Mistä saisin hyvän? Kuukkelilla löytyi tuollainen http://www.bfshop.fi/sakit/, mutta olisiko jollain tiedossa kenties halvempaa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sitä liikkuvaan kohteeseen osumista kenties yleisesti ottaen fiksumpi reenata lyömällä sparrivastustajaa tai esim pistareita..? Voi sitä toki säkinkin kanssa tehdä, mutta olen kyllä nähnyt monen ammattinyrkkeilijän iskevän säkkiä joka painaa varmaan kaksi kertaa itse miehen verran.Säkin koko idea on siinä, että se liikkuu riittävästi. Vain silloin voi harjoitella ajoitusta ja etäisyyttä. Tiedän, että aloittelijat pitävät paikallaan pysyvistä säkeistä, koska niihin on helpompi osua, mutta kun ei se vastustaja kehässä - tai kadulla... Juju on siinä, että osutaan liikkuvaan kohteeseen.
Itse taas opin lyömään kevyen säkin kanssa liian läheltä. Ei uskalla lyödä tarpeeksi kaukaa koska muuten käsi pääsee liian nopsaan suoraksi ja voi käydä kätöselle kipiästi. Raskasta säkkiä tulee lyötyä automaattisesti kauempaa ja saa iskuun kaiken käytettävissä olevan voiman.Lisäksi säkillä on muutenkin sellainen ominaisuus, että sillä oppii lyömään liian läheltä, eikä iskuihin tule ulottuvuutta. Superraskas säkki vain pahentaa tätä, kun sitä yritetään väen vängällä pukata pitkin työntöliikkein ja se kuitenkin pysäyttää lyönnin, kun käsi on vielä ihan koukussa.
Pelkkään lyömiseen hankkisin ihan suosiolla tekstiilitäytteisen n. 25kg säkin. Pitkillä ja raskailla säkeillä on käyttöä lähinä potkimisessa ja etenkin alapotkujen treenaamisessa.