Suomen oikeuden järjettömät tuomiot

Meta title: 💥 Suomen oikeuden “järjettömät tuomiot” – kun päätökset herättävät hämmennystä, turhautumista ja tiukkaa debattia

Meta description: Keskustelua oikeustapausten linjauksista, rangaistusten tasosta ja tuomioiden johdonmukaisuudesta – miksi jotkut päätökset tuntuvat täysin...

En taas tajua tätä ja itsekin kerran henkilön oikeuteen haastaneena ja "voittaneena" koen vääryytenä.

"Tuomittujen on maksettava yrittäjälle 400 euron kärsimyskorvaukset ja yrittäjän noin 4 200 euron oikeudenkäyntikulut."

Mun casessa vuokralainen ei maksanut vuokria ja oikeuden kautta hain häädön yms ja hänet tuomittiin maksamaan vuokrat niin mun mielestä häviäjä/tuomittu maksaa myös toisen kaikki hemmetin kulut.

En taas tajua tätä ja itsekin kerran henkilön oikeuteen haastaneena ja "voittaneena" koen vääryytenä.

"Tuomittujen on maksettava yrittäjälle 400 euron kärsimyskorvaukset ja yrittäjän noin 4 200 euron oikeudenkäyntikulut."

Mun casessa vuokralainen ei maksanut vuokria ja oikeuden kautta hain häädön yms ja hänet tuomittiin maksamaan vuokrat niin mun mielestä häviäjä/tuomittu maksaa myös toisen kaikki hemmetin kulut.
"Tuomiota alentavana tekijänä oikeus otti huomioon kaksi parin vuoden sisällä määrättyä aiempaa tuomiota."

Mitä tää niinku tarkoittaa? Kerran oon ollu käräjillä, & siellä mult kysyttiin joku niin retardikysymys et ei mitään tolkkua. Syytetty oli sellanen täysin ihmisarvoton kasa paskaa, & sillä oli joku 20 syytettä samana päivänä tjs. Oikeesti kysyivät multa tyyliin "ootko varma, että haluut korvauksia, ku toinen on pahoillaan, & menee muutenki huonosti?" Pääsipähän nauraa paskasesti päin naamaa. Käsittämätön logiikka. Perustuuko nää niinku sääliin 😆?

Se on se kuuluisa paljous alennus. Mulle kans ulosottoviranomainen sanoi että en tuu kyllä varmaan koskaan saamaan rahojani että aika turhaan perin edes, mutta perin ihan periaatteesta niin pitkään kun laki sen sallii. Veikkaan että Klarna ei mee konkkaan tän herran pikavipin kanssa, mutta mulle yksityisenä henkilönä 6kk vuokrat on iso raha saatavia

Se on se kuuluisa paljous alennus. Mulle kans ulosottoviranomainen sanoi että en tuu kyllä varmaan koskaan saamaan rahojani että aika turhaan perin edes, mutta perin ihan periaatteesta niin pitkään kun laki sen sallii. Veikkaan että Klarna ei mee konkkaan tän herran pikavipin kanssa, mutta mulle yksityisenä henkilönä 6kk vuokrat on iso raha saatavia
Eli oikeus-systeemi käytännössä oikeesti säälii rikollista, vai liittyykö tohon jtn järkevämpää byrokratiaa?

Ullatus että äijä kadonnut kun tiedossa oli pitkä kakku ja idiootit antoi mennä.
Björkendahlin karkumatkaa selittää Itä-Uudenmaan käräjäoikeuden 14. toukokuuta tekemä päätös. Miehen huumejutun käsittely saatiin tuolloin päätökseen ja oikeus päästi miehen vankilasta vapauteen odottamaan tuomionantoa.
Käräjäoikeus perusteli ratkaisuaan sillä, ettei sillä ollut todennäköisiä syitä epäillä Björkendahlin pakenevan tai jatkavan rikollista toimintaa. :woot:

Back
Ylös Bottom