Spinnaako mimmit?

Niin, harrastaako kukaan punttimimmi spinningiä ja miten sovitatte sen punttitreenin kanssa. Tai lähinnähän tuo rasitus tulee jaloille joten ennen jalkapäivää lienee parasta olla spinnailematta!?!
Ja kuka sitä nyt kevään tullessa enää haluaa sisällä hikoilla kun alkaa olla pyöräilykelit muutenkin käsillä :rolleyes:

She Devil sanoi:
Niin, harrastaako kukaan punttimimmi spinningiä ja miten sovitatte sen punttitreenin kanssa. Tai lähinnähän tuo rasitus tulee jaloille joten ennen jalkapäivää lienee parasta olla spinnailematta!?!
Ja kuka sitä nyt kevään tullessa enää haluaa sisällä hikoilla kun alkaa olla pyöräilykelit muutenkin käsillä :rolleyes:

No jo vain. Oon ihan koukussa spinningiin ja muutenkin pyöräilyyn. Kesällä tulee tehtyä lenkkejä ulkona ja talvisin käyn spinnaamassa kolmisen kertaa viikossa. Ennen (siis edeltävänä päivänä) jalkatreeniä saatan käydä vetämässä maksimissaan kevyen rasvanpolttotunnin. Sama juttu myös jalkapäivän jälkeisenä päivänä; useasti huomaan kevyen reenin auttavan kipeisiin lihaksiin. Tuon rasvanpolttotunnin lisäksi koitan sisällyttää viikkoon kaksi intervallituntia tai sitten yksi intervalli ja yksi pidempi rasvis. Niiden paikat vähän vaihtelee, joskus saatan jäädä suoraan käsitreenin jälkeen polkemaan, jos virtaa riittää... Spinni on kivaa!

Jalkatreenin jälkeisenä päivänä tosiaan joku kevyt spinni tekisi varmasti hyvää.
Harmittaa vaan kun en ole löytänyt kesäksi lenkkikaveria, yksin on vähän tylsää fillaroida.

Mä tykkään kans spinningistä. Missään en saa sykettä niin ylös kuin spinnissä kovissa intervalleissa. Kerran viikossa suunnilleen käyn, en jalkapäivää edeltävänä päivänä. Tulee vielä juoksulenkkejäkin tehtyä, niin kyllä siinä on sovittamista jalkatreenien kanssa, kyllähän ne syö vähän tehoja siitä, mutta ei voi mitään.

Mariko, sinä kun näytät olevan Porvoosta niin voit varmaan valaista meikäläistä. Kuntoklubihan taitaa olla tällä hetkellä ainoa sali jossa spinningiä on, millaisia ohjaajia sieltä löytyy? Jumpassa olen joskus käynyt, mutta spinning on vielä vähän hämärän peitossa.
Mielenkiinnolla menen kyllä tarkastamaan uuden kuntokeskuksen tarjonnan kunhan se ensin avataan, spinning aikataulu oli jo tullut salin kotisivuille.

Olen myös innostunu spinningistä. Nimenomaan just noi intervallitunnit on suosikkeja. Käyn spinnaamassa korkeintaan kerran viikossa ja koitan sijoittaa sen pari päivää jalkatreenin jälkeen, että jää sit riittävän monta päivää väliä ennen seuraavaa treeniä.

Spinningistä...

Spinning on kans mun suosikki sisäaerobinen. Viime aikoina oon tosin vähentäny noin kertaan viikossa, kun oon yrittäny keskittyy erityisesti jalkoihin salilla, operaatio rimppakinttujen kasvatus meneillään... Siinä 3-4 pv jalkatreenin jälkeen oon yleensä käynyt tunnilla.

Voishan sitä varmaan jotain kevyempiä spinningejä vetää palautteluks, mutta ainakin mä tuppaan aina innostumaan ja polkemaan täysillä vaikka suunnitelmat ois ollu muuta ;) . Huipputehokas laji tosiaan, korvaa hyvin lenkkeilyn ja pyöräilyn talvella.

Mä olen käynyt spinnaamassa aktiivisesti kohta 8 vuotta, ja ihan koukussa olen vieläkin lajiin.
Mutta nykyisin pääpaino on fysiikan kehittämisessä ja siksi olen vähentänyt aerobisia ja spinnaan vain 1-2 kertaa viikossa. on ollut aikoja jolloin olen käynt 4 kertaa viikossa ja se on jo paljon se...
Spinning tekee kyllä jerkkua reisille :whip:

Spinning on ihanaa. Totaalisen koukussa siihen. :D
Spinningissä tulee käytyä kaksi kertaa viikossa, maanantaina rasvanpoltto ja keskiviikkona sykkeennosto. Kerran kuussa myös perjantaina 1,5 h maratonspinning. :whip:

Salilla käyn silloin kun sinne joutaa. Yleisimmin to, pe tai su. Silloinkin keskityn enemmän yläkropan treeniin, sillä spinnissä varsinkin etureiden lihakset kasvaneet ihan älyttömästi. Eli ne ihanan tuskalliset pitkät kontrollissa pyöräilyt ovat tehneet tehtävänsä. Myös reippaat punnerrukset ja punttien nostelut pyöräillessä on kasvattanut kivasti käsilihaksia. :hyper:

Minä olin myös koukussa spinningiin aina viime syksyyn asti. Tosi hauska tapa saada hiki!

Nykyisin vetelen jumpat kävelymatolla/cross trainerilla kun tuli vaihdettua salia. Välillä vähän ikävä spinnaamaan...

Ex-spinniohjaaja täällä... olisi kauhea polte päästä taas ohjailemaan ja :whip: varta vasten sen takia tunnille tulleita ihmisiä. :D Uudella asuinpaikkakunnalla en tosin ole käynyt kertaakaan vielä tunnilla, on niin hirmu hintaisia yksittäiset tunnit... Sinänsä hankalaa, kun salia en halua vaihtaa, viihdyn nyikyisellä loistavasti - mutta aktiivinen spinnailu tulee melko kalliiksi jos makselee yksittäisiä lippuja tai kymppikortteja. :( Tarttis kysyä josko joku ottais mut töihin! ;)

Mutta jalkatreenin jälkeisissä lihaskivuissakin jaksaa yllättävän hyvin spinnailla, vaikeampaa on nousta pyörän päältä pois ja lähteä taas kävelemään! :hyper:

Persikka sanoi:
Ex-spinniohjaaja täällä... olisi kauhea polte päästä taas ohjailemaan ja :whip: varta vasten sen takia tunnille tulleita ihmisiä. :D Uudella asuinpaikkakunnalla en tosin ole käynyt kertaakaan vielä tunnilla, on niin hirmu hintaisia yksittäiset tunnit... Sinänsä hankalaa, kun salia en halua vaihtaa, viihdyn nyikyisellä loistavasti - mutta aktiivinen spinnailu tulee melko kalliiksi jos makselee yksittäisiä lippuja tai kymppikortteja. :( Tarttis kysyä josko joku ottais mut töihin! ;)

Mutta jalkatreenin jälkeisissä lihaskivuissakin jaksaa yllättävän hyvin spinnailla, vaikeampaa on nousta pyörän päältä pois ja lähteä taas kävelemään! :hyper:

Ei muutaka kuin Pakkotoiston tytöille oma spinning-tunti ja Persikka ohjaamaan! Vois tehdä terää näin kesän kynnyksellä...

Mie tiedän Helsingistä parikin paikkaa, jossa spinning salin saa lainattua omaan käyttöön hyvin edullisesti - varsinkin jos on oma ohjaaja!

Spinniin oon ollut koukussa kolmisen kuukautta...
Tulee käytyä yleensä 3 kertaa/vko. Ke maasto, to maasto, ja sit joku päivä vielä RPM tai normaali rasvis.
Harmi vaan kun noi kaksi maastoa on peräkkäisinä päivinä. Mutta pakko on vaan päästä noille super tehokkaille tunneille ja ne on salin ainoat tuolloin ke ja to!! Harvoin oonkaan enää tehnyt jalka treeniä, sillä kahden päivän maasto tunnit takaavat kyllä kipeät jalat loppu viikoksi...Muutenkaan en ole voinut tehdä kunnon kyykkyjä tai prässiä, alaselän takia joten spinning on oiva vaihtoehto jalkatreenille...
Tosin yleensä ennen tota keskiviikon maastoa käyn tekemässä reisille ojennukset ja koukistukset ja jatkan siitä sit suoraan jalkatreeniä pyörän päällä=) :thumbs:

Onko kellään muulla tullut yhtään vaivautunut tai huvittunut olo niiden RPM tuntien ilmakitaran rämpytyksistä??
Mä en tajua miksi sellaista "jippii meistä on kivaa liikkua yhdessä" fiilistä pitää tollaisilla jutuilla hakea??Ohjaajiakin selvästi nolottaa kun kukaan ei oikein jaksa innostua joka tunti soittelee ilmaskittaa... :rolleyes:

She Devil sanoi:
Mariko, sinä kun näytät olevan Porvoosta niin voit varmaan valaista meikäläistä. Kuntoklubihan taitaa olla tällä hetkellä ainoa sali jossa spinningiä on, millaisia ohjaajia sieltä löytyy?

No mitäs noista sanois, mä oon käyny Björnin, Sannan ja Katan tunneilla, ei mitään valittamista. En pysty vertaamaan mihinkään, kun en ole muualla kuin Kuntoklubilla käynyt. Siellä on tunnit luokiteltu tasoihin 1-3, noista Katan oli rankin, taso 3. Samansisältöisiä kaikki tunnit, ylä- ja alamäkeä ja spurtteja. Tunnin teho on kylläkin itsestä kiinni, ne voi polkea niiin monella tapaa... Oma olotila lähentelee usein kuolemaa kun sieltä poistun.

Ironbutt sanoi:
Ei muutaka kuin Pakkotoiston tytöille oma spinning-tunti ja Persikka ohjaamaan! Vois tehdä terää näin kesän kynnyksellä...

Mie tiedän Helsingistä parikin paikkaa, jossa spinning salin saa lainattua omaan käyttöön hyvin edullisesti - varsinkin jos on oma ohjaaja!

Hmm... toi vois muuten olla ihan hyväkin idea...? :thumbs: :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom