Syöminen loukkaantumisen aikana

Eli nyt on selkä siinä kunnossa, että voi olla, et tulee jopa yli kuukauden tauko treenistä.

Olen koittanu pitää alle 2000kcal/pv ja tässä on normipäivän safkat:

Aamulla 1 banaani + 50g soijaproteiinia (88% proteiinia) veteen sekoitettuna.

Välipalaksi toinen banaani ja omega3-kapselit ja cashew-pähkinöitä 5-10kpl

Päivälliseksi esim. kalkkunaa 200g, joka maustettu todella tuliseksi (Blair's Death Saucea 1/3 pulloa tai köyhinä aikoina habanero-tabascoa reilusti) + 1 Vaasan kuitukunkku-leipä 17% juustolla + kurkku/tomaatti-salaatti + lasi maitoa.

Välipalaksi joko banaani tai ruisleipä kalkkunamakkaralla ja juustolla.

Iltapalaksi joko maitorahka + banaani tai 0,5prk raejuustoa + 0,5prk tonnikalaa vedessä tai banaani + 50g soijaproteiinia (88% proteiinia) veteen sekoitettuna.

Nyt on kolmas treenitön päivä menossa eikä maha ole vielä alkanut onneksi kasvamaan.

Mielipiteitä/vinkkejä syömiseen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos et treenaa niin suosittelisin että yrittäisit syödä oikeaa ruokaa eikä lisäravinteita. Pätee tietysti myös treeniaikana, ensin pyrittäis saamaan ne ravintoarvot täyteen oikealla ruoalla ja sen jälkeen vasta lisäillään jauhoja sun muita jos tuntuu ettei pysty syömällä siihen.

Itellä on "dieetti" päällä ja vetelen tällä hetkellä jotakuinki:
Aamulla:
100g Kellogs Red Berries, 10g soijalesitiinejä, 1 banaani
Välipala:
Reissari jonka välissä: 75g keittokinkkua, 50g kurkkua, 50g tomaattia
1 purkki 2% valio raejuustoa.
Pääruoka:
200g paistijauhelihaa, 100g pastaa (kuivapaino) ja 50g vihanneksija
Välipala:
purkki tonnikalaa vedessä+reissari
Iltapala:
Ehrman rahka ja 1 banaani

Tuossa on jotakuinki 2300kcal ja muut ravintoarvot kohallaan. Eikä tippaakaan lisäravinteita. Tai no otan kyl monivitamiinin ja omega3 aamupalan yhteydessä.

Nämä asiat on aina aika yksilöllisiä. Itselläni paino alkaa pikku hiljaa laskea jos ei tule treenattua. Yksinkertaisesti koska ei silloin myöskään maistu ruokakaan.
Azurik laitto tossa ihan järkevää tekstiä. Mutta yksinkertaistaisin vielä jonkin verran eli laske mitä olet kuluttanut keskimäärin treenipäivänä ja ota siitä sitten pois ne kalorit joíta et nyt lepäillessä kulutakkaan. Itselläni tuo tekisi n. 500-600 kaloria vähemmän kuin "normipäivänä".

Tää onkin itselle ajankohtainen aihe kun olkapää leikattiin 10 päivää sitten. Miten olette syöneet kun ette jostain syystä ole pystyneet käymään salilla? Itse en haluaisi ainankaan +kaloreilla syödä koska diettaaminen on minulle vaikeaa. Tykkään liikaa ruosta ja jo 3000kcal nostaa painoa herkästi vaikka treenaa säännöllisesti. Itse 170/76kg.

Jos olisi hieman miinuksilla ja antaisi painon laskea (jos samalla palaisi vähän rasvaa) ja tauon jälkeen sitten hankkimaan menetettyjä lihoja takaisin. Monethan pääsevät tauon jälkeen entiseen kuosiin todella nopeasti tauon jälkeen(lihasmuisti??). Pari kertaa olen käynyt nyt kävelylenkillä ja salilla jalkoja jumppaamassa laitteilla + kuntopyörällä. Askarruttaa vain miten tässä nyt söisi? kellään mielipiteitä?

Ja mielipiteitä hiilareiden määrästä? Kannattaisiko hiilarit pudottaa mahdollisimman alas, kun ei niille paljon käyttöäkään ole, koska ei ole kulutusta.? Hakua yritin mutta ei oikein ketjuja löytynyt jossa tätä asiaa puidaan. (ketjuja löytyy kyllä paljon mutta nuo satojen sivujen ketjut häiritsee hakua)

Olen nyt löytäny liikkeitä, joita voin tehdä selästä huolimatta. Näitä on esim. voimapyörä, janda-vatsalihasliikkeet, hauiskäännöt ja penkki.

Noilla on menty pari päivää ja paino itseasiassa oli tippunut aamulla edellisestä päivästä melkein kilolla. Tosin voimapyörää en ollut käyttänyt tyyliin vuoteen, eli se 8 x 10 toistoa saattoi vähän "vääristää" painoa.

Eli oma, kokemattoman treenaajaan vinkkini on, että koita löytää edes jotain mitä voit tehdä ja koita suhteuttaa syödyt kalorit kulutettuihin siten, että pysyt vähän miinuksella jos haluat tiputtaa painoa tao plussalla jos haluat nostaa painoa. Itsellä tavoite on saada vielä n.5kg rasvaa pois niin kalorit on ja pysyy miinuksella vaikka reenit jatkuu.

Olen nyt löytäny liikkeitä, joita voin tehdä selästä huolimatta. Näitä on esim. voimapyörä, janda-vatsalihasliikkeet, hauiskäännöt ja penkki.

Noilla on menty pari päivää ja paino itseasiassa oli tippunut aamulla edellisestä päivästä melkein kilolla. Tosin voimapyörää en ollut käyttänyt tyyliin vuoteen, eli se 8 x 10 toistoa saattoi vähän "vääristää" painoa.

Eli oma, kokemattoman treenaajaan vinkkini on, että koita löytää edes jotain mitä voit tehdä ja koita suhteuttaa syödyt kalorit kulutettuihin siten, että pysyt vähän miinuksella jos haluat tiputtaa painoa tao plussalla jos haluat nostaa painoa. Itsellä tavoite on saada vielä n.5kg rasvaa pois niin kalorit on ja pysyy miinuksella vaikka reenit jatkuu.

Kumma kyllä jos ei oo voimapyörä ottanu selkään.. :O Ja vielä 8x10?! Noo eikait siinä.. Jokainen omalla tavallaan. Mutta siis kalorit plussalla=paino kasvaa, kalorit miinuksella=paino vähenee. Ja jos on kalorit miinuksella niin ei varmaan hirveen rankkaa treeniä kannata vetää vai mitä on muut mieltä? Ja sori tää ei nyt ihan ollu ravintoon liittyvä kokonaan.

Ravinto ja treeni tuppaavat tässä harrastuksessa kulkemaan käsi kädessä niin eipä tuo haitanne jos siitäkin vähän puhutaan (treenistä). :)

Mutta joo, ihmeteltiin sitä itsekin, että voimapyörä ei ota selkään yhtään vaikka teen alas asti. Varmaan seisaalta jos tekisin niin voisi tuntua sitten kun siinä tulisi se kumarrus mikä ei tee niin hyvää.

Mulla on dieetti ja treenaan kyllä ihan täysillä.. Kunhan ne kaikki ravintoarvot on siinä mielessä kohallaan ettei mennä liian miinuksella ja protskua tulee tarpeeks ni kyllä sitä dieetilläki kannattaa treenata ihan kunnolla. Kannattaa myös muistaa se että protskuakaan ei saa vetää liikaa kun kroppa ei suodata sitä ni se muuttaa sen rasvaks ja ollaan taas plussan puolella..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom