Solarium for dummies

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dear_a
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Auttakaa hyvät ihmiset... :hyper:

Olen menossa elämäni ensimmäistä kertaa solariumiin enkä tiedä asiasta mitään. Yritin selvitellä aloittelijoiden ohjetta hauilla, mutta ilmeisesti olen onneton tapaus kun asiani ei selvinnyt.

Eli voisiko joku opastaa, mitä pitää tehdä, miten olla, mitä tietää? Paikka sentään on selvillä ja aika varattu, mutta miten siellä solariumissa ollaan??? Siis maataan paikoillaan joo, mutta....? (Tämä siis ei ole sellainen seisoma-malli, joita myös kuulemma on. Ja aikaa ei voi säätää, se on automaattisesti sama, mutta sen voi keskeyttää.)

Miten onnistuu rajaton rusketus, käsittääkseni ihan joka paikkaan ei aurinkoa saisi päästää....? :rolleyes:

Kaikista parhaiten selviydyt tulevasta koitoksesta kysymällä kyseisen paikan henkilökunnalta. Yleensä solariumiin ei ensikertailaisia päästetä ilman jonkinnäköisiä neuvoja ja yleensä henkilökunnasta joku näyttää sinulle miten laite toimii. En silti tiedä minkälaiseen paikkaan olet menossa, mutta uskon, että apua saa kysymällä. Mutta koitan tähän nyt laittaa hieman vinkkejä, josko niistä olisi sinulle apua:
- Eli itse käyn kuntosalini solariumissa, missä on ns. poletti menetelmä. Eli laittamalla poletin (rahan näköinen kapistus) koneeseen, saa rusketusta max 20 min ja jos haluaa olla vähemmän aikaa, niin painaa stop nappulaa tai nostaa kannen vain ylös. Olen kuullut myös sellaisista solarium laitteista, mihin näppäillään haluttu aika ja start -eli erittäin yksinkertaista!
- Tärkein asia on varmaankin silmien suojaus. Kyseisestä paikasta saat lainaksi ns. suojalasit, joita pidät sitten silmien suojana koko solariumin ajan.
- Eli kansi ylös, asetut makaamaan laitteeseen ja kansi alas. EIkä kannata pelätä että kansi lukkiutuu, etkä pääse laitteesta pois. Yleensä solarium laitteet ovat sellaisia, että pääset koska vain pois sieltä.
- JA mitä tulee rajattomaan rusketukseen, niin eikähän koko kropan alastomuus anna parhaimman "rajattoman" tuloksen :D Mutta muista, että jos et yleensä ole ottanut arskaa ahteriisi tai rintoihin, niin voit kokea suuren yllätyksen solariumi käynnin jälkeen.. Ystäväni totesi tämän, tervehdittyään tulipunaista takapuolta ja rintoja peilistä :hyper: Yleensähän tuo takapuoli ja rinnat peitetään auringon oton ajaksi..

Siinä nyt jotain neuvoja, toivottavasti ensimmäinen sollarium kertasi sujuu hyvin :thumbs:

Minä otan solkussa aina rajatonta rusketusta. Mutta jos siellä makaa koko ajan selälleen, jää lapaluiden ja takapuolen kohdalle helposti sellaiset vaaleammat laikut. Siksi käännyn solkussa aina osaksi aikaa vatsalleen.

Solkku kannattaa myös suihkuttaa desinfiointiaineella ennen ja jälkeen auringonoton. Eli jätä paikka siistiksi seuraavalle.

Kysy rohkeasti neuvoa henkilökunnalta laitteen käyttämisen suhteen. Lisäksi kannattaa huomioida oma ihotyyppi, jotta ei tule ikäviä "palamisia" auringonoton suhteen. Yleensä seinällä on ohjeet noiden aikojen määrittelemiseksi, mutta alussa kannattaa olla varovaisempi.

Itse olen rusketusfriikki, mutta vihaan solkussa makaamista. Siksi käynkin Helsingin Motivus-saleilla sellaisissa pikasolkuissa, kun en jaksa maata. En osaa sanoa, onko tulos parempi vai huonompi kuin 20 minuutin solariumissa.

P.S. Laita tuuletin päälle, jos sellainen on. Solkussa tulee meinaan hikiset oltavat helposti. Niin ja ota korvalappustereot mukaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom