Suuri määrä aerobista liikuntaa, yhdistettynä lihaksenkasvuun; mahdollista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Skorp
  • Aloitettu Aloitettu
Aerobista kilpaurheilua kertyy osallani keskimäärin 6h viikossa, mutta tämän ohella haluaisin saada myös kasvatettua lihaksia. Joltain nettivalmennuksia järjestävän yrityksen sivuilta luin joskus, ettei lihasmassan kasvatus treeni sovellu, mikäli harrastaa kilpaurheilua. Onko tämä yhtälö siis kertakaikkiaan mahdoton yhdistää, vai pitääkö minun luopua jommasta kummasta?
Jos on mahdollista, niin mitä pitäis ottaa huomioon treenijaossa sekä ravitsemuksessa - uintipäivinä enemmän kaloreita vai?

Et kertonut tarkemmin miten sulla menee nuo treenipäivät? Kyllä mä sanoisin, että tuo lihasmassan kasvattaminen on mahdollista, mutta huomattavasti työläämpää. Ruokaan joudut kyllä panostamaan, sillä uskoisin, että kalorinkulutus saattaa olla ihan kiitettävä jo ilman tuota lihasmassan kasvatustakin. Millainen sun nykyinen ruokavaliosi on?

. Joltain nettivalmennuksia järjestävän yrityksen sivuilta luin joskus, ettei lihasmassan kasvatus treeni sovellu, mikäli harrastaa kilpaurheilua.

Täh? Tämän täytyy olla vitsi.

Ei 6 tuntia viikossa ole edes paljoa, siis ihan aikuisten oikeasti, jos harrastaa kilpaurheilua. Riippuu tietysti minkälaisiin massoihin tähtäät, mutta on toki mahdollista päästä varsin hyvään fitnesskuntoon tuolla treenimäärällä, olettaen että sitä punttiakin tulisi väh. 3 krt, ehkä 4 krt viikko? Oikeat liikkeet, oikea määrä työsarjoja ja tietysti viilattu ruokavalio, niin pääset tavoitteeseesi kyllä.

Et taida ihan hirveän korkealla tasolla kilpailla jos 6h viikossa riittää...

Mä kun harrastin potkunyrkkeilyä enkä vielä ehtinyt kilpailemaan niin treenasin pelkkää polkunyrkkeilyä 6h/vko ja muuta aerobista päälle omalla ajalla. Mietitytti vaan toi 6h viikossa kilpaurheilua. Jos olisin ruvennut kilpailemaan niin mulle olis tullut lisää treeniä viikossa tohon päälle. Millä tasolla kilpailet? koska 6h kilpaurheilussa on kyllä melko vähän.

Et kertonut tarkemmin miten sulla menee nuo treenipäivät? Kyllä mä sanoisin, että tuo lihasmassan kasvattaminen on mahdollista, mutta huomattavasti työläämpää. Ruokaan joudut kyllä panostamaan, sillä uskoisin, että kalorinkulutus saattaa olla ihan kiitettävä jo ilman tuota lihasmassan kasvatustakin. Millainen sun nykyinen ruokavaliosi on?

Suhteellisen puhdasta ruokaa olen pyrkinyt syömään. Aamuisin yleensä puuro raejuustolla, lounas ja päivällinen sitten paljon kasviksia + lihaa, väli-ja iltapalana rahkaa tai sitten protskupatukka. Herkuttelupäiviä olen pitänyt kerran viikkoon, jolloin on sitten vähän saanut jotain makeaa syödä, mikäli on mieli tehnyt.

Mä kun harrastin potkunyrkkeilyä enkä vielä ehtinyt kilpailemaan niin treenasin pelkkää polkunyrkkeilyä 6h/vko ja muuta aerobista päälle omalla ajalla. Mietitytti vaan toi 6h viikossa kilpaurheilua. Jos olisin ruvennut kilpailemaan niin mulle olis tullut lisää treeniä viikossa tohon päälle. Millä tasolla kilpailet? koska 6h kilpaurheilussa on kyllä melko vähän.

No ehkä kilpaurheilu nyt termiltään ei ole ihan se oikea, vaikka kisoissa + mitalleista taistellaan. Yhteisiä lajitreenejä löytyy siis 6-8h vko (riippuu miten pääsee töiltä treeneihin) + kuivat, ja sitten meidän oma tekemät harjoitteet siihen päälle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom