Sokeririippuvuus

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Niin hassusti on päässyt kesän aikana käymään että treenit on olleet tauolla käsivamman takia, makea on maistunut päivittäin ja taidan olla koukussa. Levoton olo ja aivan jäätävä päänsärky jos ei saa sokeria. Kannattaako yrittää vieroitusta pikkuhiljaa vai kerrasta poikki ja kuolla tähän päänsärkyyn? Miten kauan menee että hedari lähtee?

onko käynyt niin että tuo vamma on ikäänku tekosyy olla treenaamatta ja syödä herkkuja? ite vetäsin aikoinaa kerrasta poikki ja sen jälkee en ole suuhuni sokeria työntänyt. mulla himo ja vitutus hävis alle viikossa. toi päänsärky voi johtua muustaki ku sokerista, juotko tarpeeks? makeaa ku syö ni saa juoda aika paljon.

Olen onnistunut jäämään koukkuun herkkuihin useammankin kerran. Olo on ihan hirveä hiilaripöhön ja huonon omantunnon takia, mutta lopettaminen on ollut kovan työn takana joka kerta. Itselläni toiminut parhaiten, että pikkuhiljaa vähentää. Esim. yhden viikon ajan saa syödä vaikka yhden suklaapatukan päivässä. Seuraavalla viikolla joka toinen päivä on herkuton, jne. Lopulta päässyt parissa kolmessa viikossa eroon jatkuvasta sokerinhimosta. Päänsärkyä ollut tällä systeemillä aika vähän, buranan napannut jos oikein jyskyttää. Nykyään tulee usein viikonloppuisin syötyä hieman herkkuja jonain päivänä, mutta siihen se sitten jääkin eikä himo jatku seuraavana päivänä. Taitaa olla makukysymys mikä kenellekin toimii parhaiten. Sama kuin tupakan lopettamisessa, joillekin toimii kerrasta poikki ja toiset tarvitsevat pehmeän laskun vähentäen hiljakseen. Kokeile vaikka ensin vähentää ja jos tuntuu ettei siitä tule mitään, niin sitten testaa totaalistoppia.

Lähdetään nyt siitä että mikä syy on olla treenaamatta jos on käsivamma?
Kädestä leikattiin sekä ranteesta että kyynärpäästä hermot uuteen uskoon. Sitä ennen käsi ei kestänyt minkäänlaista tärähtelyä (myös kävelylenkit teki kipeää) tai sykkeen nousua (-> tykyttelyä ja hermosärkyä), sama juttu kuukausi leikkauksen jälkeen. Nyt toimii jotenkuten mutta ei tällä vieläkään mitään kiloa isompaa käsipainoa nosteta. Pikkuhiljaa lisätään rasitusta, onneksi jalkatreenit onnistuu laitteissa.

Vedin sokeririippuvuuden kerrasta poikki eli kuukausi dieettiä nyt takana. Ei tee edes mieli suklaata enää. Olen syönyt kyllä maustettuja rahkoja mutta osa niistäkin tuntuu liian makeilta. Yöpöydän laatikossa ollut hätävarasuklaalevy on edelleen koskematta. Päänsärkyä ja levottomuutta kesti viikon ja sen jälkeen hellitti. Tänään on mättöpäivä, suunnittelin jo että syön aamupalaksi karkkia ( :D) mutta unohdin käydä ostamassa eikä oikeastaan tee edes mieli makeaa.

Kädestä leikattiin sekä ranteesta että kyynärpäästä hermot uuteen uskoon. Sitä ennen käsi ei kestänyt minkäänlaista tärähtelyä (myös kävelylenkit teki kipeää) tai sykkeen nousua (-> tykyttelyä ja hermosärkyä), sama juttu kuukausi leikkauksen jälkeen. Nyt toimii jotenkuten mutta ei tällä vieläkään mitään kiloa isompaa käsipainoa nosteta. Pikkuhiljaa lisätään rasitusta, onneksi jalkatreenit onnistuu laitteissa.

Vedin sokeririippuvuuden kerrasta poikki eli kuukausi dieettiä nyt takana. Ei tee edes mieli suklaata enää. Olen syönyt kyllä maustettuja rahkoja mutta osa niistäkin tuntuu liian makeilta. Yöpöydän laatikossa ollut hätävarasuklaalevy on edelleen koskematta. Päänsärkyä ja levottomuutta kesti viikon ja sen jälkeen hellitti. Tänään on mättöpäivä, suunnittelin jo että syön aamupalaksi karkkia ( :D) mutta unohdin käydä ostamassa eikä oikeastaan tee edes mieli makeaa.
Leikkaukset ovat aina erilaisia ja lääkäri sekä potilas sen oikeasti tietävät mitä saa tehdä ja mitä ei joten tästä en voi todellakaan alkaa vänkäämään kanssasi :) Itselläni vaan myös leikattiin olkapää 2kk sitten ja toinen olkapää oli myös hajalla joten olin (tai olen.... :) )käytännössä kädetön (käsi siis kantositeessä). Kuitenkin olen kolme päivää leikkauksen jälkeen aloittanut taas treenaamaan ja pystynyt vetämään kaksi treeniä päivässä eli keskimäärin viikkoon on tullut 10-12 treeniä - saanut pidettyä siis saman rutiinin kuin terveenä joka on tietenkin auttanut myös ruokavalion pysymisessä urheilua tukeana. Mielikuvitustahan tämä vaatii ja helvetillistä tahtotilaa mutta mahdollista. Siksi haluan aina kyseenalaistaa kun joku sanoo "en voi treenata"

Sokerihimo ittellä ainakin iskee kun en syö tarpeeksi ruokaa ja juo tarpeeksi vettä/ vihreetä teetä.
Kun täyttää pötsinsä oikeella ruualla, kunnollisella määrällä ja juo tarpeeksi nesteitä ei tee yhtään mieli sokeria.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom