Surkeimmat kiinteistövälittäjät :)

Liittynyt
13.12.2002
Viestejä
1 043
Olen itse laittanut myyntiin ja ostanut elämäni aikana useampia asuntoja ja tullut huomattua KV aikamoisia eroja..

Ehdottomasti PASKIN välittäjä mihin olen törmännyt sattui eilen kun kyselin 1 asunnosta,
M: Onko tuo ollut kauan jo myynnissä
KV: pari kuukautta
M: onko tullut tarjouksia ja mihin hintaluokkaa (asunnon pyynti 209 000€)
KV: juu onhan noita joitain tullut aika hyviä mutta myyjä ei halua tiputtaa kauheasti hintaa..

nooh vähän aikaa siinä juteltiin ja myyjä alkoi tarinoida kuinka kyseinen asunto oli ollut myynnissä toisella, välittäjällä ja sitten myyjät olivat vaihtaneet välittäjää :)
kertoili myöskin siitä että myyjät ovat aika vittumaisessa tilanteessa eli 2 asunnon loukussa, johon jatkoi sujuvasti että myyjät olivat olleet "surullisia" kun eivät olleet hyväksyneet 180 000€ tarjousta..

Tämä kaikki 10 minuutin puhelun aikana :)

Nyt kun käyn sitä asuntoa katsomassa ja jos päätän tehdä tarjouksen niin 170 000€ lähdetään nousemaan :)
ilman tuota puhelua olisin aloittanut tinkimisen varmaan 185k€ sta jos olisin päätynyt ostamiseen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä pelasin kerran pokeria ja vastapelaaja sanoi, että sillä on huonot kortit. Mä paukuttelin henkseleitä ja laitoin all in. Damn se voittikin, koska sillä olikin hyvät kortit.

Tee nyt kaupat ennen kuin hehkutat, että tuli hyvät kaupat. Toisaalta se ei sulje pois sitäkään, että myyjä hehkuttaa toisaalla, että hyvä KV veti turinoillaan ostajaa kuin pässiä narussa.

Edit: pokerissa on vain se huono puoli, että siinä kortit käännetään lopussa ja näkee mitä toisella oli. Asunnon myynnissä taas voi käydä niin ikävästi, että molemmat pitävät kauppoja hyvinä ja ovat tyytyväisinä.
 
Täytyys nyt käydä katsomassa ennen kun kauppoja aletaan vääntää...
Mut ei kait se nyt kovinkaan hyvä myyntistategia voi olla jos ilmoittaa suoraan mahdolliselle ostajalle että omistajat ovat valmiita myymään 29 000€ pyyntiä halvemmalla :)

En ainakaan itse haluaisi jos asuntoa olen myymässä että välittäjä toimisi noin
 
Jos sen asunnon arvo on vaikka 100t€ ja sä olet heti sitä ostamassa kun KV jotain sanoo.. niin silloin se olis aika hyvä strategia ;)
 
Vähän offia, mutta mulla ois muutama kysymys jollekin hyvälle kiinteistönvälittäjälle. Kaikki ei halua julkisesti tietojaan antaa tai työtään paljastaa, joten voi laittaa privaa jos on vipit tai katsoa sigun kautta yhteystiedot ja laittaa vaikka meiliä.
 
SKV Tikkurila. Monet kävivät meidän kämpän arvioimassa mutta kun SKV:n ukko tuli sisään, oli hän paitsi ammattitaidoton, hänestä huomasi myös että joku hänen tuttavansa olisi tahtonut ostaa tuon asunnon. 219.000e arvioi hinnaksi, nauroin vain paskaisesti ja lähetin kotiin. 275.000e myytiin toi sitten pari viikkoa myöhemmin.
 
Huppe olen kuullut samansuuntaista aiemminkin tapahtuneen no olisit varmaan ainakin saanut nopean kaupan :)

2 mikä vituttaa kun nää KV:t kilpailee asukkaista niin se hintaarviot on taysin perseestä myytiin rivaria muutama vuosia aiemmin 3 välittäjää käytiin läpi pyyntihinta ehdotukset alkoivat 145k€ loppuivat 185k€ loppujen lopuksi asunto myytiin 140k€ välittäjän painostuksen ja pakon edessä :) tämä kysein KV arviointivaiheessa sanoi meille ettei alle 155k€ tipu hinta millään.
 
Yks aika aneeminen tapaus sattui kerran vastaan kun oltiin esittelyssä. Kaveri oli aika olmin oloinen muutenkin, mut masentuneella äänellä lauotut myyntipuheet varmisti, ettei asuntoa varsinaisesti revitty käsistä:

"Tässä on keittiö...sieltä löytyy jääkaappi ja hella ja ikkunakin on."
"Ja täältä löytyy olohuone...näköjään parvekekin on."
"Ei tää makuuhuone tosiaan mikään järin tilava ole, mutta kyllä sinne sänky mahtuu."
 
Joo, asiakkaita haalitaan myös reiluilla hinta-arvioilla, sitten kun kämppä ei rupea menemään kaupaksi, olet mahdollisesti kahden kämpän loukussa niin välittäjä alkaa painostamaan halvalla myymisen puolesta. Välittäjällehän on käytännössä aivan se ja sama oman palkkionsa suhteen, onko kämpän myyntihinta 280ke vai 240ke. 240ke aiheuttaa noin 90% vähemmän työtä ja halvemmalla noita saa myytyä useita. Eli käytännössä voisi laittaa niin että mitä halvemmalla välittäjä kämpän myy, sitä enemmän hän tienaa (samassa ajassa). Välityspalkkioiden suuruudella ei siis ole merkitystä, vaan määrällä.

Tämän vuoksi on näitä huonoja välittäjiä markkinoilla.
 
Samoja kokemuksia. Jos kämppä on myynnissä suoraan niin kaikenmaailman viheltäjät soittelevat (vaikka ilmoituksessa lukee "ei välittäjille") ja lupaavat kuun taivaalta hinnaksi, heillä on liuta ostajia jonossa jne. jne. Sitten jos saavat kämpän myyntiin niin heidän lupaamansa hintaluokasta tuleekin myyjän liian korkea pyyntihinta, jota pitää alentaa samantien.
 
Kannattaa ainakin koittaa ensin myydä ite jos vaan suinkin pystyy, sillä yleensä myyntihinta määräytyy myyntikohteen perusteella eikä myyjän. Pyytää vaan ensin parin välittäjän arvioimaan asunnon myyntihinnan. Välittäjä ihan turhaan sählää välissä ja vetää siitä isot rahat jolloin myyjälle jää vähemmän käteen. Jos ei osaa itse hoitaa asioita tai ei ole itse mahdollista esitellä asuntoa niin välittäjän käyttäminen on turvallisempi ja parempi ratkaisu ja lisäksi isoilla välittäjillä on näkyvät mainokset. Jos välittäjät soittaa silti vaikka on erikseen kieltänyt niin puhelun voi sulkea samantien.
 
Se tuossa omatoimisessa myynnissä on perseestä että ihmiset ovat niin vitun urpoja ja epäileväisiä ettei ne edes ota yhteyttä :)

tai jos ottaavat niin saa 3min välein selitellä miksei asunto ole välittäjällä..

Viimeisimmässä mun asuntoilmossa oli aika selvästi mainittu että Pankin lakimies tekee paperit kaupan synnyttyä js hinta on KV suosittelema niin 2 onnetonta uskalti tulla katsomaan koko aikana taloa "2kk"
sitten kun meni KV:lle niin oli jengiä niin ettei meinannu sekaan sopia VITTU!
 
Monesti näkee noita yksityishenkilöiden ilmoituksia vajanaisilla kohdetiedoilla, jolloin ei jaksa ees soittaa ja kysyä jotain osoitetta tai pyyntihintaa kun ne olennaiset tiedot vois laittaa siihen ilmoon kuten välittäjätkin laittaa. Ja onhan se ilmo helpommin huomattavissa niistä välittäjien nettisivuilta, hakukoneista ja lehti-ilmoista kuin yksityisen pikku rivi-ilmosta sanomalehdessä. Noi myynti paperit voi tehdä aivan hyvin itsekkin, valmiita pohjia löytyy kyllä. Helppoa rahaa tienata välittäjän palkkion verran. Tietysti menee vaikeeks jos ei saa ketään tosiostajaa ees katsomaan...

Edit: Itse oon kyllä just päinvastainen, ostan ja myyn mielummin suoraan en jaksa sitä epäsuoraa keskustelua myyntikeskustelua, enkä mitään kirjallisia tarjoussysteemejä tehdä turhan takia jos ei kauppaa synnykkään. Tosin jotkut fiksut välittäjät suostuu ottamaan sitten suullisenkin tarjouksen, mutta aina saa siitä vähän vääntää ensin...sitten kun saadaan ehdot sovittua ne laitetaan paperille ja samalla käsiraha.
 
Kiinteistönvälittäjän tärkein tehtävä näytössä ei suinkaan ole saada asuntoa myydyksi vaan saada niiltä ostajaehdokkailta lisää myytäviä kohteita itselleen:). Kylmää touhua.
 
Monesti näkee noita yksityishenkilöiden ilmoituksia vajanaisilla kohdetiedoilla, jolloin ei jaksa ees soittaa ja kysyä jotain osoitetta tai pyyntihintaa kun ne olennaiset tiedot vois laittaa siihen ilmoon kuten välittäjätkin laittaa. Ja onhan se ilmo helpommin huomattavissa niistä välittäjien nettisivuilta, hakukoneista ja lehti-ilmoista kuin yksityisen pikku rivi-ilmosta sanomalehdessä. Noi myynti paperit voi tehdä aivan hyvin itsekkin, valmiita pohjia löytyy kyllä. Helppoa rahaa tienata välittäjän palkkion verran. Tietysti menee vaikeeks jos ei saa ketään tosiostajaa ees katsomaan...

Edit: Itse oon kyllä just päinvastainen, ostan ja myyn mielummin suoraan en jaksa sitä epäsuoraa keskustelua myyntikeskustelua, enkä mitään kirjallisia tarjoussysteemejä tehdä turhan takia jos ei kauppaa synnykkään. Tosin jotkut fiksut välittäjät suostuu ottamaan sitten suullisenkin tarjouksen, mutta aina saa siitä vähän vääntää ensin...sitten kun saadaan ehdot sovittua ne laitetaan paperille ja samalla käsiraha.



Joo ja kyllähän nyt normiälyn omaava ihminen aika helposti ymmärtää miksi joku haluaa myydä itse eikä maksaa 2000-10000€ palkkioita välittäjille, vituttaa kun välittäjä kävi arvioituttamassa meidän OKT:n
näki että tyyppi oli tooodella innoissaan ja olisi halunnut itselleen myyntiin sen-> kehui vielä että tässä ei tosiaankaan kauan mene kun se on myyty :)


edit: ja oikeassa siinä olikin ei tarvinnut montaa kertaa ukon kylttejä pystytellä ja ovea avata vittu
ei paljon viiti miettiä sen tuntipalkkaa

edit2: etuovessa oli itsellä myynnissä syy miksei ihmisiä varmaan ilmaantunut oli siinä kun sen kämpän hinta oli korkea ja tämä kohde olisi ollut pakko nähdä että ymmärtää mistä se hinta on siihen muodostunut
 
Kyllä näköjään kaikki kv:t on suht helppoja puhutettavia käynyt tänään katsomassa 2 kohdetta ja taas sain selville suht helposti mikä on se alin hinta millä myyjät ovat valmiita myymään, nyt sitten tekemään vaan tarjouksia ja alimmasta summasta 10-20k€ pois :)

Mut tosiiankin niinhän tossa joku sanoikin jo että mitä nopeammin saavat myytyä sen parempi heille :) reilua = EI
 
Löysin itse Asuntojenmyynti.fi -palvelusta lähes kaikki Suomen välittäjät ja niiden hinnat. Nyt ei tarvi enää välittäjien piilotella niitä helvetin hintojaan.. haha.


Kiinteistönvälittäjä Helsinki Espoo Vantaa Välityspalkkiovertailu

Tulee mieleen kauppalehden mainostuskeskustelu samasta sivustosta. Kunnon itkupotkuraivarit. Välityspalkkiot vertailussa ! | Kauppalehti.fi Sivut ei ulkoasullaan herätä pätkän vertaa luottamusta. Ainoa positiivinen asia on että "tietoihin" pääsee käsiksi vaikka syöttää joka kenttään siansaksaa.

Mainostaminen on kiellettyä ;)
 
Back
Ylös Bottom