kävin niksauttamassa pois. Lukot aukeaa usein itsestäänkin. Tuntuuko kipu myös silloin, jos hengität syvään? Jos muita oireita ilmaantuu niin ei kun lekurin pakeille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voisiko mun ongelma sivuta samaa asiaa..? Varsinkin dippiä tehdessä tuntuu pientä kipua vasemman puolen jossain rintarangassa/rintalihaksen alueella. Joskus tuntuu, että ikäänkuin joku niksahtaisi siellä tienoilla, ja tunne häviää. Vähän hankala selittää... samanlainen tunne, kun tietää että joku nivel niksahtaa, mutte tohon liittyy joskus pientä kipua.

Voisiko mun ongelma sivuta samaa asiaa..? Varsinkin dippiä tehdessä tuntuu pientä kipua vasemman puolen jossain rintarangassa/rintalihaksen alueella. Joskus tuntuu, että ikäänkuin joku niksahtaisi siellä tienoilla, ja tunne häviää. Vähän hankala selittää... samanlainen tunne, kun tietää että joku nivel niksahtaa, mutte tohon liittyy joskus pientä kipua.

Rintalasta elää, koska se on rustoa, ite lopetin dipin tuon takia, tuntuu niin vittumaiselta:curs:

Back
Ylös Bottom