• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

SST-vaikutteinen selkätreeni

Mike

Ompa outo!
Pakkotoisto.com
Liittynyt
16.4.2002
Viestejä
81 754
Kaupunki
Helsinki
Sarcoplasma stimulating training

Sarcoplasmic hypertrophy is defined as an optimization of non-contractile elements and fluids. This hypertrophy results in a muscle mass increase without a strength increase.

Consistently applying the SST method for extended training cycles results in an increase of the connective tissue’s endosomial fibers, a higher glycogen retention – 1 gram of glycogen generates 3 grams of water retention- than traditional workout methods. Pumps and circulatory blood are enhanced tremendously.

The Sarcoplasma stimulating training is a unique method based on Patrick Tuor’s extensive coaching experience. Gathering data from top IFBB athletes and the scientific community, Patrick Tuor has come up with an exclusive system that is used by today’s top bodybuilders.

Strength indicates that you are primarily building the myofibrils, the force-generating strands in the muscle–not necessarily sarcoplasmic size. And it appears that the myofibrils are secondary when it comes to muscle mass.

Scientists are beginning to believe that the sarcoplasm is the major player in creating ultimate muscle size. So if you want more size, the SST System is exactly what you need.

Selkää voi treenata monella tapaa, mutta SST-systeemi on sille erittäin pätevä tehokeino ja tapa vedellä pidempiä jaksoja treenejä rutiinina SST. Tässä treenissä käytetty kyseisen systeemin metodeja.

Treeni alkoi high row vedolla, jossa vuorokäsin tehtiin 4x5, restit tässä on käytännössä 10-15sec luokkaa / puoli. Paino tässä pyritään hakemaan 10 toiston maksimin pintaan, jolla tuo 20 toistoa tehdään täyteen restejä apuna käyttäen.

Kun tämä tehdään kunnolla penkki alhaalla vetäen enemmän keskiselällä, tulee tässä semmoinen paine yläselkään, että tietää tehneensä. 2 kierrosta.




Toisena liikkeenä kahden käden soutua hammer-otteella. Toistot 3×10 ja restit 15sec. Tärkeää on pitää rinta mahdollisimman hyvin kiinni penkissä ja liikerata vain lyhenee jos ei jaksa toistoja, taaksepäin nojaaminen ei ole ratkaisu. Mieli siinä tekee nojata taaksepäin ja momentilla vetää sitä tankoa, mutta se nyt vain ei ole oikein. 2 kierrosta.





Ja sitten se ilkeä osuus treenissä, tuettu t-tanko. 80kg painoa ja ensiksi tehdään 5 omaa toistoa. 10sec rest, sen perään negatiivisia. Kaverin pitää auttaa se tanko reilusti supistukseen, josta lavan liikkeellä lähdetään laskemaan kontrollilla tankoa aivan lapojen maksimiavaamiseen saakka. Älkää hätäilkö sieltä alas.

10sec restiä, puolet kuormasta pois ja 40 kilolla hitaita positiivisia. Ja mä tarkoitan hitaita, ei mitään nykästen vauhtiin ja sitten hidastellaan, vaan se liike lähtee lapoja liikuttamalla rauhallisesti ja kaveri auttaa supistukseen jos tarvitsee. Siinä tekee taas mieli kiirehtiä, mutta se taas syö koko idean tästä. Perään sitten maksimitoistot mitä vielä tulee.



Seuraavaksi kahden liikkeen kombo, jossa 10+10 toistoa, kaksi kierrosta. Yates-soutu ja low-row kombona. Mitään tolkuttomia painoja ei tässä enää voi käyttää ja tärkeää on pitää maksimi liikerata tässä vedossa. Lavat auki ja sieltä supistukseen oikeasti lihaksella.



Ja koska räkkiveto on vain hyvä liike, niin sitä loppuun pari kierrosta 170kg ja treeni paketissa.

 
Ylös