Syömisongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jrz
  • Aloitettu Aloitettu

jrz

Terve!

Minulla on ollut jo jonkin aikaa ongelmia syömiseni kanssa, sillä syön liian vähän. Ruoka vaan ei maistu ja jo pienenkin määrän jälkeen vatsani tuntuu täydeltä eikä tee mieli syödä yhtään enempää. Olen aloittanut parin vuoden tauon jälkeen taas käymään salilla ja haluaisinkin lihasmassan saavuttamiseksi lisätä päivittäistä ruoka-annostani. Kysyisinkin teiltä, että onko kellään ollut samanlaista ongelmaa ja miten olette itse päässeet siitä ylitse? Löytyisikö keneltäkään hyviä neuvoja miten saisin lisättyä päivittäistä ruokamäärää? Olen jo yrittänyt mättää suuria määriä ruokaa väkisin alas mutta se ei vain onnistu. Olen myös hieman alipainoinen pituuteeni nähden ja ikääkin on vasta kertynyt parisenkymmentä vuotta. En haluaisi täysin "kuihtua" salilla käydessäni sillä en usko saavani tarpeeksi ravintoa lihasmassan kartuttamiseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itellä on sama ongelma että ruoka ei vaan maistu. Jos söisin nälän mukaan, niin ehkä saisin syötyä 2000kcal korkeintaan. Ite oon saanut tarpeeksi ravintoa sillä tavalla, että useimmat ateriani koostuvat "juomista". oon menny jotenkin tällä tavalla:

Esim. Aamupala
100g massaa

Lounas'
Esim. Riisiä, kanaa, 0.5l maitoa

Palkkari
50g heraa, 50g maltoa

Päivällinen
Esim. Makaroonilaatikkoa, 0.5l maitoa

Välipala
100g massaa

Iltapala
Maitopurkki, pari rkl öljyä.

Suosiolla vaan lisäämään rasvan suhteellista osuutta ruokavaliosta. Turha sitä on puputtaa mitään kevythöttöä, jos tarkoitus on saada lisää kaloreita koneistoon.

Jos ruoka ei maistu, niin ainakin kannattaisi panostaa sitten siihen, että se vähä mitä syö olisi mahdollisimman ravinnerikasta. Eli kannattaa välttää tätä tyypillistä nykypäivän ruokavalioiden ongelmaa; kaloreita löytyy, mutta ravinteita ei juurikaan.

Komppaan Protein-90:tä. Lisäkaloreita on paljon helpompi juoda kuin syödä. Joku painonlisääjä voisi toimia, mutta ei kannata aluksi vetää ihan niitä jättiannoksia joita valmistaja ehdottaa.

Itselläni on toiminut yksinkertaisen helppo idea: syö aterioiden jälkeen jälkiruokaa. Yllättävän hyvin uppoaa vielä jokin maustettu rahka tai vaikka jäätelö, vaikka on syönyt mielestään riittävästi lämmintä ruokaa.

Lisäksi kannattaa pitää ruoka-ajat mahdollisimman säännöllisinä ja huolehtia riittävästä levosta.

Mä en kyllä noita massapaskoja vetelis yhtää, korvais ne vaikka kaurahiutale+rahka+banaani+hera+maito(+öljy)(sauvasekottimella sekasin) kombolla, halvempaa ja helvetisti terveellisempää kun vetää pelkkää sokeria kurkusta alas.

Juu samaa vikaa on kanssa. Kiukulla on vaan pakko tempoo murkinaa alas vaikka kyökityttäis. Mä teen yleensä niin et luen jotain lehtee tai katon tv:tä syödessäni ni jos menis kivuttomammin ja huomaamatta enempi alas. Eli just niinku yleensä kielletään tekemään... Ja juoden menee halpommin kaloreita alas, ite hörpin tuoremehua muutaman lasin päivässä. Sanokoot vaan et sokeria on...

Jos tykkäät maidosta niin lipitä punaista maitoa. Paljon proteiinia ja rasvaa. 640 kcal litrassa :) Pelastaa mun hengen suunnilleen joka päivä, kun muuten tulisi syötyä niin vähän.

Samoilla linjoilla kun baldwin. Eli vedä mieluummin sheikkeinä ravinne-ja kaloripitoisia satseja. Menee helposti ja kivuttomasti alas ja on parempi vaihtoehto kun teollisuusmömmöt. Lisäksi vedä päivän mittaan vaikka pähkinöitä. Tulee kaloreita ja vielä hyvästä lähteestä.

Kaada oliiviöljyä mukaan drinkkeihin. Hyvää voiteluainetta ja massanlisääjää :D

IMO kaakao ei enää ole kaakaota jollei siinä ole protskua ja oliiviöljyä mukana:)

Pähkinöitä ja manteleita on kanssa helppo popsia päivän mittaan. Eilen meni pussillinen kuorittuja manteleita, 150grammaa ja 900cal :rock:

Ei ole kyse ruuan paljoudesta vaan ravintoaineista ainoastaan. Huolehdi vain että saat päivittäin tarvittavat ravintoaineet niin se riittää. Turha maksaa on kuormittaa tunkemalla sinne ravintoarvollisesti köyhää ruokaa joka loppupeleissä vaatii enemmän energiaa sulattamiseen ja se on jaksamisesta pois. Ruuasta pitäisi saada kaiken tarpeellisen ilman lisäravinteita mutta jos tämä ei onnistu niin niillä sitten.

Koita tosiaan hoitaa fiksusti toi homma niinkuin jengi onkin neuvonut. Ei varmastikaan ole kovinkaan yleistä, mutta itselle aikanaan ns.väkisinsyöminen aiheutti syömishäiriön, joka on vasta nyt n.6 vuotta myöhemmin jo hyvin kondiksessa. Ruoasta tuli pakkopullaa ja itse ruokailu oli ahdistava ja vastenmielinen asia. Pakko oli vaan koittaa mättää paljon ruokaa naamaan että kasvais. Ongelmiahan siitä tosiaan tuli, eli ole SINÄ fiksumpi äläkä väkisin vedä hommaa yli. Tsemppiä massanhankintaan!

Niin mitä siitä?
No jos noita päivittäin meinaa vedellä niin ne yltiösuolaiset taffelit ei välttämättä ole se terveellisin vaihtoehto. Onhan ne toki hyviä noihin "kuiviin" verrattuna :rock:

Ja ei kyllä tullut katsottua mitä ne mantelit maksoi.. Ainakaan tavan maapähkinät ei maksa mitään.

Nuo sisältää 1,1g/100g suolaa ja itellä toi 300g pussi kestää noin viikon (en kyllä jokaviikko noita vetele) eli ei noissa kyllä suolaa oo nimeksikään, tai ehkä sittenkin juuri nimeksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom