Suklaata himottaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Senttu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla kun nykyisin on herkkupäivä kerran kuussa ja tän kuun kerta on jo menny ja nyt himottaa suklaata ihan tajuton! Onko kellään mitään kevyitä&suklaisia reseptejä? vai olisko ne proteiinipatukat ainoa vaihtoehto.. niin kovasti haluttais jotai suklaalevyä tai oikein kunnon suklaaleivosta!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eikö edes yhtä palaa ilman herkkupäivää? Esim pala jääkaappikylmää (pakastettua) tummaa suklaata korvaa tavallisen patukan; paljon kaakaota ja kylmänä kestää suussakin hetken.

Zone-sarja -42%
mä ainakin syön päivittäin pari palaa tummaa väh 75%suklaata (nykyään lähes vain 86%) ihan terveellistäkin pitäisi olla ;) :D

tai sitten sotke mascarponea ja sokeroimatonta kaakaojauhetta.
tai pari lusikallista suklaamaapähkinävoita rahkaan

Niin, voishan sitä miettiä jos sitä tummaa suklaata viittis syödä, mutta ku ei viiittis yhtää lipsua ku on tehny päätöksen että ei.
Tuota rahkaahan mä voisin kokeilla ku nyt on tullu vaan fun lightilla maustettuu, tulis vähä vaihteluu.

Suklaan on pakko olla joku paholaisen keksintö, kun siihen jää niin kovasti koukkuun. Kerran kun syö niin seuraavana päivänä on pakko saada lisää. Olenkin päätynyt siihen ratkaisuun, että en syö suklaata ollenkaan. Ei tee sitten enää mielikään, kun on ollut tovin ilman.

Onko tuo suklaamaapähkinävoi kuinka kiellettyjen listalla? Että kärsiikö sitä hyvällä oma tunnolla laittaa joka päivä vaikka rahkaan?

Ei ole olemassa mitään absoluuttisen "kiellettyjä" ja "sallittuja" ruoka-aineita, on vain meidän itsemme laatimia sääntöjä ja listoja. Samoin kuin ei voida sanoa, että mikään tietty ruoka-aine tai ruoka (no OK, ehkä sipsejä ja ranskanperunoita lukuunottamatta ;)) olisi jotenkin myötäsyntyisen paha, vaan kyse on useimmissa tapauksissa pitkälti a)määristä b)kokonaisuudesta. Ja jos se kokonaisuus on kunnossa, ei pieni pala suklaata tai lusikallinen suklaamaapähkinävoita heilauta sitä mihinkään suuntaan.

Mitä taas tulee suklaanhimoon - ja makeanhimoon ylipäätäänkin - on siinä kokemukseni mukaan 99% tapauksissa kyse joko opitusta tavasta, tai sitten ihan yksinkertaisesti NÄLÄSTÄ. Eli ethän, Senttu, vain pidä liian tiukkaa ja vähäkalorista ruokavaliota?

Niin, oon kyllä itekki miettiny, että olenkohan mä vähän liian tiukka itselleni.. Ja kaloreita oon nyt kyllä nostannu ja koittanu syödä ku tuntuu ettei mun paino ole noussu, niinhän pitäs käydä ku lihakset kasvaa ? tosin nyt on menkat tulossa että seki vaikuttaa..

Mitä taas tulee suklaanhimoon - ja makeanhimoon ylipäätäänkin - on siinä kokemukseni mukaan 99% tapauksissa kyse joko opitusta tavasta, tai sitten ihan yksinkertaisesti NÄLÄSTÄ.

Samaa mieltä, ja tavasta voi oppia pois ja seisottaa jääkaapissa avattua suklaalevyä ja kaapissa fazerin megapussia viikkoja - ja huushollissa on sentään 4 ihmistä. Poissa kotoa yllättänyt nälkä kyllä helposti tulee hoidettua suklaapatukalla...

Minun toistaiseksi toimiva resepti makean nälkään on ollut ostaa jotain aivan mielettömän, siis syntisen kaloripitoista ja muutenkin epäterveellistä valmiiksi kaappiin. Mitä huonompaa, sitä parempi. Esim Mars patukka on yks noita syntejä. Tulee automaattisesti mietittyä sitä morkkiksen määrää, jos sen söis, eikä teekään enää mieli mitään makeeta. Jos ei mene ohi, niin hunajaa nassuun lusikallinen ja hyvä tulee.:D Mut mun varsinainen syntini onkin ne suolaiset...:wall: apuja?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla ei tee mieli pelkästään suklaata mut samanlainen himo oli alkukesästä jätskipuikkoihin missä on se suklaakuorrutus.

Laskeskelin vähän yhteen viikottaisia kaloreita ja liikuntamääriä ja huomasin syöväni liian vähän. Kesäaikaan ei aina ole nälkä eikä tule syötyä, ja toisaalta mun perussafkat on muutenkin aika vähäkalorisia ja syöminen perustuu vähän ruokaa mutta usein periaatteelle. Esim purkki Ehrmannia ja päälle pari desiä jugurttia on setti mikä menee kaks kertaa päivässä. Kesällä taas liikuntamäärät on lisääntyny aika huimasti kun tulee pyöräiltyä joka paikkaan niin eihän ne sapuskat ja kulutukset täsmänny.

Pointti tässä sepustuksessa on siis se että kun syö sitä kunnon perusruokaa tarpeeksi ja riittävästi kulutukseen nähden niin turhat himotkin häipyy. Nyt menee varmaan jätskipuikko viikossa, kahdessa ja se passaa mulle.

No mulla onneksi meni se himo ohi, mä koitan aina syödä jotai terveellistä hyvää, kuten banaanin tai sit rahkan maustan fun lightilla, mikä mun mielest on tosi hyvää! Niin ja mansikat ja muut marjat näin kesällä!Ja mullaki aika hyvin toimii se kun ajattelen sitä, että miltä saattais tuntua sit jos menee syömään vaikka jonku suklaapatukan. Kyllä mä tässä sit taas jotai saatan herkutella jos tekee mieli, mutta mä taidan kuitenki tykätä enemmän tuoreista mansikoista ainaki näin kesällä mitä esim. suklaasta!

lumicki sanoi:
mä ainakin syön päivittäin pari palaa tummaa väh 75%suklaata (nykyään lähes vain 86%) ihan terveellistäkin pitäisi olla ;) :D

Sama. Enkä pode YHTÄÄN huonoa omatuntoa. :D Kahvihetket tuntuu huomattavasti miellyttävämmiltä näin. ;)

tosin nyt on menkat tulossa että seki vaikuttaa..
Minä kyllä vedän käytännössä joka kuukausi ennen menkkoja kokonaisen suklaalevyn naamariini ihan surutta, enkä ole huomannut, että sillä olisi mitään mullistavan huonoa vaikutusta kroppaani tai olotilaani. Minulla ei kyllä ole mitään kilpailullisia tavoitteita, enkä laihduta, joten en ehkä ole paras henkilö kommentoimaan asiaa. Syön muuten melko terveellisesti (kiitos punttimimmien), enkä usko, että olisin sen kummemmassa kunnossa, vaikka jättäisinkin suklaansyönnin pois. Tavoitteenani tosin on vain pysyä tässä nykyisessä kunnossa, siis kropan timmiyden suhteen, se kun ei kauhukseni enää tässä iässä ole mikään itsestäänselvyys. Muutenkin olen innostunut nyt punttitreenin sijasta joogasta ja pilateksesta, jotka tuntuvat hyvältä harjoitukselta kankealle istumatyöläisen kropalleni.

Latest posts

Back
Ylös Bottom