Solisluu noussut ylemmäs...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs...

Urheillessa, taklaustilanteessa toinen olkapää/niska mennyt tunnottomaks rusahduksen kera.
Lihas sieltä ainakin tais venähtää, mut se on jo terve...
Kävin lääkärillä siitä, lekuri totesi että solisluu oli arka, ja lihas myös, ja neuvoi vain kipua...
nyt reilu viikko sen jälkeen, kun etuolkapäälihas on selkeästi kunnossa, huomasin että solisluu oli noussut hiukan toista ylemmäs. Se myös rusahtelee ja naksahtelee kun kättä nostaa ylös tietyin tavoin.... esimerkiksi jos teen tukalle jotain siten että käsi on kehon etupuolella, naksahtaa aivan varmasti...

Noh, muutamalle kaverille käynyt samalla tavalla joskus, kehuivat, että oli kipeä jonkin aikaa, ja sanoivat että urheilutilanteessa oikea teippaustapa auttaa paljon kun yrittää palata takaisin urheileen...
Tässä vaiheessa omasta mielestäni vaikuttaa kyllä siltä että toi solisluu naksahtelee loppu elämän jollei sille tee jotain....

salilla oon koittenut tehdä sivuolkapää lihasta, ja kiertäjäkalvosimia(vai mitä ne oli), koska noissa ei kipua tuu, ja niitä suositeltiin....
Kannattaisko mennä urheilulääkäriltä kysymään että mikä on nopein ja tehokkain tapa kuntouttaa taa vaiva pois, vai pitääkö vaan olla tekemättä mitään ja hakata päätä seinään, ku pelkällä tangollakaan ei pysty tekeen esim. penkkiä... :down:

Jos kyseessä on AC-nivelen vamma, niin jättäisin kyllä välittömästi nuo vipunostot ja ulkokierrot väliin hetkeksi. Jopa kantoside joksikin aikaa voi olla oikea linja.

Jos se liikkeessä rusahtelee ja naksahtelee koko ajan, niin kylläpä se kannattaa kunnolla tutkituttaa ennen arvailuja mitä seuraavaksi.

Itse hakeutuisin yksityiselle ortopedille. AC-luksaatioita hoidetaan konservatiivisesti ja operatiivisesti riippuen luksaation vaikeusasteesta.

Tuttu vamma! Huilia vaan..

Sulla on solisluu käyny pois paikaltaan. Nyt vaan huilia niin kauan, että kivut lähtee eikä naksu. Voi mennä useampi kuukausikin. Jos et malta nyt, niin saat elinikäisen riesan! Muuten se alkaa pomppimaan paikaltaan helpommin ja helpommin, ku solisluun päätä paikallaan pitävät nivelsiteet löystyy. Leikkauksella se sitten voidaan pultata paikalleen tai lyhentää nivelsiteitä, vaan sitten se ei oikein liiku enää suuntaan tai toiseen (oolkapää).

Keskiviikoksi varasin nyt sitten oikein olkapää-spesialisti-ortopedilta ajan...
Vaikka netistä luettuani ja kavereilta kuultuani oon varsin varma, että kyseessä on siis solisluun sijoiltaan meno, ja se vaatii pelkästään vain lepoa, niin tahdon kyllä nyt ottaa varman päälle, ja ottaa selvää tästä hommasta täysin, ehkä tää olkapää-spesialisti osaisi kertoa mahdollisimman parhaan tavan kuntouttaa tää kyseinen vaiva.

Jos oikein veikkaan, niin tuo normilääkäri tuolloin tapahtuman jälkeisenä päivänä ei tajunnut mitään mitä oli tapahtunut edes röntgenkuvista, koska solisluu oli nimen omaan vain KÄYNYT pois paikaltaan, eikä kyseistä tapahtumaa varmaan enään röntgenkuvista pystynyt päättelemään...?

Eli mitä tästä opimme? Jos menee olkapää, niin mene olkapää-spesialistille, jos menee polvi, mene polvi-spesialistille jne... Koska nää voi olla aika isoja juttuja koko loppuelämän urheilun kannalta....

Nyt vaan on alkanut pelottamaan, että oonko jo nyt tehnyt korvaamatonta jälkeä tuolla solisluulle, kun se on jo 2 viikkoa naksahdellut kaiken maailman arkiaskareissa (kevyt kuntosali, työn teko, seksi :)).... noh, toivotaan että sen saa vielä normaaliksi palautettua, muuten tulee itku...
Nyt oon päättänyt että makaan sängyssä nää kolme päivää, ja odotan mitä ortopedi sanoo, ja teen juuri niin kun se sanoo, ja katotaan mihin se riittää...

-Jatze

E: yksi huomion arvoinen seikka vielä mitä oon pohtinut, ja toivon että tekin pohditte: Miksi tuo solisluu nousi ylemmäksi vasta päivä pari tapahtuman jälkeen? Mielestäni se ei ollut vielä lääkärillä käydessäni korkeammalla, joka varmaan myös vaikutti röntgenkuviin... mutta lepoa mä sille annoin koko tuon alkuajan... ihme juttu... siis ei sitä solisluun koholla olemista nytkään huomaa jos normaalissa ryhdissä seisoo, vasta hieman hartioita nostettaessa, tai oikessa käsien asennossa eteenpäin vietynä, ja sormilla tunnisteltuaan sen huomaa/tuntee...

Latest posts

Back
Ylös Bottom