Sopiva makrojakauma?

Liittynyt
6.6.2016
Viestejä
35
Aloittelin tässä jonkinlaista "diettiä" tarkotus kiinteyttää vartaloa.
Olen aloittelija, ja ajattelin kysästä fiksummilta jeesiä. Mikä olisi sopiva makrojakauma? Ja paljonko kaloreita?Olen 167cm pitkä 51kg. Käyn salilla 3x vk ja aerobista noin 2x vk.
Tällä hetkellä makrojakauma on ollut 140g hh/ 100g prot/ 30g ras.
Kokeilin myös 100g hh/ 100g prot /20g ras.

Olenko menossa näillä luvuilla ihan mönkään ja pilaamaan aineenvaihduntani? Nyt saa sanoa! :D
 
Liittynyt
15.1.2012
Viestejä
81
Ikä
41
Olet menossa. Ensinnäkään tosta painosta ei voi olla mitään tiputettavaa. Toisekseen noilla määrillä tulee ihan järkyttävän vähän kaloreita. Proteiinia on riittävästi, mutta hiilareita ja rasvaa aivan liian vähän. Pilaat todellakin aineenvaihduntasi, kuulostaa ihan anorektikon touhulta. "Kiinteytä" vartaloasi mieluummin syömällä kunnolla ja hankkimalla lihasta.
 

Mike

IG:mikesirenphoto
Pakkotoisto.com
Liittynyt
16.4.2002
Viestejä
84 428
Kaupunki
Helsinki
Ziisus mitkä kalorit. Sori että sekoilen tänne, mutta tosiaankin haisee pahalta syömishäiriöltä. Tolla ei tuhoa kuin koko metabolian
 
Liittynyt
6.6.2016
Viestejä
35
Olet menossa. Ensinnäkään tosta painosta ei voi olla mitään tiputettavaa. Toisekseen noilla määrillä tulee ihan järkyttävän vähän kaloreita. Proteiinia on riittävästi, mutta hiilareita ja rasvaa aivan liian vähän. Pilaat todellakin aineenvaihduntasi, kuulostaa ihan anorektikon touhulta. "Kiinteytä" vartaloasi mieluummin syömällä kunnolla ja hankkimalla lihasta.
Kiitos vastauksesta! Olisiko 100g prot/ 200g hh ja 50g ras. Parempi?
Olen laihaläski ja keskivartalostani sen huomaa (pömppömaha), siksi haluaisin kiristellä. Tuntuu vaan ettei siihen tehoa mikään.
 

Mopsy80

Hopeless Gage
Liittynyt
22.7.2012
Viestejä
7 111
Kiitos vastauksesta! Olisiko 100g prot/ 200g hh ja 50g ras. Parempi?
Olen laihaläski ja keskivartalostani sen huomaa (pömppömaha), siksi haluaisin kiristellä. Tuntuu vaan ettei siihen tehoa mikään.
Siihen tehoaa se, että alat syödä enemmän, jotta lihakset saattavat kasvaa. Laihaläski kiinteytyy vain kasvattamalla lihaksia. Joillakin ihmisillä (kuten mulla) vain on herkästi pömppömaha jo turvotuksen takia, sen takia ei kannata laihduttaa jo valmiiksi hyvin hoikkana.

Niin ja mieti, mitä ahdistusta ym. psyykkistä ongelmaa koitat hoitaa keskittymällä syömisen vahtaamiseen ja rajoittamiseen ja mahaasi.

Mikä on vyötärönympäryksesi ?
 
Liittynyt
6.6.2016
Viestejä
35
Siihen tehoaa se, että alat syödä enemmän, jotta lihakset saattavat kasvaa. Laihaläski kiinteytyy vain kasvattamalla lihaksia. Joillakin ihmisillä (kuten mulla) vain on herkästi pömppömaha jo turvotuksen takia, sen takia ei kannata laihduttaa jo valmiiksi hyvin hoikkana.

Niin ja mieti, mitä ahdistusta ym. psyykkistä ongelmaa koitat hoitaa keskittymällä syömisen vahtaamiseen ja rajoittamiseen ja mahaasi.

Mikä on vyötärönympäryksesi ?
Tuntuu vain siltä, että kaikki jää heti keskivartaloon. Ja ympärys navan kohdalta 75cm
 

Mopsy80

Hopeless Gage
Liittynyt
22.7.2012
Viestejä
7 111
Tuntuu vain siltä, että kaikki jää heti keskivartaloon. Ja ympärys navan kohdalta 75cm
Se ei ole vyötärönympärys. Vyötärö on kapein kohta, yleensä n. 2cm navan yläpuolelta.
 
Liittynyt
15.1.2012
Viestejä
81
Ikä
41
No sulla voi olla vaikka paska ryhti, mutta se ei millään harakiridieetillä korjaannu.
 
Liittynyt
6.6.2016
Viestejä
35
No sulla voi olla vaikka paska ryhti, mutta se ei millään harakiridieetillä korjaannu.
Ihan rauhallisesti hei! Sanoin jo aloitusviestissä, että olen ALOITTELIJA ja kysyn tässä jeesiä FIKSUMMILTA. (ja kyllä olen lukenut aloittelija osion yms. moneen kertaan läpi)
 
Liittynyt
5.2.2016
Viestejä
23
En minä sitä tarkoittanutkaan, vaan tavotteena on litteä vatsa edestäpäin sekä sivulta... Siksi kiristellä. (tällä hetkellä näyttää lähinnä tuolta.)
Voisiko olla notkoselkä? Eli selkärankaa ympäröivät lihakset niin heikot ettei ryhti pysy oikeanlaisena --> lantio kallistuu liikaa taakse --> vatsa pullistuu eteenpäin ja näyttää paksulta, vaikka ei ole. Tämä ongelma ei poistu syömällä tai syömättä jättämisellä.
 
Liittynyt
15.1.2012
Viestejä
81
Ikä
41
Tarkoitin juuri ylläolevaa, ei kannata vetää herneitä nenään :) Ja hyvä kysyä täältä todellakin!
 
Liittynyt
6.6.2016
Viestejä
35
Voisiko olla notkoselkä? Eli selkärankaa ympäröivät lihakset niin heikot ettei ryhti pysy oikeanlaisena --> lantio kallistuu liikaa taakse --> vatsa pullistuu eteenpäin ja näyttää paksulta, vaikka ei ole. Tämä ongelma ei poistu syömällä tai syömättä jättämisellä.
Kiitos kattavasta vastauksesta! Miten voin korjata tilannetta?
 

Delgado

Base animal
Liittynyt
9.1.2010
Viestejä
13 128
Ikä
36
Notkoselässä lantio kallistuu eteen ja perse kenottaa taaksepäin ankkatyyliin, ja sen voi aiheuttaa oikeastaan monikin asia. Suosittelen ehkä käyntiä fysioterapeutilla, osteopaatilla, manuaalisella terapeutilla tms., joka voi katsoa tilanteen tarkemmin. Tosiaan tuo lantion kallistuminen usein korostaa vatsaa ja kohtuu usein näkee sellaisia urheilullisia naisia, jotka ovat ihan hyvässä kunnossa, mutta vatsa pönköttää pitkällä edessä ja perse pönöttää pitkällä takana ja selkärangassa jäätävä mutka. Voin kuvitella, että näistä moni tuskailee peilin edessä mahansa kanssa ja miettii dieettejä, vaikka oikeasti vika on ryhdissä.

http://selkakanava.fi/notkoselka

Netistä löytyy kyllä paljon materiaalia varsinkin englanniksi (anterior pelvic tilt)
 
Liittynyt
6.6.2016
Viestejä
35
Notkoselässä lantio kallistuu eteen ja perse kenottaa taaksepäin ankkatyyliin, ja sen voi aiheuttaa oikeastaan monikin asia. Suosittelen ehkä käyntiä fysioterapeutilla, osteopaatilla, manuaalisella terapeutilla tms., joka voi katsoa tilanteen tarkemmin. Tosiaan tuo lantion kallistuminen usein korostaa vatsaa ja kohtuu usein näkee sellaisia urheilullisia naisia, jotka ovat ihan hyvässä kunnossa, mutta vatsa pönköttää pitkällä edessä ja perse pönöttää pitkällä takana ja selkärangassa jäätävä mutka. Voin kuvitella, että näistä moni tuskailee peilin edessä mahansa kanssa ja miettii dieettejä, vaikka oikeasti vika on ryhdissä.

http://selkakanava.fi/notkoselka

Netistä löytyy kyllä paljon materiaalia varsinkin englanniksi (anterior pelvic tilt)
Oi paljon kiitoksia! :)
 
Ylös