Stone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Feikki
  • Aloitettu Aloitettu
Mennään takaisin kivikauteen, eihän tätä bändiä ole virallisesti ollut olemassa reiluun kymmeneen vuoteen, ellei nyt joku halua laskea mukaan 90-luvun lopussa tapahtuneita keikkoja.

Hankin Stonen tuotannon uudelleenjulkaisut äskettäin ja ei ollut muisti tehnyt tepposia. Jumankauta mitä soitantaa! Mun korva sietää Joutsenniemen laulua hyvin, mutta tuo saattaa olla ainoa miinus, mitä bändistä väkisellä etsien löydän.

Mun ikäiset metallista pitävät luultavasti Stonen tuntevat ja mielipiteitä bändistä heiltäkin kuulisin. Tosin mua kiinnostaa etenkin sellaisten ihmisten mielipiteet, jotka on kuulleet bändiä vasta nykyään, eivätkä esim. ole 80-luvulla bändiä nähneet keikalla.

Loistavia muusikoitahan Stone oli täynnä. Biisit, riffit ja soolot kärkitasoa Suomen metalliskenessä, silloin ja nykyään.

Itse en tosiaan hirveästi välitä tuosta Joutsenniemen laulusta mutta ei se onneksi kokonaisuutta pysty pilaamaan. Bändi tuli nähtyä Tuskassa vuonna 2000 ja kyllähän se toimi. 80-luvulla en vielä keikoille päässyt kun pyörin pihalla leikkimässä piilosta ja tappelemassa naapurin kakaroiden kanssa. Stone-logot kyllä muistan niiltä ajoilta, niitä näkyi joka puolelle piirreltyinä ja maalailtuina, itsekin niitä kouluvihkoihin piirtelin vaikka en edes tiennyt mistä on kyse :hyper:

Stone tuli nähtyä pari kertaa aikoinaan (about 89 -90) mikkelissä dinosaurokissa ja toimi loistavasti. Vieläkin tulee kaivettua vanhat lp-levyt esiin pari kertaa vuodessa ja heilutettua olematonta tukkaa. No parta heiluu sitäkin enemmän.

Liitteet

• stonelogo.gif
    stonelogo.gif
    3,5 KB · Katsottu: 244
Nuorena kollina kovasti digattiin ja saatiin keikoilla paikat paskaksi iloisesti daivailemalla. Empä oo kuunnellu enää moniin vuosiin, se oli ja meni. Maailmassa on niin monta parempaa bändiä etten oo jaksanu edes nostagian takia kaivaa vanhoja levyjä esiin.

Feikki sanoi:
Mennään takaisin kivikauteen, eihän tätä bändiä ole virallisesti ollut olemassa reiluun kymmeneen vuoteen, ellei nyt joku halua laskea mukaan 90-luvun lopussa tapahtuneita keikkoja.

Hankin Stonen tuotannon uudelleenjulkaisut äskettäin ja ei ollut muisti tehnyt tepposia. Jumankauta mitä soitantaa! Mun korva sietää Joutsenniemen laulua hyvin, mutta tuo saattaa olla ainoa miinus, mitä bändistä väkisellä etsien löydän.

Mun ikäiset metallista pitävät luultavasti Stonen tuntevat ja mielipiteitä bändistä heiltäkin kuulisin. Tosin mua kiinnostaa etenkin sellaisten ihmisten mielipiteet, jotka on kuulleet bändiä vasta nykyään, eivätkä esim. ole 80-luvulla bändiä nähneet keikalla.

Suomen paras bändi kautta aikain. Sorry Hurriganes, go home Hanoi Rocks.

Pari keikkaa näin tuossa 90 loppupuolella(lepakossa ja nummirockissa muistaakseni), ja potki aivan perkeleen lujaa livenä. 80-luvulla olin vielä liian nuori tähän touhuun.
Levyistä mielestäni ensimmäinen on selkeästi paras, mutta vitun kovia kaikki.

Kovasti tykkäsin nuoruudessani ja tykkään edelleen. Hankin depyyttilevyn cd-formaatissa viime kesänä, ja täytyy sanoa että aika uskomattoman tiukkaa soitanta on kun ajattelee että taiteilijat olivat tuolloin 17-18 -vuotiaita nappuloita. Kertaalleen pääsin näkemään bändin livenä vuonna -90 ja todella hyvin soitto kulki silloinkin.

Bändistä löytyy muuten imo. Suomen kovin kitaristi.

bfr sanoi:
Bändistä löytyy muuten imo. Suomen kovin kitaristi.

No kai sulta löytyy sitten hyllystä Latvala Bros Plays Wooden Eye? Ihan samaa paukutusta kuin Stonessakin. Mutta ei tartte kuunnella laulamista (huutoa).

Luin tuossa Hesarin kuukausiliitettä jokunen aika sitten. Siinä olisi Kari Tapio (?) isä/poika haastattelussa. Yllättäen paljastui, että se poika olikin Stonessa kitaristina! Heittää nykyään kai keikkaa iskän humppapumpun taustabändissä.

Synergyn uusia levyjä kannattaa hankkia. Latvala on nykyään muistaakseni siinä soittelemassa. Ykköskitarassa on Bodomin jamppa, joka kyllä on ammentanut oppinsa Latvalalta. Sen verran samantapaista tavaraa tulee. Ja hyviä riffittelyitä.

Back
Ylös Bottom