Spinning, PUMP, RPV vai mikä salitreenin vastapainoksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 323443
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

323443

Banned
Tulipa tässä mieleen, että oisko jollain hyvää ehdotusta siihen, että mikä jumppa ois hyvää vastapainoa salitreenille ja yleensäkin naiselle, joka haluaa kehittää kroppaansa... ja tietysti kiinteyttää siinä samalla?
Entä mitä olette mieltä sellaisesta treeniohjelmasta, että vuorovkoin treenaa salilla ja käy jumpissa? Elikkä siis yhdellä vkolla käy ahkeraan salilla treenaamassa punteilla (tietty myös aerobistakin lisäksi, kuntofillari) ja toisella vkolla käy PUMP-tunnilla ja sit tekee muutenkin enempi aerobista? Sit taas seuraavalla salitreeniä jne. jne. Vai meneekö ihan järjettömäksi?

Itse tykkään kovasti treenata kyllä salilla painoilla kunnon treeniä, mutta tykkään myös käydä ohjatuilla tunneilla. Olen käynyt esim. seuraavilla tunneilla: bodycombat, pump, reisipakaravatsa-jumppa, elli-spinning ja spinning. Mutta nyt on vuoden verran ollut enempi ohjelmassa vain salitreenit ja huomaa, että se notkeus ja normaali kunto tai kestävyys on hiukka huonontunut. Pitäs saada vähän takaisin sitä normaalia hyvää kuntoakin ja vetreyttä....

Aika ei vain oikein meinaa riittää kaikkeen, mutta tahtoisin tunneillakin käydä, joten miten teidän mielestä kannattais jaotella noita? Normaalisti tosiaan yritän käydä salilla 5-6 krt/vko.... oli se sit jumppaa tai salitreeniä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Salitytsy sanoi:
Tulipa tässä mieleen, että oisko jollain hyvää ehdotusta siihen, että mikä jumppa ois hyvää vastapainoa salitreenille ja yleensäkin naiselle, joka haluaa kehittää kroppaansa... ja tietysti kiinteyttää siinä samalla?
Entä mitä olette mieltä sellaisesta treeniohjelmasta, että vuorovkoin treenaa salilla ja käy jumpissa? Elikkä siis yhdellä vkolla käy ahkeraan salilla treenaamassa punteilla (tietty myös aerobistakin lisäksi, kuntofillari) ja toisella vkolla käy PUMP-tunnilla ja sit tekee muutenkin enempi aerobista? Sit taas seuraavalla salitreeniä jne. jne. Vai meneekö ihan järjettömäksi?

Itse tykkään kovasti treenata kyllä salilla painoilla kunnon treeniä, mutta tykkään myös käydä ohjatuilla tunneilla. Olen käynyt esim. seuraavilla tunneilla: bodycombat, pump, reisipakaravatsa-jumppa, elli-spinning ja spinning. Mutta nyt on vuoden verran ollut enempi ohjelmassa vain salitreenit ja huomaa, että se notkeus ja normaali kunto tai kestävyys on hiukka huonontunut. Pitäs saada vähän takaisin sitä normaalia hyvää kuntoakin ja vetreyttä....

Aika ei vain oikein meinaa riittää kaikkeen, mutta tahtoisin tunneillakin käydä, joten miten teidän mielestä kannattais jaotella noita? Normaalisti tosiaan yritän käydä salilla 5-6 krt/vko.... oli se sit jumppaa tai salitreeniä.
Tehokkaan saliharjoittelun lisäksi, kannattaa harrastaa myös aerobista, ehdottomasti. Itse jaottelen salipäivän n. 3 kertaa viikossa ja juoksen välipäivinä n. 1/2 tuntia intervallityyppisesti eli nopeita vetoja ja rauhallista hölkää vuorotellen. Aikani on todella rajallinen joten noin 3-4 aerobista 1/2tuntista viikkon mahtuu hyvin. Intervallin ideana on se, että juostaan täysillä mahdollisimman jyrkkää ylämäkeä esim pururadalla niin että syke saa nousta maksimiinsa, jonka jälkeen hölkätään tai kävellään..niin että hengitys palautuu.. Olen tämän harjoituksen huomannut parantavan nopeammin hapennottokykyä ja kiihdyttävän aineenvaihduntaa paremmin kuin usean tunnin aerobiset rasvanpolttosessiot...niihin ei aikani riitä. Ja ylämäkijuoksu on tosi tehokasta pepulle ja jaloille..kehittyvät vähän erillailla kun suositulla kyykkäämisellä salitreenissä...SUOSITTELEN!:rock:

Salitytsy sanoi:

Minä keskittyisin täysillä salitreeneihin, esim. 4 kertaa viikossa (4-jaettu ohjelma) ja sitten täydentäisin treenejä vaikkapa yhdellä spinning- ja combat tunnilla. Tästä paketista sinulle muodostuisi 6 treenipäivää viikossa ja yksi lepo tai jos haluat treenata vain viitenä päivänä viikossa, niin sitten esim. 3 saliharjoitusta (3-jaettu ohjelma) ja 2 aerobista harjoitusta viikossa + 2 lepopäivää.

Viikko-ohjelmasi voisi näyttää vaikkapa tältä, jos treenipäiviä olisi 6:

Ma jalat
Ti rinta ja hauis
Ke spinning
To selkä
Pe Body Combact
La olkapäät ja ojentajat
Su lepo

Salitytsy sanoi:

Salitreenin vastapainoksi minun mielestäni pumppi on liian raskas. Salitreenit hakkaavat myös reisipakaravatsa-jumpat kuus-nolla eli tehokas saliohjelma, joka sisältää kyykkyjä ja muita perusliikkeitä kiinteyttää myös sinun kroppaasi, joten unohtaisin pumpin ja rpv-jumpan. Nimenomaan spinning ja bodycombatissa saisit sitä kestävyyttä ja yleiskuntoa. Toinen näistä treeneistä voisi olla hieman kevyempi, tyyliin spinningissä kävisit rasvanpolttosykkeellä rullailemassa ja palauttelemassa kroppaasi. Body Combatin voisit vaikka tehdä kovemmilla tehoilla ja nostaa sykettäsi yli rasvanpolttorajan. Nämä kaksi aerobista treeniä viikossa parantavat varmasti sinun kuntoasi, jonka olet koennut huonontuneen pelkillä salitreeneillä. Teethän varmasti salitreenisi tehokkaasti?

Minun neuvoni siis on että älä rupea liikaa säätämään treeniesi kanssa, tyyliin punttiviikko-BodyPump-viikko. Kuntosalitreenaamisen ja aerobisen harjoittelun yhdistelmällä saat varmasti paremmat tehot irti. Esimerkki ohjelmani on aika rankka, mutta ihan mahdollinen toteuttaa. Silloin täytyy vaan muistaa huolehtia MONIPUOLISESTA ja SÄÄNNÖLLISESTÄ ruokavaliosta ja riittävästä levosta, hyvät yöunet ovat tärkeät. Sunnuntai on tärkeää pyhittää totaaliselle levolle ja hyvälle ruoalle :D

Salitytsy sanoi:

Kai tuo riippuu mistä roikkuu. Monet harrastavat lenkkeilyä (sauvakävelyä, kävelyä, juoksua), joku pyöräilyä jne. Minä harrastan kamppailulajeja ja käyn kerran viikossa pallottelemassa sählyä. Se on tosin tuolla meidän porukalla enemmän palauttavaa, ei tule hiki sanan varsinaisessa merkityksessä. Yritän myös käydä ohjatussa venyttelyssä 1krt / vko. Muuten venyttelyt tuppaavat jäämään olemattomiksi. Kamppailulajit eivät välttämättä ole paras tapa saavuttaa jättimäistä habaa, mutta pidän niistä muuten kovasti ja pyrin kehittymään myös harrastamassani lajissa. Ehkä jopa niin, että nykyään puntti tukee kamppista kun ennen reenasin niin että muut lajit tukevat punttia. :D

Salitytsy sanoi:

Eäää... Jos käy puntilla niin käy sitten joka viikko. Väliviikon puntista voit pitää esmes kerran kuussa (tällöin kevyt puntti). Kutsutaan myös lepoviikoksi. :)

Salitytsy sanoi:
Olen käynyt esim. seuraavilla tunneilla: bodycombat, pump, reisipakaravatsa-jumppa, elli-spinning ja spinning. Mutta nyt on vuoden verran ollut enempi ohjelmassa vain salitreenit ja huomaa, että se notkeus ja normaali kunto tai kestävyys on hiukka huonontunut. Pitäs saada vähän takaisin sitä normaalia hyvää kuntoakin ja vetreyttä....

Paljonko aerobista kuuluu nyt viikkoosi? On tärkeää pitää myös aerobisesta kunnosta huolta, eikä päästää sitä rapistumaan. Kolme tai jopa neljä aerobista menee vielä ihan hyvin viikkoon jos käyt 3 krt puntilla tosissasi. Kaiken aerobisen ei tarvitse olla hulluntäysillä tehtyä puurtamista. Vähempikin riittää. Maksimisykettä ei tarvitse vetää pintaan kun kerran / vko. Pumpin ja muokkaukset voit unohtaa, ne eivät mitenkään tue salia (hidastavat vain äkkiä palautumista) eivätkä kehitä merkittävästi hapenottokykyä. Notkeutta voit reenata venyttelemällä ja erilaisilla liikkuvuusharjoitteilla joko ohjatusti tai ilman. Itse pyrin tekemään liikkuvuusharjoitteita ittekseni 1krt / vko ja venyttelen stretchissä 1 krt / vko kunnolla. Parantaa muuten huomattavasti liikkuvuutta.

fitnesspimu sanoi:
Salitreenin vastapainoksi minun mielestäni pumppi on liian raskas. Salitreenit hakkaavat myös reisipakaravatsa-jumpat kuus-nolla eli tehokas saliohjelma, joka sisältää kyykkyjä ja muita perusliikkeitä kiinteyttää myös sinun kroppaasi, joten unohtaisin pumpin ja rpv-jumpan. Nimenomaan spinning ja bodycombatissa saisit sitä kestävyyttä ja yleiskuntoa. Toinen näistä treeneistä voisi olla hieman kevyempi, tyyliin spinningissä kävisit rasvanpolttosykkeellä rullailemassa ja palauttelemassa kroppaasi. Body Combatin voisit vaikka tehdä kovemmilla tehoilla ja nostaa sykettäsi yli rasvanpolttorajan. Nämä kaksi aerobista treeniä viikossa parantavat varmasti sinun kuntoasi, jonka olet koennut huonontuneen pelkillä salitreeneillä. Teethän varmasti salitreenisi tehokkaasti?

Minun neuvoni siis on että älä rupea liikaa säätämään treeniesi kanssa, tyyliin punttiviikko-BodyPump-viikko. Kuntosalitreenaamisen ja aerobisen harjoittelun yhdistelmällä saat varmasti paremmat tehot irti. Esimerkki ohjelmani on aika rankka, mutta ihan mahdollinen toteuttaa. Silloin täytyy vaan muistaa huolehtia MONIPUOLISESTA ja SÄÄNNÖLLISESTÄ ruokavaliosta ja riittävästä levosta, hyvät yöunet ovat tärkeät. Sunnuntai on tärkeää pyhittää totaaliselle levolle ja hyvälle ruoalle :D

Allekirjoitan täysin tuon fitnesspimun tekstin. Liika säätäminen pistää vain harrastelijan pään sekaisin ja aiheuttaa turhaa stressiä, ja syömisen ja levon merkitystä ei voi koskaan korostaa liikaa! :thumbs:

Zone-sarja -42%
Olen myös sitä mieltä, että spinning tai bodycombat (eli siis joku hieman aerobisempi laji kuin RPV-jumppa esimerkiksi) on hyvää vastapainoa saliharrastukselle.

Itselläni on 3-jakoinen ohjelma, ja harrastan spinningiä 4 kertaa viikossa. Yksi noista kerroista on juuri "palauttavaa rullailua" ja sykkeet eivät nouse kovinkaan korkealle (eli n. 120-140).

Näistä spinning-tunneista ei ole ollut suuremmin haittaa kehitykselle, mutta esim. jalkapäiväni ei tietenkään voi olla samana päivänä, jolloin harrastan spinningiä. Itselläni tämä järjestely on kuitenkin toiminut hyvin. Aerobinen kunto on mielestäni myös yhtä tärkeää kuin salilla käynti (ainakin itselleni, sillä en osaisi valita spinningin ja salin välillä. Saa nähdä miten käy kun rupean pitämään spinning-tunteja...)

Vastapainoksi kävelen paljon (jokseenkin alhaisilla sykkeillä) ja käyn myös rullaluistelemassa ja tanssimassa. Näitä en kuitenkaan laske edes urheiluksi, vaan enemmänkin huvikseni niitä harrastelen.

Mäyräkoira sanoi:
Kai tuo riippuu mistä roikkuu. Monet harrastavat lenkkeilyä (sauvakävelyä, kävelyä, juoksua), joku pyöräilyä jne. Minä harrastan kamppailulajeja ja käyn kerran viikossa pallottelemassa sählyä. Se on tosin tuolla meidän porukalla enemmän palauttavaa, ei tule hiki sanan varsinaisessa merkityksessä. Yritän myös käydä ohjatussa venyttelyssä 1krt / vko. Muuten venyttelyt tuppaavat jäämään olemattomiksi. Kamppailulajit eivät välttämättä ole paras tapa saavuttaa jättimäistä habaa, mutta pidän niistä muuten kovasti ja pyrin kehittymään myös harrastamassani lajissa. Ehkä jopa niin, että nykyään puntti tukee kamppista kun ennen reenasin niin että muut lajit tukevat punttia. :D

Eäää... Jos käy puntilla niin käy sitten joka viikko. Väliviikon puntista voit pitää esmes kerran kuussa (tällöin kevyt puntti). Kutsutaan myös lepoviikoksi. :)

Paljonko aerobista kuuluu nyt viikkoosi? On tärkeää pitää myös aerobisesta kunnosta huolta, eikä päästää sitä rapistumaan. Kolme tai jopa neljä aerobista menee vielä ihan hyvin viikkoon jos käyt 3 krt puntilla tosissasi. Kaiken aerobisen ei tarvitse olla hulluntäysillä tehtyä puurtamista. Vähempikin riittää. Maksimisykettä ei tarvitse vetää pintaan kun kerran / vko. Pumpin ja muokkaukset voit unohtaa, ne eivät mitenkään tue salia (hidastavat vain äkkiä palautumista) eivätkä kehitä merkittävästi hapenottokykyä. Notkeutta voit reenata venyttelemällä ja erilaisilla liikkuvuusharjoitteilla joko ohjatusti tai ilman. Itse pyrin tekemään liikkuvuusharjoitteita ittekseni 1krt / vko ja venyttelen stretchissä 1 krt / vko kunnolla. Parantaa muuten huomattavasti liikkuvuutta.

Nykyiseen vko-ohjelmaan kuuluu arkena about 3 päivänä kuntofillarointia/juoksumatolla juoksua salitreenin lisäksi (30-45 min). Sitten vkonloppuisin käyn lenkillä tai salilla vain polkemassa kuntofillarilla 40-60 min. Tuntuu vain, että ois kivempi jotain muutakin koittaa välillä kun tavallisella kuntofillarilla polkemista, mutta sitten taas salitreenin jälkeen ei oikein nappaa enää mikään spinning-tunti ja eipä toisaalta oikein oo aikaa koko iltaa viettää salilla.
Tuo Fitnesspimun ehdotus kyllä kuulostaa aika hyvältä... pienillä omilla muutoksilla :)

fitnesspimu sanoi:
Minä keskittyisin täysillä salitreeneihin, esim. 4 kertaa viikossa (4-jaettu ohjelma) ja sitten täydentäisin treenejä vaikkapa yhdellä spinning- ja combat tunnilla. Tästä paketista sinulle muodostuisi 6 treenipäivää viikossa ja yksi lepo tai jos haluat treenata vain viitenä päivänä viikossa, niin sitten esim. 3 saliharjoitusta (3-jaettu ohjelma) ja 2 aerobista harjoitusta viikossa + 2 lepopäivää.

Viikko-ohjelmasi voisi näyttää vaikkapa tältä, jos treenipäiviä olisi 6:

Ma jalat
Ti rinta ja hauis
Ke spinning
To selkä
Pe Body Combact
La olkapäät ja ojentajat
Su lepo

Kai hiukka on nyt hakusessa vielä se oma ohjelma kun vasta nyt jonkun aikaa olen taas käynyt sillai KUNNOLLA salilla. Nyt on intoakin kerääntynyt ja pikkuhiljaa alkaa se hyvä fiilis taas tulemaan takaisin kun se on ollu vähän kadoksissa. Nyt pitäs vaan löytää se sopiva vko-ohjelma itelleen, että tulis jotain tulosta ja jäis vähän vapaa-aikaakin. Ja kai sitä ruokavaliotakin pitäis vähän kattoo, että pitäskö vähän sitäkin muutella.

Mutta kuulostaisko järkevältä tällanen:

Ma spinning
Ti ojentajat ja hauis
Ke selkä
To spinning
Pe jalat
La rinta ja olkapäät
Su täys lepopäivä ja syöntipäivä :)

Oisko ideaa??

Salitytsy sanoi:
Nykyiseen vko-ohjelmaan kuuluu arkena about 3 päivänä kuntofillarointia/juoksumatolla juoksua salitreenin lisäksi (30-45 min). Sitten vkonloppuisin käyn lenkillä tai salilla vain polkemassa kuntofillarilla 40-60 min. Tuntuu vain, että ois kivempi jotain muutakin koittaa välillä kun tavallisella kuntofillarilla polkemista, mutta sitten taas salitreenin jälkeen ei oikein nappaa enää mikään spinning-tunti ja eipä toisaalta oikein oo aikaa koko iltaa viettää salilla.
Tuo Fitnesspimun ehdotus kyllä kuulostaa aika hyvältä... pienillä omilla muutoksilla :)

Eli siis aerobiset omina päivinään ja salipäivinä ehkä jotain pientä pyörän polkemista? Minustakin kuulostaa hyvältä. Kannattaa ehkä ottaa myös joku jooga / venyttelytunti ja se voi olla vallan hyvin salipäivänä.

Salitytsy sanoi:
sitten taas salitreenin jälkeen ei oikein nappaa enää mikään spinning-tunti ja eipä toisaalta oikein oo aikaa koko iltaa viettää salilla.

Ei missään nimessä! Itse olen oppinut tämän kantapään kautta. Ensimmäisen punttivuoteni harrastin tuota raudan kolistelua ja sitten suoraan spinningiin...TERVE VAAN! Tosi fiksua touhua. Rajansa kaikella. Silloin kun teet punttia, tee se satanen lasissa. Sitten kun on aerobisen vuoro, pistä kaikki likoon. 2 erityylistä treeniä peräkkäin on nimenomaan sitä SÄÄTÄMISTÄ, josta ei ole mitään hyötyä! Tuolla menolla saa vain itsensä ylikuntoon.

Et siis haluakaan käydä siellä BodyCombatissa vai? Tuo sinun viikko-ohjelmasi ei ainakaan sisältänyt sitä. Jos aiot käydä kaksi kertaa viikossa spinningissä, niin tee ainakin toinen tunneista tosiaan rasvanpolttosykkeellä (about 120-145). Kevyempi tunti voisi olla vaikka tuolloin torstaina.

Jos nyt pilkkua viilataan, niin muuttaisin vielä perjantaille rinnan ja hauiksen ja lauantaille jalat. Jalkatreeni on kuitenkin raskas (toivottavasti!), joten ois tosi hyvä että sen jälkeen olisi tuo lepopäivä. Kaiken lisäks torstaina sulla on spinning, joten perjantaina jalat voivat mahdollisesti olla hiukan väsyneet edellisen illan polkemisesta.

Ehkäpä nuo ojentajat ja olkapäät + selkä menee perättäisinä päivinä. Itse en koskaan treenaa kahta peräkkäistä päivää punteilla (paitsi rinta ja haba + jalat). IMO siirtäisin ma spinningin tiistaille ja olkapäät ja ojentajat maanantaille. (tämä ei ole kyllä välttämättä tarpeellista. Sinulle on varmaan tuolloin ma ja to jotkut favorite spinningtunnit? ;) )

Ma Olkapäät ja Ojentajat
Ti Spinning
Ke selkä
To spinning
Pe rinta + hauis
La jalat
Su täys lepopäivä ja syöntipäivä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
fitnesspimu sanoi:
Ei missään nimessä! Itse olen oppinut tämän kantapään kautta. Ensimmäisen punttivuoteni harrastin tuota raudan kolistelua ja sitten suoraan spinningiin...TERVE VAAN! Tosi fiksua touhua. Rajansa kaikella. Silloin kun teet punttia, tee se satanen lasissa. Sitten kun on aerobisen vuoro, pistä kaikki likoon. 2 erityylistä treeniä peräkkäin on nimenomaan sitä SÄÄTÄMISTÄ, josta ei ole mitään hyötyä! Tuolla menolla saa vain itsensä ylikuntoon.

Et siis haluakaan käydä siellä BodyCombatissa vai? Tuo sinun viikko-ohjelmasi ei ainakaan sisältänyt sitä. Jos aiot käydä kaksi kertaa viikossa spinningissä, niin tee ainakin toinen tunneista tosiaan rasvanpolttosykkeellä (about 120-145). Kevyempi tunti voisi olla vaikka tuolloin torstaina.

Jos nyt pilkkua viilataan, niin muuttaisin vielä perjantaille rinnan ja hauiksen ja lauantaille jalat. Jalkatreeni on kuitenkin raskas (toivottavasti!), joten ois tosi hyvä että sen jälkeen olisi tuo lepopäivä. Kaiken lisäks torstaina sulla on spinning, joten perjantaina jalat voivat mahdollisesti olla hiukan väsyneet edellisen illan polkemisesta.

Ehkäpä nuo ojentajat ja olkapäät + selkä menee perättäisinä päivinä. Itse en koskaan treenaa kahta peräkkäistä päivää punteilla (paitsi rinta ja haba + jalat). IMO siirtäisin ma spinningin tiistaille ja olkapäät ja ojentajat maanantaille. (tämä ei ole kyllä välttämättä tarpeellista. Sinulle on varmaan tuolloin ma ja to jotkut favorite spinningtunnit? ;) )

Ma Olkapäät ja Ojentajat
Ti Spinning
Ke selkä
To spinning
Pe rinta + hauis
La jalat
Su täys lepopäivä ja syöntipäivä

Ok, järkevältä kuulostaa. Onhan se totta, että jalkatreeni on aina rankempi treeni kuin muut ja sen jälkeen kyllä ois hyvä olla lepoa. Toi sun ehdotus kyllä kuulostaa hyvältä.

Combat kiinnostaa kyllä, mutta salilla, jossa nyt käyn ei sitä ole. Ennen asuin lähempänä toista salia (sama omistaja kylläkin) niin siellä tuo combat-tunti oli ja kävin siellä joka vko, mutta nyt ei oikein jaksa lähteä pelkän combatin takia kauemmas salille kun toinen sali on paljon lähempänä, mutta kesällä varmaan tulee sit taas mentyä kyllä kun pääsee fillarilla.

Jooga/Pilates/Alexander-tekniikka

Salitytsy sanoi:
...oisko jollain hyvää ehdotusta siihen, että mikä jumppa ois hyvää vastapainoa salitreenille ja yleensäkin naiselle, joka haluaa kehittää kroppaansa...
...se notkeus ja normaali kunto tai kestävyys on hiukka huonontunut. Pitäs saada vähän takaisin sitä normaalia hyvää kuntoakin ja vetreyttä....

Itse käyn kerran viikossa bodylogic -tunnilla (Motivuksella) joka on kehon voimaa lisäävä menetelmä, jossa yhdistellään jooga-asentoja, Pilates-lihasvoimaharjoitteita ja kehon oikeaan asentoon tähtäävää Alexander-tekniikkaa. Suosittelen lämpimästi tämäntyyppistä kehonhallinta -harjoitusta viikottain kaikille etenkin notkeutta halajaville punttimimmeille. Sopii erinomaisesti kevyen päivän tereeniksi ja uskokaa tai älkää; muokkaa kroppaa tehokkaasti. Tuloksena kauniin ryhdikäs vartalo.

Helmuska sanoi:
Itse käyn kerran viikossa bodylogic -tunnilla (Motivuksella) joka on kehon voimaa lisäävä menetelmä, jossa yhdistellään jooga-asentoja, Pilates-lihasvoimaharjoitteita ja kehon oikeaan asentoon tähtäävää Alexander-tekniikkaa. Suosittelen lämpimästi tämäntyyppistä kehonhallinta -harjoitusta viikottain kaikille etenkin notkeutta halajaville punttimimmeille. Sopii erinomaisesti kevyen päivän tereeniksi ja uskokaa tai älkää; muokkaa kroppaa tehokkaasti kauniin ryhdikkääksi.

Varmasti pitää paikkansa.
Salilla ohjaaja mulle suositteli FitnessPilatesta ja oon nyt miettinyt, että pitäiskö mennä sinne. Ne tunnit vaan on niin kummallisina ajankohtina, että en oikein koskaan tunneille meinaa ehtiä... Mutta ehkä tuollainen tunti tosiaan voisi olla hyvä mulle.

Oon kokeillu FitnessPilatesta Esport Fitnessissä muutaman kerran. Hyvä tunti, vaikkei kyllä vetäny vertoja Bodylogicille (tottumiskysymys varmaan). Kävi "korvaushoidosta" aikana kun ei ollut varaa ostaa Esportin kk kortin lisäksi 10 x korttia Motivuksen tunneillekin...

:offtopic: Joo, ongelmana saada keskitettyä harrastus yhteen paikkaan. Rahaa menee hulluna, kun käyn vielä kolmannessa paikassa tanssitunneilla...:D

Jos vaan saat FP:n sopimaan aikatauluun, niin käy ihmeessä testaamassa. Tekee varmasti hyvää!

Latest posts

Back
Ylös Bottom