Soutaako kukaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cemoto
  • Aloitettu Aloitettu
Minä tykkään soutamisesta enemmän kuin kuntopyörästä.
Soudan 5750m 30 minuutissa 10 vastuksella.
Minkälaisia tuloksia teillä muilla on?

Minä, minä!
Teen nyt talvisaikaan oikeestaan kaikki aerobiset soutulaitteella, samoin myös lämmittelyt ennen salitreeniä. Tykkään soutulaitteesta enemmän kuin kuntopyörästä, koska siinä myös yläkroppa saa liikuntaa (eikä pelkästään käsien heilumista rennosti kuten kävelyssä tms. vaan kunnon vetoa).

Meillä salilla taistellaankin epävirallisesti "salin soutumestaruus" -tittelistä... kisassa mukana kaksi kilpailijaa + raivoisa kannustusjoukko. :)

Mä soudan yleensä 60 min., paras matka tähän mennessä tunnissa on ollut 13 860 m eli puolessa tunnissa 6930 m. Tavallinen aerobinen treeni ei tosin ole noin intensiivinen, mut kaipa se siellä 13 000 m:ssä pyörii sekin.

Aloitin soutamisen vasta tonne salille mentyäni eli about kuukausi sitte. Saattais olla mukavaa tosin harrastaa sitä ihan luonnossakin. :)

Eiku :whip: vaan!

Minä myös

Mun täytyy kokeilla lauantaina paljon soutaa tunnissa. Aloitin vasta soutamisen ja ei mitää käsitystä mikä on hyvä ja mikä huono tulos :nolo:
Lauantaina siksi että saa sit täristä sunnuntain rauhassa jos ottaa koville.

Kosmikki sanoi:
Saanen vastata tähän viestiin vaikka mies olenkin :) Jos tuommoisen tuloksen oot soutanu, vieläpä kuukauden treenillä, niin eikun SM-kisoihin, olisi nimittäin aika kovaa valuuttaa...täältä voi käydä tsekkaamassa tuloksia.Eihän tuo sisäsoutu nyt niin hirveän yleisesti harrastattu laji ole ja meilläkin taisi lukion soutujoukkueessa olla aikoinaan eräs nainen jolla oli maailman kärkitulos eräältä matkalta vähän aikaa mutta silti tuloksesi on hiton kova.Jos soutu luonnossa kiinnostaa, niin suosittelen kirkkoveneporukkaan hakemutumista ja vaikka Sulkavan suursoutua, hieno tapahtuma.

Mtäh häh :D Tässä on nyt kaksi vaihtoehtoa: joko muistin tulokseni väärin (mutta kyllä se muistaakseni noin oli, tarkistettaneen!) tai sitten todennäköisempi vaihtoehto on se mitä säkin sanoit et sisäsoutu on niin vähän harrastettu laji, että kuka tahansa hieman kuntoa ja yllytyshulluutta omaava pääsee tohon! :D

Kirkkovenettä olen muutaman kerran kokeillu, se on kivaa! Samaten toi Sulkava (tai yleensäkin luonnossa soutelu) kiehtoisi erittäin paljon. Mutta katotaan minne se kokka joskus näyttää. :)

Innostuin sisäsoudusta pari vuotta sitten ja kävin innokkaasti soutuspinningissä, mutta sitten tuo harrastus jäi. Tykkään kyllä soutamisesta kovasti, mutta melkein laite pitäisi olla kotona että jaksaisin ko. lajia harrastaa, tykkään nimittäin tehdä aerobista kaikessa rauhassa enkä salin hälinässä. Ihan oikeaa soutua olympialuokan veneillä minun on pitänyt jo monena kesänä lähteä kokeilemaan, eräs soutajia valmentava tyyppi kun minua soutuspinningissä käytyäni pyyteli mukaan, mutta sekin on jäänyt osin ajan- ja osin rohkeuden puutteen vuoksi. Pieni kipinä kyllä vielä olisi erityisesti tuon "ulkosoudun" kokeiluun, katsotaan nyt jos sinne joskus vielä uskaltautuisi...

Tuo sisäsoutu on kyllä yllättävän mielenkiintoinen laji, siinä kun tekniikalla on loppujen lopuksi aika iso rooli! Minä en ainakaan osannut aluksi ottaa kunnolla jalkoja mukaan soutuun. Lisäksi tuo vastuksen merkitys on aika mielenkiintoinen, tehoja soutuun kun saa pienelläkin vastuksella melkoisesti kun vain lisää vetojen tehoja...

Hmm, tänään ajattelinkin poikkeuksellisesti lähteä salille tekemään aerobista. Pitäisiköhän ottaa vaikka puolen tunnin soutusessio ja katsoa kuinka pitkälle pääsen (Tuntia en lähde edes yrittämään, noutaja tulisi taatusti! Hurjan pitkään siis jaksat soutaa, Persikka). Eiköhän laitetakin punttimimmien oma kisa pystyyn :D

Muistaakseni sinä Tiukkis olit pitkäraajainen kuten minäkin sekä valittelit jossain threadissa sitä, että vaikka miten treenaisi niin lihakset eivät samalla tavalla erotu kuten lyhyemmillä treenaajasisarilla. Eiköhän vaihdeta lajia, oltais mekin lahjakkaita jossain! :D

Jaloilla saa kyllä tehostettua soutua todella paljon, samaten sillä saa kivan poltteen takamukseen! Tekniikan suhteen mäkin olen vasta opetteluvaiheessa, alussa mulle tulikin niska-hartiaseudulle jännitettä ja jälkeenpäin piti aina kunnolla venytellä jotta päässäkin veri kiertäisi. Mutta opettelu jatkuu! :)

Mä haluaisin kovasti soudella salilla silloin tällöin, mutta ongelmana on se että jalkapohjat ja nilkat ikäänkuin "puutuu" jo kymmenen minuutin soutamisen jälkeen. Onkohan ongelmana vääränlaiset kengät/asento/tekniikka vai mikä? Olisin vinkeistä kovasti kiitollinen :)

Miulla puutuu peppu. Isällä on kotona soutulaite, jolla olen silloin tällöin vedellyt. Mutta kärsivällisyyteni ei riitä kuin noin 20 minsan soutuun, aina ei siihenkään. Luonnossa tykkäisin myös soudella, mutta se mökin vene on lähinnä isän. (Käy joka kesä Sulkavalla vaikka viimeksi tais jäädä väliin sairauden takia.)

Soudan lämmittelynä 3000 m aina ennen punttitreeniä, siihen menee parhaimmillaan 14 min 10 s - 14 min 30 s. Kerään kilometrejä ja soudan viikossa keskimäärin n. 17 000 m. Salillani on innokas sisäsoutujengi, salin omistajalla on miesten maailmanmestaruuksia parikin, ikäluokassa 50 - 55 v.
Kerran viikossa yritän päästä mukaan soututunnille, jossa on intervalleja. Kun oikein innokkaasti kiskon, saan vähän yli 10 km kokoon lämmittelyineen, aikaa mene reilu tunti.
Eli siis pidän sisäsoudusta kovasti - kuten on jo sanottu, koko kroppa saa treeniä ja tuo porukan kiva ilmapiiri tekee aika tylsän treenin silti mieluiseksi. Ennen pääsiäistä saan 2 miljoonaa metriä täyteen - siitäkin saan T-paidan. Salilla on tähän mennessä 3 jäsentä saanut kokoon 10 miljoonaa metriä, minulla on vain tuo 2 miljoonaa tavoitteena.

Persikka sanoi:
Eiköhän vaihdeta lajia, oltais mekin lahjakkaita jossain! :D

:D Mutta olishan se tosiaan toisaalta kiva harrastaa lajia johon kroppa oikeasti sopii! Ihan oikeasti mietin kyllä silloin pari vuotta sitten, että soutaminen voisi olla minun juttuni. Mutta mutta, taidan olla jo menettänyt sydämeni niin pahasti punttitreenille, että siitä en ainakaan koskaan luovu :love:

Itse soudan kun käyn aerobista harrastamassa. Koskaan en ole kattonut kuinka paljon metrejä tulee, mutta treenaan niin että n. 20 minsaa soutua + muuta, esim. kuntopyörää tai hölkkää 20 minsaa lisää.

Soudussa tuohon 20 min. palaa kaloreita semmoset 220. Muutama en omista lukemista osaa sanoa. Käytän suurinta vastusta (10). Soutaminen on kivaa omasta mielestä ja jalat eivät väsy niin helposti kuin pyöräiltäessä.

tulos soutamisessa

Kävin tänää viimeinkin kokeilemassa sitä tunnin soutamista ja metriä tuli 11625, olen kyllä hyvin tyytyväinen tulokseen. No tämä oli eka kerta ja seuraavalla kerralla osaan jakaa voimia alkuun enemmän ja loppuun saman verran :kippis1: .

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom