Subliminaaliset viestit leffoissa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joku päivä takaperin näin vilaukselta pätkän jostain tv-ohjelmasta jossa sanottiin että USA:ssa kiellettiin 70-luvulla subliminal messaget nimenomaan tv-ohjelmissa, mutta ei elokuvista. Näinpä Hollywood on ahkerasti käyttänyt näitä piilokuvia tuotannoissaan ja mm. Kellopeli appelsiinissa on kuulemma näitä subliminaalisia juttuja. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa näistä, esim. jotain tunnettuja leffoja ja mitä niihin on piilotettu?:(

Pitääkö kaivaa jostain se foliohattu.:)

^ Just, mihinköhän tääkin sitten tähtää :lol2: ? Amerikkalaista seksuaalivalistusta ehkä.

Aattelin jos niissä olis jotain raflaavampaa agendaa, esim. "kommunismi on ihmiskunnan syöpä" tms., jotain oikein kunnon aivopesuun tähtäävää kansalaiskasvatusta.

Paha maa-leffassa kuulema jotain eroottisia kohtauksia. Ollut ilmeisesti myös trailerissa. Jostain lehdestä luin vasta, itse leffaa en ole jaksanu alkaa käymään läpi. Leffan ohjaaja oli tuumannut, että kyse on leikkausteknisestä jutusta. Auttaa rytmityksessä ym. Tuota en kyllä allekirjoita, koska en jaksa ymmärtää miten se muka toimis. Mutta ehkä siinä on syy leffan menestykseen, tissi siellä täällä niin miehet jaksaa tuijottaa leffan loppuun. Ja lopuksi vielä miettivät miksi vitussa mulla seiso koko leffan ajan.

Eikös joku tutkija muinoin 50-60-luvulla väittänyt kivenkovaan, että näillä viesteillä saa jengin ostamaan popcornia leffoissa, vaikkei niitä haluttais edes. Toki perui puheensa jälkikäteen.

inflames sanoi:
Paha maa-leffassa kuulema jotain eroottisia kohtauksia. Ollut ilmeisesti myös trailerissa. Jostain lehdestä luin vasta, itse leffaa en ole jaksanu alkaa käymään läpi. Leffan ohjaaja oli tuumannut, että kyse on leikkausteknisestä jutusta. Auttaa rytmityksessä ym. Tuota en kyllä allekirjoita, koska en jaksa ymmärtää miten se muka toimis. Mutta ehkä siinä on syy leffan menestykseen, tissi siellä täällä niin miehet jaksaa tuijottaa leffan loppuun. Ja lopuksi vielä miettivät miksi vitussa mulla seiso koko leffan ajan.

Eikös joku tutkija muinoin 50-60-luvulla väittänyt kivenkovaan, että näillä viesteillä saa jengin ostamaan popcornia leffoissa, vaikkei niitä haluttais edes. Toki perui puheensa jälkikäteen.

Se tais mennä niin tuo homma, että ne seksipätkät jäi sinne "vahingossa" sillä ne oli raakaversiossa sisäpiirin juttuna.

Fat Rat sanoi:
Se tais mennä niin tuo homma, että ne seksipätkät jäi sinne "vahingossa" sillä ne oli raakaversiossa sisäpiirin juttuna.

Justjust. Sellasen koneiston jälkeen jos vahingossa jää niin on aikasta puusilmää porukkaa.:lol2:

Oon tuosta kyl joskus kuullut, taidetaan sanoa 25th frameksi tuota viestien piilottamista videokuvaan eli jos ihan oikein muistan niin perusleffassa tulee 24frame/s ja siihen lisätään tuo yksi frame, jota ei ihminen tietoisesti rekisteröi mutta, joka kuitenkin tunnistetaan alitajuisesti. Meille joskus puhuttiin luennolla jostain tutkimuksesta, jossa oli piilotettu jotain mainoksia leffoihin ja kyl ne oli ilmeisesti jollain tasolla toimivia.

This phenomenon is sometimes called "The 25th frame effect" or "Subliminal effect". A frame with a predefined image is inserted after every 24th frame on a film. The time of exposure during the play is 0.04 second and not obviously detected right then.

However, if a person is watching an advertisement on TV (which is typically about 25 seconds long) then the image on the 25th frame is seen for a total of 1 second. It may still pass undetected but it does influence the subconscious. In many countries there are laws and codes that prohibit the use of "25th frame" in advertisement.

Nopealla haulla löytyi tollasta.

edit. eli ei muuta ku sinne keittiöön muokkaileen sitä hattua...:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom