Spinning-musiikki ehdotuksia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Päätin nyt hakea apua Pakkikselta, kun täällä näyttää olevan niin hyväntahtosta porukkaa :D

Asiahan on niin, että opetan spinningiä ja olen nyt puolisen vuotta tehnyt siis levyjä tunneilleni. Niissä on aina sama formaatti, eli ne kestävät n. 57 min, joista n. 7 min taustamusiikkia, jonka laitan soimaan kun ihmiset saapuvat, ja sitten kaikkea hitaitten ylämäkien ja nopeitten sprinttejen välimaastosta, sekä kaksi viimeistä kappaletta jotka ovat rauhallisia (venytysten aikana).

Olen katsellut täältä jo noita salimusaa-threadejä ja saanut muutamia hyviä vinkkejä. Konemusiikistakaan en tiennyt aiemmin kovinkaan paljoa, sillä se ei omaa lempimusiikkiani ole, mutta kaikkea sitä Pakkikselta oppii.

Nyt siis haen teiltä vinkkejä kappaleisiin, joita itse toivoisitte soivan spinningissä. Mielestäni mukana voi olla "konejympytystäkin", mutta koska tunneilla käy 17-55 vuotiaita, niin se ei välttämättä ole kaikkien mieleen. Etenkin juuri vanhemmat tuntuvat pitävän klassikoista, joita voivat (ainakin välillä, jos hengähdykseltään pysyvät) laulaa mukana. Olen yrittänyt ratkaista ongelman etsimättä harvinaisempia versioita mm. Abban, Roxetten, Bon Jovin ja muiden kaikkien tuntemien artistien lauluista.

Varmasti teiltä Pakkislaisilta löytyy vielä paljon ehdotuksia, joita en itse ole edes tiennyt/osannut ajatella. Eli pyytäisin teitä nyt ehdottamaan esim. TOP 5 (tai enemmänkin) spinning musiikkia. Pääasia, että lauluissa (elleivät ne ole tarkoitettu alku- tai loppumusiikiksi) olisi selkeä rytmi. Voin kyllä itse lisäillä ohjelmallani bassoa jne. tarpeen mukaan, mutta helposti tunnistettava rytmi on tietenkin olennaista.

Kiitän ja kumarran jo etukäteen :worship:

Sori tämä nyt ei tule järjestyksessä, kun on lähiaikoina musiikkitietoisuus ollut täysi nolla.. mutta paras musa spinningissä mikä on mieleen jäänyt moneksi vuodeksi fiiliksensä takia oli ylämäen kohdalla se Sopranos-sarjan tunnaribiisi Woke Up This Morning. Sen olen toivonut ilmestyvän jollekin käymälleni tunnille uudestaan :P

Tää menee ehkä hiukan yli ton toiveryhmän ja biisikuvauksen, mutta itse toivoisin kuulevani Viikatteen:Ajakaa, nimikin jo kliseinen spinnitunnille, mutta toimis loistavasti..

Juu, ehdotuksien ei siis tarvitse olla tollaisia mitä mainitsin esimerkkeinä, vaan ihan kaikki käy. Sekoittelen kyllä sitten parhaista sellaisia sekoituksia, että siellä on jokaiselle jotakin.

Lisää ehdotuksia vaan, jos teille tulee mitään mieleen :rock:

Meillä on spinningissä ollut hymynherättelijänä erilaisia suomihittejä ja mm. paula koivuniemen tahtiin on pumpattu menemään. Eihän niistä mitään vakavaa kokonaisuutta saa, mutta on mukavaa jos loppupuolelle on laitettu jotain erilaista ja repäisevää, niin jaksaa puurtaa loppuun asti hymy korvissa :)
Koivuniemeä, sambaa, viki? rostia ym. ;)

Tai näin kesän ollessa aiheena jotain yhden kesän hittejä menneiltä vuosilta, tuo suurelle osalle iloa ja puhtia menneitä muistoja palautellen...

Pistänpä nyt ihan konkreettisen listan mitä iPodissa soi fillarilla liikkuessa eli TOP 5 ylämäkibiisit:
1. Metallica: For Whom The Bell Tolls
2. The Chemical Brothers: Left Right
3. Don Johnson Big Band: Tokyo Ranger
4. Mötley Crüe: Black Widow
5. Teräsbetoni: Orjatar

Tän tahtiin oli kyllä jostain syystä hyvä fiilis polkea.

Chilli Feat. Carrapicho - Tic Tac Toe

Kevyttä alkuun lämppäriksi ja loppua kohden rankempaa. Välissä toki joku kevennys esim. nopeampi biisi tai biisinosa nopeaan kevyellä polkien.

Omat suosikkini on Rammstainin valikoidut biisit raskaina mäkinä pääasiassa seisten (Rammstainin musiikissa tulee ns. luonnollisia suvantovaiheita, jolloin porukka voi huilia esim. istuen) tai nightwishin biisit, joista on helppo löytää sen biisin sisältä nopeita, kevyitä polkemisvaiheita.

Rammstain: Links ja Feuer Frei
Marilyn Manson: The Beautiful People
Apulanta: Pahempi toistaan

Olisin aivan haltijoissani, jos joskus tarjoutuisi mahdollisuus hard rock spinningiin (muuallakin kuin kotona).

Ironbutt sanoi:
Olisin aivan haltijoissani, jos joskus tarjoutuisi mahdollisuus hard rock spinningiin (muuallakin kuin kotona).

Ou jee! :rock: Jos tollasta järjestettäis vakituiseen (tai edes kerran!) niin mut löytäisi jokaiselta tunnilta!!! :hyper:

Buuffitus sanoi:
Meillä on spinningissä ollut hymynherättelijänä erilaisia suomihittejä ja mm. paula koivuniemen tahtiin on pumpattu menemään.

Mä erehdyin joskus käymään sellaisen ohjaajan tunnilla jolla soi pari biisiä jotain "R.A.K.A.S. kultakultasein..." suomihumppaa per setti. Toisen kerran jälkeen merkkasin huolella kyseisen ohjaajan tunnit kalenteriini että EN varmasti eksy kolmatta kertaa. :jahas: :rolleyes: :)

Mutta hei, yhteen suuntaan kumarrat niin toiseen pyllistät. Joku näköjään tykkää spinnata humpankin tahtiin. :) :piis:

Muun muassa tällaisia soi omassa ämppärissä reenaillessa... ...poiminnat fillarointi-kansiosta :)

Propellerheads: Spy break
Fatboy Slim: Praise you, Right here right now
Björkin ekalta levyltä Big time sensuality, There's more to life than this
Nirvana: Breed :D
R.E.M: It's the end of the world (as we know it)
PJ Harvey: 50 ft queenie
Led Zeppelin: Whole lotta love
Pet Shop Boysiltä parhaita :)
Rollareiden klassikoita
Prodigy, melkein mitä vaan erityisesti Music for the Jilted Generationilta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitoksia vaan kaikille. Itse en voi noita suomenkielisiä kappaleita käyttää, koska en opeta Suomessa, mutta latasin kyllä muutamia niistäkin noiden ulkomaalaisten lisäksi ihan omaksi ilokseni ja hyvältä kuulostaa suurin osa teidän ehdotuksistanne!! :worship:

Toivottavasti saan vielä lisää ideoita, jos kuulette jotain hienoa musiikkia niin laittakaa tänne vaan ehdotuksia laidasta laitaan.

Minä se oon kova konemusan ja hevin ystävä, mutta tässäpä tällaisia ehkä vähemmän tunnettuja suosikkeja, joitten tahtiin tykittäisin spinningissä oikein mielelläni (ovat melko nopeabiittisiä):

The Mexican: Land of the Pharaohs (Carbon Based remix)
RX: Frozen Flame
Carbon Based: Cyclone
Re-form: Cyanide
Alek Száhala: Chimaera

Ja sitten ehdoton suosikki: Turmion Kätilöt: Verta Ja Lihaa (Proteus Instrumental remix) :rock:
Instrumental-versio ihan vaan siksi, kun mainitsit ettei suomenkielisiä voi soitella.

Yks tuttu on muuten vetänyt täällä Lahdessa Hard Rock -spinningejä, kyllä potkii! Pelkkää räimettä koko tunti :haart:

Itse tykkään kans rankemmasta musasta...Scooter on mun yks suosikki (mm. Fire, How much is the fish etc.) Sit kans hyvä on Race against the macchine: Wake up, Matrixin leffaCD:ltä...Kaikki trance on kans jees mm. Milk inc, RANK1 ym.

kirriainen sanoi:
Yks tuttu on muuten vetänyt täällä Lahdessa Hard Rock -spinningejä, kyllä potkii! Pelkkää räimettä koko tunti :haart:

MISSÄ?!?! Siis mikä paikka? Tää täytyy kesällä käydä testaamassa jos sitä vaan kesän ohjelmistosta löytyy... :D

lewe sanoi:
MISSÄ?!?! Siis mikä paikka? Tää täytyy kesällä käydä testaamassa jos sitä vaan kesän ohjelmistosta löytyy... :D
Nick´sillä oli. Taitaa vaan ko. ohjaaja olla vielä pidemmän aikaa ulkomailla, notta ei ihan vähään aikaan taida vastaavia tunteja olla, jollei joku muu niitä siellä vedä. Ite en muuten oo Nick´sillä käyny, että en sen kummemmin tiedä niitten tuntitarjonnasta.

Kiitti vaan kovasti vinkeistä, kuulostaa tosi hienoilta!

Spinning musiikin ei todellakaan tarvitse aina olla mitään tekno-jympytystä vaikka siinä helpoin rytmi onkin, vaan mielestäni rock käy todella hyvin erityisesti raskaampiin ylämäkiin. Jos joissakin lauluissa rytmi ei ole riittävän selvä, niin CD:itä miksatessani voin lisätä siihen bassoa tai laittaajonkun valmiin loopsin pohjalle, joka selventää rytmiä. Ja tietenkin RPM:n voi myös säätää, mutta jos biisissä lauletaan niin se voi kuulostaa vähän oudolta...

Eli siis mikä tahansa musiikki tosiaan käy, koska on itse asiassa uskomattoman hauskaa tehdä omia miksejä. Just sain valmiiksi nopeatempoisen tekno version Paco De Lucian flamencosta ;)

Itse liputan mm. näille:

Modern Talking - You're my heart, you're my soul
Duran Duran - Rio
Kaoma - Lambada
Haddaway - What is love
Loppuverryttelyssä haluaisin kuulla "Girl from Ipanema"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom