Skikkaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hande
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä oon kans miettiny noiden hankkimista, joten käyttökokemuksia ois kiva kuulla. Ymmärtääkseni noilla pääsis meneen vähän epätasaisemmallakin alustalla, siinä kai yksi ero rullaluistimiin nähden.
Hinta vaikuttaa olevan joka paikassa 200 euron paremmalla puolella, vai onko joku löytäny jostain halvemmalla?

edit. Mitenköhän toi säädettävä jarrumekanismi käytännössä toimii? En äkkiseltään löytäny mistään tarkempaa selitystä.

Näyttäisi aika samalta, käytännössä vissiin erona että rullailee paremmin epätasaisella isojen renkaiden takia, sekä että vehkeissä on jarrut. Ihan fiksu hybridi rullaluistimista ja rullasuksista.

Millaisilla kengillä noita käytetään?

Kengät voi kuulemma olla periaatteessa mitkä tahansa urheilukengät, esim. juoksu- tai vaelluskengät.

netistä en alle 269€ ole mistään löytänyt, tuskin liikkeestäkään halvemmalla saa..
Pitäisi käydä jossain urheiluliikkeessä katsomassa/kyselemässä kunhan sais aikaiseksi

Testattu on..Laitoinkin tuonne rullaluistelun puolelle hiukan palautetta minkälaiset vehkeet on kyseessä.

Itse olen rullaluistellut mukulasta asti (viimeiset ööö about 7vuotta sauvojen kanssa)ja vastaavasti talvisin hiihtänyt luikkaa.
Kysessähän on rullaluistelusta ja rullahiihdosta kehitettu "kultainen keskitie"- versio. Skikeissä on ilmatäytteiset isot pyörät, jotka mahdollistaa kulun myös huonommalla tiellä minne ei rullaluistimilla/ -suksilla ei tule lähdettyä. Pyörät siis "vaimentavat" tai sanotaanko antavat anteeksi epätasaisuudet tiessä/maastossa juuri ilmatäytteen vuoksi paremmin.

Mielestäni jäykkäpohjaiset kengät soveltuvat paremmin skikkaukseen, kuin esim. tavalliset lenkkarit. Ystäväni käyttää esim ihan kunnon luisteluhiihtoon tarkoitettuja monoja. Saa nimittäin hyvän tuen nilkalle. Mutta kukin tablaa tyylillään:)

Skikkailla voi myös hiekalla, mutta täytyy ottaa huomioon vastuksen lisäys, sillä hiekalla renkaat ei maalaisjärjelläkin ajateltuna luista niin hyvin kuin asfaltilla. Eli on Tod paljon raskaampaa.

Hinta on käsittääksen vakio kaikkialla eli juurikin 269€.

En tiedä järjestetäänkö tänä kesänä vielä testauspäiviä, mutta kannattaa ehdottomasti käydä kokeilemassa jos kiinnostaa. Mielenkiintoinen uusi laji, mutta vielä aika alkutekiöissään. Luulen, että jo ensi kesäksi markkinoille tulee paranneltu versio Skikeistä. Esim hiilikuituratkaisuja rakenteeseen, jotta saadaan kevyempi runko. Nämä ovat siis ihan minun pohdintojani:D

Testattu on täälläkin ja väitän että tällä hetkellä kannattaa pysyä vielä tavallisissa rullasuksissa, joista löytyy erikseen sukset vapaaseen ja perinteiseen hiihtoon.. vaatii monot ja suksisiteet ja kepit tietysti..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom