SUPERCARB 1kg -40%

svn 2002

Ikä
46
Hei kaikki voimailijat!

Pakko on vielä jatkaa tätä suomen vahvin nainen aihetta...
Itse sijoituin tämän vuoden kisoissa toiseksi.

Niin, mistäköhän ailoittaisin loukkaamata ketään tälle palstalle kirjoittaneita.Koska se ei ole tarkoitukseni todellakaan :) .
Oikeus jokaiselle mielipiteeseensä, siksi kait kirjoitan.

Mietityttää eniten se, miksi te jotka pidätte itseänne myös vahvoina, ette kisaa?? Arvioitte, jotkut aika aliarvioitsevaan sävyyn, muiden suorituksia.
Totta on se ,että varmasti moni jaksaa kantaa 45 kg kannuja per käsi, mutta kokeilkaapa huviksenne, onko se sittenkään niin helppoa. Ja jos on, niin kuinka pitkään jaksat niiden kanssa tallustaa?!
Tai lastausta, kyllä jaksaa nostaa vaikka 70 kg säkkiä, mutta peräkkäin ja vielä nopeesti ,niin asia erikseen ,eix niin?!
Roikkuminen ja köydenveto on enemminkin suhteellista voimaa mittaavia. Tekniikka tietenkin ratkaisee, mutta ei noikaan ihan leikkiä ole, vai?

Ja joku kirjoitteli kisailijoiden koosta... Niin, muistuttaisin ,että on kyse NAISTEN kisoista. Ja eikös se ole niin, että koko ei aina paljasta kuinka vahva pakkaus onkaan kyseessä.

Tämä on vain yksi laji jossa saa kisata. Voimanostot ym. omansa.

Suosittelen tosin. Lajireenit ovat todella rusentavan raskaita, ja ihanan vaihtelun suovat tavalliselle raudan kolistelulle salilla.

Treeni-intoa kaikille. Ja koitetaan nyt muistaa, että turhaan niitä mielipit. on aliarvioitsevaan sävyyn esittä, jos ei ole kokeillut lajejakaan..
Toiv. nähdään teidät ensi kesänä kisaamassa!!

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Tarkoitus ei ollut mollata kilpailijoita - ei tietenkään! Yllätys vain oli suuri, koska esimerkiksi itse olin siinä käsityksessä, että vaikkapa naisten farmarikävelyssä olisi kannettu jotain 65kg:n kannuja. Samaten osa lajeista vaikutti hieman kyseenalaisilta - vaikka itse en taatusti olisi pystynyt roikottamaan tätä seitsekytkiloista varttani puolta minuuttia kauempaa. Luulin vain, että naisten kilpailu olisi periaatteessa sama kuin miesten, ainoastaan kevyemmillä taakoilla. Ja kyllä, onhan se helppo kotikatsomosta sanoa vaikka mitä. Itsekin tulin jälkikäteen ajatelleeksi, että nuo lajithan käydään läpi varmasti aika tiukalla aikataululla, ja voipi olla, että puhti olisi loppunut parin lajin jälkeen :rolleyes:

Itse olen yrittänyt hankkia lajista (siis naisten skaboista) tietoa, mutta kovin on ollut kiven alla. Mitään kunnon artikkelia en ole esim. lehdistä lukenut, mitä nyt pari henkilökuvaa Heini Koivuniemestä. Netistä olen yrittänyt etsiä - tuloksena muutamia kuvia kilpailijoista ja tulosluetteloita. Kun siis tuo ohjelma "out of the blue" sitten tupsahti töllöttimestä, oli kummastus kova, kun vaikutti siltä, ettei yletöntä vahvuutta ilmeisesti sitten tarvittukaan... Ehkä kisoihin tulee kovempi tunku, kun lajin todellinen luonne ja vaatimustaso pikkuhiljaa valkenee myös meille muuten vain punttisalin lattiaa kuluttaville ja itseään aliarvioiville maijameikäläisille??
:kippis1:

P.S. Ja eikähän se 50kg:kaan mikään pikkupaino ole, näin huomaan aina kun prässistä siivoan viidenkympin kiekkoja hikisin luistavin käsin ja yritän niitä pujottaa takaisin telineeseen :D

Originally posted by PMLats
Tarkoitus ei ollut mollata kilpailijoita - ei tietenkään! Yllätys vain oli suuri, koska esimerkiksi itse olin siinä käsityksessä, että vaikkapa naisten farmarikävelyssä olisi kannettu jotain 65kg:n kannuja.

Pitää vielä tänne naisten puolelle kertoa että otin huvikseni 65 kg käsipainot tuossa sunnuntaina käsiini ja kokeilin käveleskellä niitten kans.

Ei oo yhtään kivaa. Ensinnäkin sattuu perkeleesti alaselkään ainaki mulla (ihmistä ei ole kai tehty kävelemään raskaat painot kädessä), toiseksi se heiluminen tuntuu joka kerta kyynärvarsissa aivan älyttömästi enemmän kuin jos seisoisi 65kg hanttelit kädessä, ja kolmanneksi käsipainot on ihan eri juttu ja paljon helpompi juttu kuin vedellä täytetyt/hiekalla täytetyt kanisterit, ne nimittäin hölskyy ihan hirveästi..

Mä väitän että monelle palstan miehellekin tuo 45 kg vesi kanisterien kanto jää lyhyeen. Itse tietenki kantaisin niitä täältä jyväskylään.. joopa joo :D

p.s. suuret luulot ne miehen tiellä pitää... ja leipä.

Multa jäi ohjelma katsomatta ja kyllä harmittaa :mad:
Oliko noihin kisoihin jotain karsintoja? Missä niistä ilmoitettiin?
Olen myös yrittänyt myös etsiä tietoa kisoista mutta tulokset on samoja kuin Latsilla.

Originally posted by Xedra
Oliko noihin kisoihin jotain karsintoja? Missä niistä ilmoitettiin?
Olen myös yrittänyt myös etsiä tietoa kisoista mutta tulokset on samoja kuin Latsilla.

Jaa-a... Sen kun tietäisikin... Taitaa naisten skabat olla lapsipuolen asemassa. Mielenkiintoista sekin, että Finnishpowerin sivuilla, joiden pitäisi olla vahvamieslajien "pää-äänenkannattaja", ei ole ilmeisesti yhtä ainutta mainintaa naisten kisoista, ei kisakalenterissa, -raporteissa tai missään. Aikamoista väheksyntää? Vai olenko vain niin kädetön nettisukupolven edustaja, etten enää osaa hakea tietoa mistään muualta :rolleyes:

Minuakin kiinnostaisi tietää, miten kisaajat valikoituivat. Äkkiä katsottuna ovat kovasti Turku-Hki suunnalta kotoisin, Turun seudullahan ne kisan järjestäneet Markku&Ilkkakin vaikuttavat...Ilmeisesti, jos ei satu asumaan/käymään Turussa juuri oikeaan aikaan oikealla salilla tms, pitää ottaa yhteyttä suoraan Nummisto&Suonenvirta-kaksikkoon, jos kisoihin haluaa mukaan, ainakaan minä en ole havainnut mitään esim. lääneittäin meneviä karsintakisoja SVN-kisoihin? Nettisivut SVN:llekkin! Johan alkaisi tulla lisää kiinnostuneita, ehkäpä niitä karsintakisoja tms. muita alueellisia pikkukisojakin...?! Eiköhän niitä "riuskoja maalaistalon emäntiä" löytyisi muualtakin Suomesta kuin etelästä.... ;)

joo, toi voima"tyttö" -kisaaminen vois olla ihan siistiä, sais jonkun järkevän päämäärän treenaamiseensa. Jotenki kun noi fitness-kisat tuntuu vaan niin etäisiltä ja vaikka olen aina tanssinu, niin rintoja omistamattomana(siis olen nainen, mutta ei oo hinkkejä mulle suotu), en voi fitnekseen lähtee skabaan.

Joten rautaa nostamaan ja sit vois alkaa ihan lajitreenitkin. ois kiva taas treenata jotain lajia, eikä vaan iänikuisia käsipainoja heilutella.

Muuten tarviiko olla ylettömän kokoinen, että voi pärjätä mitenkään noissa kisoissa, tai voiko pärjätä natuna? en siis tiedä asiasta YHTÄÄN mitään,mutta olen sitäkin innostuneempi aiheesta. eli jos on dataa, nii tiskiin vaan ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom