Spinning

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Koslovc
  • Aloitettu Aloitettu
Laitetaas tänne,voipi siirtääkin.
Tykkäisin alottaa joskus harrastamani spinningin uudestaan,pyllylihakset sais kyytiä ja pääsis lämpimäs talvellakin pyöräileen. Kun viimeks tuli harrastettua,paikkana oli viimesen päälle nätisti ja tehosteilla laitettu ihan spinningsali(korostan tätä siks kun oon törmänny paikkoihin joissa kannetaan itse varastosta pyörät saliin ja takas),korotetut ja porrastetut rivistöt,valotehosteet yms. Se toi entistä parempaa fiilistä tekemiseen. Nyt kun toisessa kaupungissa,Turussa,olisi paikka hakusessa,olisiko kenelläkään paikallisella antaa vinkkiä johonkin suuntaan.
Tasokas,mutta hinta-laatusuhde paikallaan. Kylkiäisinä mielellään punttais samaan kuukausimaksuun.Saunassa rentoutuis kivasti....
Mietin Elixiaa,en ole käynyt,mutta kehtaako sinne mennä sitten muissa kuin 3000euron pinkeissä trikoissa,Madonna-logot juomapulloissa??Saatika kun raameja naiseks on enemmän kuin miss sixtyllä.
Kyseisen paikan hintoja ei ole päivittynyt mihkään....
Ja miten sitten lienee tietyn kuntosali-treenikeskuksen lahkosta eroaminen?

Ei tarvitse mainostaa,mutta pikkupikku vinkkinen:kippis1:

hei, siellä käy ihan tavallisia ihmisiä täällä hesassa niin uskompa että Turkkusessakin:) Itse viihdyn paremmin kuin satsilla. Jos innostaa tanssitunnit, niin niitä elixia tarjoaa kanssa kivasti.

Kiitos kommentista!
Kun ei tiedä,pitää olla epäileväinen että pysyy hengissä.

mulla ei ainakaan mitään negatiivista sanottavaa satsista ole... tän kaupungin elixiasta en tykkää yhtään, mut esim leppävaaran elixia on mahtava sali. ja ryhmäliikunnatkin varmaan aika jeessit. eiköhän turussa ole aika samoin.

mutmut, mulla (tosiaan satsissa) eroamiseen meni noin ½min, harmi, sillä nyt on jo ikävä ja erosin 2kk sit ja nyt en viittis liittyä uusiks kun pitäis maksaa liittymismaksu ja sit kk-maksukin nousi vuodenvaihteessa 3 eurolla taas...... ja vasta hetki sit nousi kahdella. mut ne on sillain, et sen 12kk:n aikana ne ei nouse mihinkään.
ja sen 12kk:n (tai sit ehkä jopa 24kk jos jostain syystä niin pitkän sopimuksen tahtoo tehdä) aikana eroaminen on vähän kinkkistä ellei esim muuta pois, jolloin se käsittääkseni on ihan mahdollista (ainakin jos siinä kaupungissa ei ole sen ketjun kuntokeskusta)

ja kyllä siellä käydä voi vaikkei miss sixtyt hevillä jalkaan meniskään.... ehkä siellä on vähän vähemmän rikkinäisiä reenipaitoja ja 3 kk putkeen käytettyjä samoja reenihousuja ihanine hajuineen, mut en mä sitä välttämättä miinuksena katsois. jos kaipaa eläimellistä raivoa ympärilleen niin sit se ei ehkä ole oikea paikka.

melkein kävisin tutustumiskäynneillä jokasen vaihtoehdon salilla (kun se on kuitenkin vuoden sitoutuminen niin ei sitä sokkona haluis tehdä) ja pohtis sit plussia ja miinuksia.

Itse käyn Turun Elixiassa ja suosittelen kyllä paikkaa lämpimästi. Osa xycling-ohjaajista on tosi huippuja, osa taas ihan ok. Puitteet on viihtyisät ja siistit, ja tarjonta on tosi laaja. Ja ihan tavallisia ihmisiä siellä salilla käy, sekaan vaan. Rohkeasti paikkaan tutustumaan ja kokeilemaan. = )

Mitä mieltä olette, kuinka hyvin saan jalkoja treenattua pelkästään spinningillä? Tai siis saanko niistä vähän solakammat?

Haluaisin kyllä, että jaloissa olisi lihaksia, en kaipaa mitään ruipelojalkoja. Mulla kuitenkin kaikki ylimääräinen kertyy alavartaloon, joten se on suhteessa paljon ylävartaloa isomman näköinen, vaikka aina pieni olenkin. Treenaan yläkropan salilla säännöllisesti (ja vihdoinkin on alkanut vähän tulosta näkyä, jee!), mutta jalat treenaan pääasiassa käymällä spinningissä 3-4 kertaa viikossa.

Onko teillä kokemusta tai näkemystä, saanko spinningillä mitään tuloksia aikaan, kun tavoitteena on vähän nykyistä hoikemmat jalat? (Ja mielellään tietysti vähän mukavammat pakarat jne...) Toistaiseksi ei oikein tuloksia ole tullut, mutta kovin pitkään en ole vielä edes käynyt spinningissä.

Syy tähän "jalkojen treenaamiseen" spinningillä on vain se, että tykkään siitä niin paljon. Käyn mielelläni spinningissä usein, mutta viikossa ei oikein ehdi jalkoja salilla treenata, jos käy spinningissä oikein usein... Salipäivän jälkeen ei oikein jaksaisi polkea. :wtf:

Mitä mieltä täällä ollaan muuten hydrospinningistä? :)

Mitä mieltä olette, kuinka hyvin saan jalkoja treenattua pelkästään spinningillä? Tai siis saanko niistä vähän solakammat?
Itse en korvaisi jalkatreeniä pelkästään spinningillä. Pyöräilyllä on kuitenkin melkein mahdotonta saada vastaavia tuloksia kuin salitreenillä. Solakammat jalat on helpointa saada tekemällä kunnon jalkatreeniä salilla ja sitten dieettaamalla rasvoja vähemmälle. :)

Suosittelen, että tekisit lyhyen takareisipainotteisen treenin jaloille vaikka parina kertana viikossa spinnutunnin jälkeen. Spinning tottakai verottaa jaksamista, mutta parempi näinkin kuin ei ollenkaan. Vaikka vain 2-3 liikettä (romanialainen mave, takareisikouksitus, askelkyykky yms.), pari sarjaa per liike. Siinä se!

Spinningissä suurin rasitus kuitenkin tulee etureisille, ja takareisien/pakaroiden osuus työstä on huomattavasti pienempi. Takareidet aktiovoituvat vain polkimen nostovaiheessa, ja tämä vaihe on usein se vähemmälle huomiolle jäävä. Yleensä varsinkin raskaissa mäissä sitä poljinta vain runnotaan alaspäin etureiden avulla. Klossit ja lukkopolkimet on paras apu nostovaiheen maksimoimiseksi. Jos ei vielä ole käytössä, ne kannattaa ehdottomasti hommata!

Spinningissä suurin rasitus kuitenkin tulee etureisille, ja takareisien/pakaroiden osuus työstä on huomattavasti pienempi. Takareidet aktiovoituvat vain polkimen nostovaiheessa, ja tämä vaihe on usein se vähemmälle huomiolle jäävä. Yleensä varsinkin raskaissa mäissä sitä poljinta vain runnotaan alaspäin etureiden avulla. Klossit ja lukkopolkimet on paras apu nostovaiheen maksimoimiseksi. Jos ei vielä ole käytössä, ne kannattaa ehdottomasti hommata!

mulla kyllä tulee jalat joka puolelta aivan juntturaan. tosin keskityn aina vetämään ne polkimet ylös takareisillä. sit jos vaan polkee ottamatta sitä huomioon niin sit se on lähinnä pakaratyöskentelyä kun tässä on viistoista vuotta poljettu pakaroilla ja pohkeilla ja no reidet on mitä on sit kaikin puolin. mut pohkeet on komiat! :D

en mäkään kyllä lähtis salireeniä korvaamaan spinningillä. joskus kun kävin vielä satsilla et oli mahdollisuus spinnatakin, niin yleensä oli viikossa yks jalkapuntti ja sit spinning, se oli aika toimiva. kai siihen voi vielä yhden spinningin tunkea, mut ei sitä ainakaan aivan kaikella puhdilla kannata tehdä.

tuntu tosi oudolta kun siellä kävi aina pari tyttöä joka päivä spinningis ja toinen oli vielä ohjaajana toisessa paikkaa, niin en tajua miten siinä palautuu. kun ne tosiaan aika kovaakin polki eikä mitenkään hissukseen. ja sit kaikki muut tunnit ja puntit päälle niin huihui.

ja tosiaan, kantsii kyl kunnon kengät hommata sinne. itsekin ostin vaikka kävin vaan kerta viikkoon, mutta kenkiä ei saanu kunnolla pysymään paikallaan niissä koloissaan ja polvet väänty jotenkin huonoon asentoon aina ja niitä sattu, noilla kengillä ei ikinä sitä ongelmaa oo ollut. ja tosiaan onnistuu se polkimen ylösvetäminenkin paremmin niillä.

Spinning on parasta huumetta!! :)

Itellä vaan tosi raskaaks käy usean kerran viikkovauhdilla harrastaa, kun näin pienelle jalalle ei tehdä spinning-kenkiä. Jalka on aina huonossa asennossa poljinta vasten, eikä nostoliikkeen tehokkuus akselilla perse-takareidet-koskaan pääse oikein valloilleen..

Missä teillä liikkuu sykkeet spinningissä? Mä oon yrittäny vetää niitä joskus pk-treeneinä, mutta kun ei malttais himmailla... Mutta ilmeisesti kannattaa, jos aikoo useamman kerran viikossa käydä polkemassa ja sen lisäksi esim. jumpissa.

Tänään keskisykkeeksi tuli 150, polkemista 55 min. Alku- ja loppuverryttelyssä syke tais olla 110 tienoilla, sit parhaimmillaan kävi 175 lukemissa. Jaksoin silti ihan hyvin, mikä oli mukavaa :) Klossit taitaa kyllä lähteä hankintaan, sen verran ahkerasti huomasin muiden kenkiä vilkuilevani tänään tunnilla. Taidan olla hurahtanut tähän lajiin :)

Mullakin on tullut keskisykkeeksi juuri tuota 150, vähän yli. On kyllä aikasta koukuttava laji, en ole tosin nyt kiireiden takia kerennyt käymään spinnissä viikkoon mutta jos lauantaina kävisi reippailemassa taas pitkästä aikaa! On se vaan niin hieno fiilis sen tunnin jälkeen... :)

Itsekin olen hurahtanut spinningiin ihan täysin! :haart:

Joulukuusta asti olen käynyt sekä perus- että vauhtikestävyystunneilla. :)

Tänään pitkästä aikaa spinningissä jee. 55 min kunnon polkemista, keskisyke 155, välillä kävi melkein 180! Tykkään! Hiki vaan lentää :D

Itse en korvaisi jalkatreeniä pelkästään spinningillä. Pyöräilyllä on kuitenkin melkein mahdotonta saada vastaavia tuloksia kuin salitreenillä. Solakammat jalat on helpointa saada tekemällä kunnon jalkatreeniä salilla ja sitten dieettaamalla rasvoja vähemmälle. :)

Suosittelen, että tekisit lyhyen takareisipainotteisen treenin jaloille vaikka parina kertana viikossa spinnutunnin jälkeen. Spinning tottakai verottaa jaksamista, mutta parempi näinkin kuin ei ollenkaan. Vaikka vain 2-3 liikettä (romanialainen mave, takareisikouksitus, askelkyykky yms.), pari sarjaa per liike. Siinä se!

Kiitos neuvoista! :) Kokeilen nyt tuota tapaa, että teen lyhyen salitreenin myös jaloille tästä lähin, ja sitten sitä spinningiä vähän jaksamisen mukaan... Alkuun voi jalat mennä sen verran jumiin tosta salitreenistä, että täytyy ehkä luopua jostain spinningkerrasta. Mut ehkä sen kestää. ;) Toivotaan, että alkais jotain tuloksia tulla jossain vaiheessa...

- - - - - -

Sykkeistä vielä sen verran, et mulla on ainakin välillä keskisyke jopa lähellä 170:tä 60 min kestävällä spinningtunnilla. En näköjään osaa yhtään himmailla siinä polkemisessa, vaikka välillä pitäisikin... En edes ole mitenkään erityisen huonokuntoinen, että korkea syke ei siitä johdu. Treenaan paljon ja olen treenannut jo monta vuotta, spinningissä tosin en ole vielä kovin pitkään käynyt. Mut tykkään kyllä siitä, kun saa treenata kovaa. :)

Sykkeistä vielä sen verran, et mulla on ainakin välillä keskisyke jopa lähellä 170:tä 60 min kestävällä spinningtunnilla. En näköjään osaa yhtään himmailla siinä polkemisessa, vaikka välillä pitäisikin... En edes ole mitenkään erityisen huonokuntoinen, että korkea syke ei siitä johdu. Treenaan paljon ja olen treenannut jo monta vuotta, spinningissä tosin en ole vielä kovin pitkään käynyt. Mut tykkään kyllä siitä, kun saa treenata kovaa. :)

Niin, onhan se kivaa :) mutta omalla kohdallani mietin, onko se järkevää. Oon päätynyt omissa pohdinnoissani siihen, että on pakko tehdä pk-treeniä ainakin puolet viikon treeneistä tässä vaiheessa. Spinning on kyl ihan oma lajinsa, siinä sykkeet saa ihan hullun korkeelle, eikä tarvi ees paljoo yrittää :D Toisaalta kun tekniikka ja keskivartalon kestävyys paranee, niin sykkeetkin tippunevat.

Ja tää on sit ihan yleistä omaa avautumista, ei kenellekään henk. koht., vaikka simonen viestiä lainasinkin. Mua ihmetyttää minkä takia meidän salilla kaikki tunnit, jopa ne 1-2 tason spinningit vedetään täysillä. Ei oo mitään välimuotoa, vaan aina täysillä = ollaan aina vk-sykkeillä tai jopa yli. Jos tehdään ohjaajan mukaan + tempossa. Ihmetyttää, miten tunnit on suunniteltu, koska ei noilla tasoeroilla oo mitään merkitystä, jos tunnit ei eroa toisistaan selkeästi. Vai onkohan tuolla niin, että tyypit käy keskimäärin 1-2 kertaa viikossa polkemassa, jolloin ei oo niin väliä, jos se yksi harjoitus on kovempi...?

Jos jollain on tietoa tai arvauksia, saa selittää :)

voin antaa oman mielipiteeni spinning-ohjaajana.

salilla, jossa ohjaan on myös laitettu tunteja tasojen mukaan joista 1 taso alhaisin. itselleni kuuluu myös tälläinen tunti viikossa. sain sen tekemiseen tarkat ohjeet, joitan olenkin yrittänyt noudattaa. Mutta pakko myöntää, että verrattuna ihan vuoden alkuun on tason 1 tunti koventunut huomattavasti ja syynä se, että tuntuu ihan hirveältä katsoa kun ihmiset polkee ja niille ei tule edes hiki !

Tiedän toki, että itsepähän valitsevat tuntinsa, mutta miedän salillakin on niin niukkatarjonta ja uskon monien tulevan tunnille paremman puutteessa ja ilmeet eivät ole tyytyväisiä kun soitan ei-niin-kovatempoista poppia.

tässä on kai jotain ammattiylpeyttä, en haluaisi olla se löysäohjaaja:)
lälläritunteja on tylsä vetää, vaikka tottakai ymmärrän pk-treenin tarpeen ja alottelijoidenkin näkökulman... itsekin joskus sellainen olin

No, näin asiakkaan näkökulmasta... Se jos mikä on ammattitaitoa, ettei vedätä niitä ykköstason tunteja täpöllä. Vaan tajuaa sen, että kyseessä on ykköstason tunti ja se tehdään sen tason (= pk, luulisin) mukaan. Ne ketkä haluaa kovemman treenin, tekee sit itsenäisesti kovemmalla vastuksella/tempolla. Tai menee sitten ylempien tasojen tunneille, right? :)

Mutta kiitos vastauksesta, taidankin laittaa palautetta suoraan salille, enkä ruikuttaa täällä. Ties vaikka sielläkin ohjaajat olisivat itsenäisesti nostaneet tuntien tasoa.

Mä myyn omat spinning-kenkäni uusien tieltä. Eli jos olet innostunut spinnauksesta ja omistat 38-kokoisen jalan, kannattaa mennä katsomaan mun ilmoitus tuolta Osto/ Myynti -osiosta:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom