Suhteellisen kovat tavoitteet - tarvitaan apua

(Olen käyttänyt etsi-toimintoa ja lukenut muiden saman aiheisia postauksia, mutta ei tuntunut kellään olla oikein samanlaisia tavoitteita/aikarajaa)

Olen 18-vuotias mies, pituutta 189cm, painoa 84kg josta ainakin vähän täytyy olla lihasta, sillä ainakin joskus omasin jonkinnäköisen urheilutaustan. Tällä hetkellä omaan aikalailla rapakunnon.
Tuli hävittyä veto, jossa panoksena oli se, että jos häviän minun tulee olla ns. "kondiksessa" 1.6 mennessä. Normaalisti en tietenkään olisi noudattanut tätä, vaan tavalla tai toisella jänistänyt ikään kuin ystäväni olettivat. Mutta tällä kertaa en jänistä.

Olen nyt viikon elänyt lähes päinvastaisella ruokavaliolla (paljon vihanneksia, vähän hiilihydraatteja ja suolaa, ei paistettua ruokaa jne.) Käynyt kolme kertaa viikossa (Ma, Ke, Pe) juoksemassa läheisellä pururadalla (Viiden minuutin matka nopeasti kävellen, sitten 25 min hölkkää/juoksua) ja joka sunnuntai salilla vuoroviikoin yläkroppa/alakroppa reeniä.

Onko mahdollisuuksia kyseisellä reenillä päästä kuntoon 1.6 mennessä? Mielestäni ihanne paino olisi 75kg paikoilla, ja ois ihan kiva jos rasvaprosenttikin ois 10% tai vähän alle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ei ole

Kyseisellä treenillä et pääse kuin alipainoiseksi etkä kuntoon. Monet kuvittelevat että on kunnossa kun kylkiluut törröttää ja vatsat erottuu. 190 cm kaveri ja painoa noin vähän. Huh. Hanki voimaa perusliikkeillä ja haasta kaverit 1.6. gymille katsomaan kuntoa. Leuka loksuu vielä enemmän kuin kukkakeppiä katellessa.

Leuat loksuu ehkä siellä gymillä kyllä, mutta entä kun lähdetään esimerkiksi juoksemaan? Ei paljoa sillä massalla tehdä siinä, hidastaa vaan.

Sanoisin että kaveri jolla on pituus 189, paino 84 ja rasvat alle 10 on aika tyylikkäässä kunnossa. Ei mikään armoton möykky, ei ihan kukkakeppikään vaan asiallisessa hyvässä kunnossa, lihas-ja kestävyyskunto tasapainossa. BMI:n mukaan 189 cm pitkän normaalipainon rajat ovat 66-89 kg (toki täytyy huomioida mitä se paino on lihasta vai läsää).

Perusreenillä tekee ihmeitä lyhyessäkin ajassa, etenkin jos on pohjia. Hyvin karkeasti sanottuna: 2-3 aerobista lenkkiä, 2-3 punttireeniä ja 1 anaerobinen viikossa (lenkit ja reenit nousujohteisia, viikot esim. kevyt>>keskiraskas>>raskas>>kevyt>>jne.). Hyvä ravinto, riittävä lepo ja homma on aika bueno.

Phuuh, jos laihdutat 75-kiloiseksi niin eihän susta jää jäljelle ku naru. 80 kilon päällä tuonkokoisella pitäis paino olla jos nyt vähänkään lihasta on!

nii kavereitten kanssa löitte vedon ja nyt ku hävisit sen niin sun pitää kuolla nälkäkuolema?:D Eiku siis mitä se "kondis" meinaa tässä tapauksessa? sitä että juokset mahollisimman pitkän matkan putkeen vai että näytät olevan kondiksessa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom