Solariumia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mimmuli
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Mä ajattelin kysellä mimmien mielipiteitä solariumissa käymisestä? Käytättekö ja jos käytte niin millaisissa vehkeissä ja oletteko pitkiäkin aikoja? Kun niitä härveleitä on aika pirun paljon erilaisia. Vanhassa vara parempi? :D

muutaman kerran vuodessa 20min/krt. Väri tarttuu iholle muutenkin suht helposti, pysyy mukavan kauan enkä pala koskaan. Kerrankin on edes yksi asia, mihin voi olla itsessään tyytyväinen :D

Mimmuli sanoi:
Mä ajattelin kysellä mimmien mielipiteitä solariumissa käymisestä? Käytättekö ja jos käytte niin millaisissa vehkeissä ja oletteko pitkiäkin aikoja? Kun niitä härveleitä on aika pirun paljon erilaisia. Vanhassa vara parempi? :D

Mä käyn vähän kausittain, saatan käydä välillä kaksikin kertaa viikossa ja sitten en taas pitkään aikaan. Kun siihen kerran ryhtyy niin sit jää koukkuun.. saa nähdä miltä näytän 60-vuotiaana tällä menolla. :eek:

Mun mielestä päivettynyt iho näyttää paljon kauniimmalta kuin vitivalkoinen. Lihaserottuvuus on ihan eri luokkaa, eikä ne omat läskit näytä ruskettuneena niin kamalan rumilta. ;) Sitä en muista, mikä laite tuolla salilla on, missä käyn solariumissa, mutta hyvinhän tuo väri on näyttänyt tarttuvan. Makoilen siellä aina 20 minuuttia kerralla. Ihanaa pääntyhjennysaikaa, kun voi vaan olla ilman mitään oheistoimintaa. Mulla ainakin tulee aika harvoin vaan makoiltua tuollaisia pätkiä keskellä päivää omissa ajatuksissa. Eli ei pelkästään sen värin takia - maksan siis siitä, että saan olla 20min hiljaa. :D

Meillä salikorttiin kuuluu myös solarium, mutta en käy siellä kuin olosuhteiden pakosta, eli ennen kisoja. Mulla on tosi vaalea iho luonnostaan, ja pikkuisia luomiakin tulee tosi helposti, eli ei mikään auringonpalvojan ihanne ihotyyppi.
Lapsena en ruskettunut käytännössä ollenkaan, mutta jokunen vuosi sitten poltin vahingossa Thaimaan reissulla nahkani totaalisesti, ja sen jälkeen aurinko on tarttunut suht helposti.

Mutta vaikka rusketusta tulis jo muutamalla solariumkerralla ihan kivasti, niin varsinkin kasvoista se lähtee todella nopeasti pois. Johtuisko sitten ihon nopeammasta uusiutumisesta kyseisellä alueella? Eli vaikka kevyesti päivettynyt iho näyttää minunkin silmään kauniilta, ja solariumissa olo on ihanan rentouttavaa, niin en viitsi rasittaa ihoani turhaan.

Entisellä salilla solarium kuului salikorttiin ja solkussa tulikin lojuttua miltei viikottain talven ajan. Kesää kohti himmailin käynti tahtia ja kesäksi lopetin kokonaan. Ensimmäiset pari kertaaolin noin 12-15 min kerrallaan ja sen jälkeen 20 min/kerta.

Nykyään käyn kausittain solariumissa. Talven pimeimpään ja kylmimpään aikaan solarium kummasti piristää mieltä. Samoin se rusketus!!
Itse olen helposti ruskettuvaa ja harvoin palavaa sorttia.

Täällä myös yksi "keinoauringon"palvoja lisää. Meikäläiseen rusketus tarttuu suht hyvin, mut kuten Vilmis sanoi, tuntuu että etenkään kasvot eivät kestä kauaakaan ruskettuneen näköisinä. Käyn solassa "kuuriluontoisesti", eli käyn ensin parilla viikolla kahdesti 15 minuuttia, jonka jälkeen kerran viikossa 20 minuuttia. Säteilyturvakeskus taitaa suositella, etteivät solarium-käynnit ylittäisi vuotuista suositusta, eli kymmentä kertaa. Tämäkin on tietysti jokaisen omaan harkintaan perustuva juttu, mutta kyllä itsellä tulee noita kertoja enemmän vuosittain. Ei kuitenkaan säännöllisesti joka viikko, van kuten jo mainitsin, kausittain esim. keväällä ja syystalvella.

On vissiin vahan erilaiset solariumit...

Ma kayn alussa noin 3min kerralla ja pisin aika mita solariumissa saa olla on 10min. Ehka sitte vahan tehokkaampi kun ma vaaleahipiaisena kylla saan jo tossa 3 minuutissa varia ja en rusketu nopeesti. Ja meidan salin solariumissa seisotaan...musta se on parempi ni ei tuu rajoja pepun alle tai kainaloihin. Ja ei tarvii mata siina edellisen hiessa tai solariumin pesuaineissa.

Meilla se solarium on salin pukkarissa ja siihen vaan seisomaan. Kavin alussa sillee et sain semmosen paivettyneen rusketuksen...musta ei ees sais kirjaimellisesti ruskeeta. Nyt en oo kayny, mut joulun jalkeen uudestaan kun helmikuussa ois menoa Lansi-Intian saaristoon vali-Amerikkaan, ni ei sitte pala siella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom