SW/MMA+Nyrkkeily

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turok
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen juuri aloittanut lukkopainin/MMA peruskurssin, joka on kaksi kertaa viikossa. Mainiota liikuntaa tuo on mutta koska alussa kaverit keskitttyvät opettamaan painin perusteita ja itse haluaisin oppia hiukan lyömistä samalla ajattelin hakeutua esim. kerran viikossa nyrkkeilemään.

Kysyisinkin, että onko mahdollista saada suurta hyötyä vain kerran viikolla nyrkkeilyä treenaamalla. Lisäksi, mahtaako nyrkkeilystä jäädä ns pahoja tapoja MMAta ajatellen (otteluasento, jne.) tai onko edes paljon seuroja, jotka ottavat mielellään mukaansa jo ihan reilusti aikuisiän puolella olevia kavereita, eikö nyrkkeily ja paini ole vähän sellaisia lajeja jotka pitäisi tai ainakin monesti aloitetaan nuorena?

Suosittelen heti nyrkkeilyyn menemistä :D lyöminen on erittäin tärkeä osa vapaaottelua ja nyrkkeilystä sitä oppii parhaiten. Itselleni ei ole tuottanut ongelmia nyrkkeilyasennon ja vapaaotteluasennon sekottamisessa ja voithan itse pitää hieman "avonaisempaa" asentoa nyrkkeily treeneissä. Kyllä seurat ottaa vanhojakin mukaan. Kerran viikossa on aika vähän jos et pääse omalla ajalla esim säkkiä lyömään opittujen tekniikoiden perusteella, mutta sekin on parempi kun ei ollenkaan.

Kyllä ne varmana pystyäkin alkaa opettamaan?? Itse treenaan MMA:ta 4-5 kertaa viikossa+ sen päälle 1-2 thaikku treeniä,jos vaan jaksan. Itsellä tosin on thaikku taustaa pidemmältä ajalta,joten pysty osaaminen oli jo ennen MMA:ta hallussa(joten kuten :)) Meillä treenataan niin pystyä kuin mattoakin. Joten luulisi niiden jossain vaiheessa pystyä opettavan teilläkin??

No minä justiin tänään aloitin nyrkkeilyreenit 2 krt viikossa vaparia tukemaan. Mielellään ottivat joukkoon ja olen 26v. Ja heti ekareeneistä sain tosi hyviä vinkkejä esim koukkusarjojen vetelyyn ja pariin väistöön :)

Suositut

Back
Ylös Bottom