Sopiva ruokavalio

Hei. Olen 18-vuotias tyttö ja olen tehnyt päätöksen aloittaa kuntoilun.
Tarkoitus olisi pudottaa painoa viitisen kiloa ja saada takapuoli, reidet (sisä- sekä ulkoreidet)
ja vatsa kiinteäksi, joten mitä minun tulisi syödä ja kuinka usein ja mitä taas jättää syömättä?

edit.
Tulisko käyttää proteiinijuomia,massaa, palautusjuomaa ? ym

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
entäs sitten nämä proteiini ja palautus mömmöt mitä miehet kittaa. Mihin ne auttavat ja tulisiko minun sitten juoda niitä? Milloin ja kuinka usein? Ennen treeniä?

Palautuminen on todella tärkeä osa. Palautusjuoman tarkoitus on palauttaa menetetyt energiavarastot kovan treenin jälkeen tärkeillä ravintoaineilla, joista tärkein on hiilihydraattien saanti. Kovan treenin seurauksena glutamiinitasot alenevat, ja siksi tarvitaan myös lisäravinteita, jota otetaan pitkin päivää.

Jos aloitan treenaamaan kunnolla esimerkiksi 5 x viikossa niin kannattaako hommata palautusjuomaa tai esimerkiksi niiitä proteiini juomia?

Meinaan vain jos tarkoitukseni on kiinteyttää takapuolta, reisiä ja vatsaa niin onko silloin näistä aineista hyötyä?

Ensiks sun kannattais varmaan maistella lajia vaikka kuukauden verran, sitten katsot tarvitsetko noita lisäravinteita ja palautusjuomia. Noi jauhotkin voi korvata puhtaalla ruoalla.

No vuodessa pitäs kyllä näkyä jo vähän enemmänkin. Montas kertaa viikossa kävit silloin, mitä liikkeitä teit, minkälaisilla sarjoilla ja minkälaiset ruokailut? Luultavasti jälkimmäinen syynä sun kohdalla.

No kävin noin pari kertaa viikossa. Mutta luulen syynä juuri olevan ruokavalio ja siksi tulinkin sitä täältä kysymään, että millainen ruokavalio olisi sopiva.

Suositut

Back
Ylös Bottom