Hei,
ensimmäinen viestini tänne, joten tästä se lähtee:kippis1: . Olen käynyt salilla noin vuoden päivät noin kaksi kertaa viikossa, ohjaajan tekemän perusohjelman puitteissa (yhden päivän ohjelma, jota on pari kertaa muutettu pikkuisen). Nyt olen halunnut ruveta enemmän panostamaan saleiluun, joten pyysin uutta ohjelmaa, lähtökohtana se, että käyn kolme kertaa viikossa. Ohjaajani teki kaksijakoisen ohjelman, joka alla:
Kysymys kuuluukin, onko tämä ok, että tehdään supersarjoina, eli aina vaan kaksi kertaa/liike, toistomäärä 15? Minkälaista hyötyä tällä haetaan? Tarkoitan kun sarjoja vain kaksi, ja noin monta toistoa. Tarkoitukseni kuitenkin saada muokattua kroppaa, siis ei mitenkään älyvakavasti, mutta kuitenkin että jossain näkyy että käyn salilla
Muuten harrastan corea ja muuta aerobickiä 2Xvko, lenkitän koiraa, pyöräilen, (nyt kesällä) jalkapallo kerran viikossa etc. Olen naispuolinen, 26v, 178/72.
Päivä 1 (liikkeet pareittain lajiteltuna)
vatsarutistus laitteella istuen
vartalon ojennus istuen
vipunosto sivulle maaten (penkki 45 asteen kulmassa)
kapea ylätaljan veto
reiden loitonnus istuen
reiden lähentäjät istuen
ristikkäistaljassa maaten (penkki 45 astetta)
kulmasoutu laitteessa
askelkyykky
jalkaprässi istuen
kulmasoutu
rintapuristus koneella
vatsat bosu-pallolla, gymnic 45 pallolla etc, vaihtelevia liikkeitä.
2. päivä: (liikkeet pareittain lajiteltuna)
taaksepotku taljalla
reiden loitonnus seisten
jalkakyykky Smith- laitteessa
askelkyykky Smith-laitteessa
yhdenkäden vipunosto sivulle 45 asteen kulmassa
pystypunnerrus käsipainoilla
lonkan ojennus seisten (laitteessa)
gymnic 45 pallolla päinmakuulla, käden lattiassa, jalat irti lattiasta, yhteen-erikseen-alas:jahas:
pystysoutu bosupallolla seisten, samalla kyykky
molempien käsien vipunosto 45 asteen kulmassa
ojentaja käsipainoilla
hauiskääntäjä alataljan tangolla
yhdenkäden ojentaja ylätaljalla
hauiskääntö käsipainoilla
sivutaivutus taljalla
vatsat pallolla (kierrot, rutistukset, istumaannousut, etc.) siis jotkut näistä, ei aina kaikkea.
Painoja en laittanut, koska aloittelen vasta tätä sarjaa, niin en ehkä ole vielä selvittänyt tämänhetkisesti sopivia painoja. Nyt kaksi kertaa sarjat tehneenä olen sitä mieltä, että kakkospäivälle on liikaa, en jaksa tehdä viimeisiä liikkeitä kunnolla. Mutta se on hoidossa eli ohjaajan kanssa pitäisi tämä tsekata, jotta otetaanko jotain pois, vai tehdäänkö kolmas päivä. Kommentoikaa!:lol2:
ensimmäinen viestini tänne, joten tästä se lähtee:kippis1: . Olen käynyt salilla noin vuoden päivät noin kaksi kertaa viikossa, ohjaajan tekemän perusohjelman puitteissa (yhden päivän ohjelma, jota on pari kertaa muutettu pikkuisen). Nyt olen halunnut ruveta enemmän panostamaan saleiluun, joten pyysin uutta ohjelmaa, lähtökohtana se, että käyn kolme kertaa viikossa. Ohjaajani teki kaksijakoisen ohjelman, joka alla:
Kysymys kuuluukin, onko tämä ok, että tehdään supersarjoina, eli aina vaan kaksi kertaa/liike, toistomäärä 15? Minkälaista hyötyä tällä haetaan? Tarkoitan kun sarjoja vain kaksi, ja noin monta toistoa. Tarkoitukseni kuitenkin saada muokattua kroppaa, siis ei mitenkään älyvakavasti, mutta kuitenkin että jossain näkyy että käyn salilla
Muuten harrastan corea ja muuta aerobickiä 2Xvko, lenkitän koiraa, pyöräilen, (nyt kesällä) jalkapallo kerran viikossa etc. Olen naispuolinen, 26v, 178/72.
Päivä 1 (liikkeet pareittain lajiteltuna)
vatsarutistus laitteella istuen
vartalon ojennus istuen
vipunosto sivulle maaten (penkki 45 asteen kulmassa)
kapea ylätaljan veto
reiden loitonnus istuen
reiden lähentäjät istuen
ristikkäistaljassa maaten (penkki 45 astetta)
kulmasoutu laitteessa
askelkyykky
jalkaprässi istuen
kulmasoutu
rintapuristus koneella
vatsat bosu-pallolla, gymnic 45 pallolla etc, vaihtelevia liikkeitä.
2. päivä: (liikkeet pareittain lajiteltuna)
taaksepotku taljalla
reiden loitonnus seisten
jalkakyykky Smith- laitteessa
askelkyykky Smith-laitteessa
yhdenkäden vipunosto sivulle 45 asteen kulmassa
pystypunnerrus käsipainoilla
lonkan ojennus seisten (laitteessa)
gymnic 45 pallolla päinmakuulla, käden lattiassa, jalat irti lattiasta, yhteen-erikseen-alas:jahas:
pystysoutu bosupallolla seisten, samalla kyykky
molempien käsien vipunosto 45 asteen kulmassa
ojentaja käsipainoilla
hauiskääntäjä alataljan tangolla
yhdenkäden ojentaja ylätaljalla
hauiskääntö käsipainoilla
sivutaivutus taljalla
vatsat pallolla (kierrot, rutistukset, istumaannousut, etc.) siis jotkut näistä, ei aina kaikkea.
Painoja en laittanut, koska aloittelen vasta tätä sarjaa, niin en ehkä ole vielä selvittänyt tämänhetkisesti sopivia painoja. Nyt kaksi kertaa sarjat tehneenä olen sitä mieltä, että kakkospäivälle on liikaa, en jaksa tehdä viimeisiä liikkeitä kunnolla. Mutta se on hoidossa eli ohjaajan kanssa pitäisi tämä tsekata, jotta otetaanko jotain pois, vai tehdäänkö kolmas päivä. Kommentoikaa!:lol2: