Suosittele hyviä kenkiä punttisalille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elyna
  • Aloitettu Aloitettu
Uutta threadia pystyyn, koska...
... Olen ostamassa uusia kenkiä punttisalille. Nyt toivoisin, että Te suosittelisitte hyviä kenkiä, koska edelliset ostamani popot olivat ihan p****t.

Suuren suuret kiitokset Teille kaikille etukäteen! :haart:

Adidaksen painikengät hyvin varustelluista Prismoista 70€. Kengissä nilkkatuki eikä välipohjaa. Mainiot siis jalkatreeneihin. Juoksumatolle sitten lenkkarit erikseen.

Mä oon luottanut sellasiin puolipitkävartisiin nyrkkeilykenkiin. Ne on kevyet, ja niillä on hyvä tuntuma lattiaan esim. kyykätessa koska niissä on niin ohut pohja. Nyrkkeilykenkiä ei tosin löydä kovin helpolla esim. perus urheiluvälinekaupasta. Netistä sitten paremmin. Hinnat vaihtelee; ittelläni on tekonahkasta ja jostain tekokuidusta kyhätyt versiot ja ne oli about 70egee. Ostin helsinkiläisestä budokaupasta. Jos on aitoa nahkaa niin sitten on kalliimmat.

Miinuspuolena kenkien jalkaanlaittaminen kestää vähän kauemmin kuin esimerkiksi aerobic-kenkien tjsp. lenkkareiden kanssa, ja sitte ne alkaa haisemaan herkemmin, kun jalat hikoilee pitkävartisissa popoissa enemmän. Mut oon kyllä pessyt niitä ihan huoletta pesukoneessa. Liimaukset on ainakin tähän asti kestäny ihan hyvin.

Mitkä tahansa niken shoxit (jumppakengät), niillä voi tehdä kaikkee; aerobiset ja puntit! Tyyriit ovat mut välillä voi löytyä hyviä tarjouksia... Ja näyttää tietty hyvältä! ;)

Mitkä tahansa tasapohjaiset jalkineet on hyvät. Painikengät ois munkin suosikit, mutta niihin ei saa korotusta joten käytän varrellisia tennareita.

Mitkä tahansa niken shoxit (jumppakengät), niillä voi tehdä kaikkee; aerobiset ja puntit! Tyyriit ovat mut välillä voi löytyä hyviä tarjouksia... Ja näyttää tietty hyvältä! ;)

Shoxit on hyvät jumpissa, mutta ei salilla (mulla) Tosi haasteellista säilyttää tasapaino esim. kyykätessä, kun on "ilmatyyny" pohjat.

Vaikeaa suositella mitään, kun "hyvät salikengät" on aika väljä ilmaisu.
Itelläni tällä hetkellä salikenkinä jotkut Asics perus ulkoilukengät, ei mitään ilmatyynyvirityksiä. Jumppiin ja salille eri kengät. Tosin jos salilla ei hirveesti mitään kyykkyjuttuja harrasta, niin sitten varmaan ne aerobic-kengätkin käy.

Mä vuorottelen kaksia kenkiä. Jos teen pelkkää lihaskuntoa, niin käytän sellaisia tasapohjaisia kenkiä joissa ei ole mitään brändiä ja maksoin niistä kokonaiset 25€. Jos raha ei ole ongelma niin painikengät kai paras vaihtoehto...? Ja sitten jos teen pidemmän pätkän aerobista enkä heilu tangon kanssa, niin käytän tavallisia aerobic-kenkiä, ne on kuitenkin jalalle paremmat jos esim. hölkkää. Mutta tosiaan en näe syytä miksi maksaisin niistä tasapohjaisista kengistä sen pahemmin? Senhän tuntee että istuuko kenkä vai ei, eikä siinä mitään varsinaisia teknisiä ominaisuuksia tarvita. Ei kannata uskoa mainospuheisiin. :)

Kiitos kaikista vinkeistä! :) Vieläkin saa kertoa mielipiteensä, koska menen ostamaan uudet kengät vasta marraskuun alussa kauppakeskus Trion uudistetun puolen avatessa ovensa.

Ja tosiaan, sellaisia kenkiä tarvitsen mitkä ovat hyvät myös kyyykätessä! :)

Kyykätessä on hyvä jos kengissä on korkoa, mutta se tietysti maksaa ekstraa ja sitten sulla on ne korot joka liikkeessä... Ihan hyvin toimii kun ostaa tasapohjaiset kengät jotka ei "vaapu" ja sitten kyykyssä tunkee kantapään alle painokiekot korokkeeksi. Ja tosiaan jos sulla on tällä hetkellä jotkut aerobic-kengät niin älä heitä niitä roskikseen. :)

Mulla on kahdet kengät. Painonnostokengät, joilla on hyvä kyykkäillä, ja tasapohjaiset kengät muuhun. Ennen näitä popoja mulla oli painikengät, ja kyllä nekin hyvät olivat. Maastavedon teen usein sukkasillani.

Eikä kyykkäämiseen välttämättä tarvi mitään korokkeita kantapäiden alle, jos vaan opettelee tekemään ilman.

Mie tykkään Asicsin painikengistä. Ne on kun aamutossut, tukevat mutta mukavat! Käytän niitä salilla ja oon hommannut toiset samanmoiset työkengiksi. Kyykkykengät täytyisi jossain vaiheessa hankkia, kun nuo nilkat on niin jäykät.

Mulla on käytössä vanhat aerobictossut, mutta myös mina teen usein treenin sukkasillaan - maastavedon ainakin. Yleensä menen treenaamaan suoraan koululta tai duunista, niin laiskuuttani jätän kengät kotiin kun en jaksa kantaa Juoksumatot ja aerobiset jumpat sitten tottakai asianmukaisilla kengillä.

Lankusta: Minusta on lähinnä fysiikasta ja raajojen välityksistä kiinni, kannattaako lankkua käyttää kantapäiden alla. Vähän niinkuin, että toisille sopii paremmin etukyykky kuin takakyykky, tai toisinpäin. Kannattaa valita se liike, joka käy juuri sinne, minne sen halutaan tuntuvan. Eri asia, jos haluaa menestyä nimeomaan kyykyssä, silloin se tietysti kannattaa tehdä sääntöjen mukaan ja kehittyä siinä.

Täältä myös ääni Asicin painitossuille. Niiden myötä tuli loppu vanhojen aerobic-kanikien tuomalle epätasapainolle ja paljon varmempi asento kyykätessä ja maasta vetäessa. Bonus vielä siitä, että niitä löytyi kaupasta helposti tarpeeksi pieni koko. ( Täällä suuren painipitäjän vieressä kun asuu, niin pikkupainijoita on paljon).

Mä löysin viime talvena Ideaparkista alennusmyynneistä tollaset reebokin aerobic -kengät 10 EUROLLA :D Ei mitään ilmatyynyjä tai hienouksia - ihan perus tossut ja toimii hyvin salikenkinä. Juoksumatolle tosin tarttis vähän joustavammat popot.

Hmmmm... Mulla on salilla käytössä koriskengät. Mulla oli aikeissa hankkia uudet salikengät, mutta sainkin sitten koriskengät ilmaiseksi ja kokeilin niillä sitten sitä salille menoa. Aluksi epäilin että eihän ne millään voi olla hyvät kun niissä on sitä pohjaakin... Hyvin niillä oon kuitenkin pärjännyt, vaikka raskaita rautoja nostellaankin (tai ainakin yritetään...) ja ne on monikäyttöisetkin. Salilla ne on oikein hyvät ja tukevat ja tosiaan esim maastavetoja tehtäessä voi kengät ottaa pois jalasta. Joskus harvoin kun jonnekin jumppaan menen, niin sielläkin mulla on jalassa samat koriskengät ja oikein loistavasti toimi!!

Tälläiset tuli lopulta ostettua! Rykän Studio D Mid aerobickengät, sopivat loistavasti sekä kuntosalille että ryhmäliikuntatunneille. Suosittelen. :)

RykStudioDMid-1.jpg

Tällaiset on ollut mulla jo pitkään. Sopii mun kapeaan ja pitkään jalkaan. Periaatteessa tanssikenkä mutta myös aika tukeva kantaosa. Tykkäisin kyllä jos olisi nilkkaa myös enemmän tuettu, useimmat pitempivartiset kuitenkin hinkaa ikävästi. Nimimerkillä "vaikeat jalat" :D

shox_w_odrive_blk_zinc.jpg

Minäkin suosittelen lämpimästi Asicsin painitossuja. Nyt harmittaa vaan, että miksi en tajunnut hankkia niitä aikaisemmin. Pari vuotta tuli treenattua jollain vanhoilla aerobic-kengillä, joissa oli hirveet ilmatyynyt kantapäiden alla ja varsinkin kyykkääminen oli yhtä hytkymistä. Uskaltaisin jopa väittää, että kyykky- ja mavetuloksetkin on parantunut ihan uusien kenkien ansiosta! :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom