spinning osana juoksutreeniä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anneli87
  • Aloitettu Aloitettu
Suunnitelmanani on osallistua 10km juoksukilpailuihin. Olen juossut satunnaisesti jo monta vuotta ja peruskunto hyvä. Nyt halusinkin jotain tolkkua treeniin, että saisi mahdollisimman hyvän ajan puristettua irti.

Tähän mennessä olen käynyt 2krt viikossa spinningissä, kerran lenkillä ja kerran viikossa salilla (40min crosstrainerilla + vatsat&selät). + käyn kävelyillä

Oletan että voisin korvata osan muista treeneistä lenkeillä, mutta toimisiko spinnaus myös osana tehokasta kilpailuunvalmistautumista?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suunnitelmanani on osallistua 10km juoksukilpailuihin. Olen juossut satunnaisesti jo monta vuotta ja peruskunto hyvä. Nyt halusinkin jotain tolkkua treeniin, että saisi mahdollisimman hyvän ajan puristettua irti.

Tähän mennessä olen käynyt 2krt viikossa spinningissä, kerran lenkillä ja kerran viikossa salilla (40min crosstrainerilla + vatsat&selät). + käyn kävelyillä

Oletan että voisin korvata osan muista treeneistä lenkeillä, mutta toimisiko spinnaus myös osana tehokasta kilpailuunvalmistautumista?

Kyllä juoksu paranee juoksulla. Siis jos parasta tulosta haetaan, niin sillon juostaan. Toki harjoittelun mielekkyyden takia voi pitää puntin ja spinningin mukana ohjelmassa. Mutta jos pohjakuntoakin löytyy ja jalat on tottunu juoksuun, niin olis varmaan hyvä saada se kolme juoksutreeniä viikossa.

Tietysti kaikki on kiinni omasta tavoitteen asettelusta. Kyllä kympin jaksaa varmaan juosta vaikka olis käynyt vain kerran viikossa vähän juoksemassa. Jos haluaa hyvän ajan juosta, niin se on sitten asia erikseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom